Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:40:06 GMT

کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی کارتی ویژه دانشجویان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۲۷۲۱

کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی کارتی ویژه دانشجویان

حوزه هنری کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی در قالب فیلم‌نامه‌نویسی کارتی ویژه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بهنام بهادری مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به فیلم‌نامه‌نویسی کارتی گفت: فیلم‌نامه‌نویسی کارتی شیوه جدیدی است که علاقه‌مندان با استفاده از کارت‌ها و نه تئوری‌ها، و به صورت غیرمستقیم و حداقل نظریات دست و پاگیر، به طرح فیلم‌نامه می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در ابتدای این کارگاه آموزشی، به صورت کوتاه، مفاهیمی که بن‌مایه فیلم‌نامه‌نویسی هستند آموزش داده شد و سپس کارگاه عملی به صورت گروه برگزار شد.

 

بهادری گفت: دانشجویان مفاهیم مدنظر خود را روی کارت‌های مخصوص نوشتند و پس از مبادله کارت‌ها میان دانشجویان، ماحصل کارگاه، ده‌ها طرح‌ فیلم‌نامه دو خطی شد.

 

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اولین تجربه دانشگاهی فیلم‌نامه‌نویسی کارتی گفت: این طرح با مشارکت جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار شد که دانشجویان علاقه‌مند به فیلم‌نامه‌نویسی به‌ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در آن حضور یافتند.

 

بهادری ادامه داد: فیلم‌نامه‌نویسی کارتی شیوه جدیدی از فیلم‌نامه‌نویسی است که اولین بار است در ایران تجربه می‌شود و پیش از این به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در برخی مدارس و هنرستان‌های سطح تهران نیز برگزار شده بود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مجلس مشهد خبرگزاری شبستان روزنامه سیل روز معلم ویژه دانشجویان کارگاه فیلم نامه نویسی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود