Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@21:24:40 GMT

گالری نمایش‌دهنده آثار تهمینه میلانی تذکر گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۷۹۰

گالری نمایش‌دهنده آثار تهمینه میلانی تذکر گرفت

جلسه شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها به منظور بررسی تخلف گالری آریانا در برگزاری نمایشگاه آثار تهمینه میلانی با عنوان «آن دیگری» برگزار شد.

شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها روز یکشنبه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی، جمشید حقیقت شناس نقاش، محسن ناصریان نقاش، جمال عرب زاده نقاش، مژگان قدوسی نقاش و گالری دار، الهه جواهری گالری دار و فروغ رستم زاده مسئول امور نگارخانه‌های اداره کل هنرهای تجسمی، در اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استناد به ماده ۱۰ فصل سوم آئین نامه صدور اجازه تأسیس، انحلال و نظارت بر فعالیت نگارخانه‌ها مصوب ٢٣ / ١١ / ١٣٧٩ پس از بازبینی آثار به نمایش درآمده نمایشگاه «آن دیگری» از تاریخ ۷ لغایت ٩ اردیبهشت ٩٨ در گالری آریانا، اعلام کرد که این مجموعه از منظر هنرهای تجسمی قابل تأمل نیست و صرفاً جستارهای شخصی در این حیطه است.

شورا درباره کپی بودن آثار نمایشگاه «آن دیگری» مستفاد از ماده ٢ قانون آئین دادرسی مدنی، در خصوص داشتن سمت برای شاکی، تصمیم‌گیری را منوط به شکایت شاکی خصوصی و صاحب اثر دانست و در مورد نحوه فعالیت گالری آریانا اعلام کرد که مدیر گالری آریانا، قواعد حرفه‌ای را در تشخیص اصالت و کیفیت آثار به درستی انجام نداده و رعایت نکرده‌است و به دلیل عدم دقت و سهل انگاری در انتخاب آثار در وهله نخست با توجه به سابقه پیشین گالری، با رعایت تخفیف، تذکر کتبی به وی داده و در پرونده گالری مذکور درج خواهد شد.

در پایان شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها از مدیران گالری‌ها درخواست کرد تا در تشخیص اصالت و کیفیت آثار، قواعد حرفه‌ای و هنری را رعایت و دقت عمل بیشتری به کار ببرند چراکه تأثیر یک بی‌دقتی و اشتباه، بازخوردهایی را از جمله بی‌اعتمادی جامعه هنری به یک گالری خاص و حاشیه‌سازی در عرصه هنرهای تجسمی را در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آن دیگری تهمینه میلانی کپی کاری گالری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!

نمایشگاهِ نقاشی‌های روزبه دبیری، این آخر هفته در گالری گویه افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه انفرادی نقاشی «مسلخ» در گالری گویه نمایشگاه نقاشی‌های روزبه دبیری، با عنوان «مسلخ» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در گالری گویه افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۳۶ اثر از هنرمند است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است : «اندام‌هایی جداافتاده از طبیعت با رویکردی آبستره از بستر بوم بیرون می‌ریزند؛ فرم و فیگور در مجلس حاضرند. پرسه‌زنی‌هایی برای عیان کردن بیش‌ازپیشِ جدال این دو عنصر؛ تا این‌گونه، فضایی آرمانی و درهم‌آمیخته شکل گیرد.»

روزبه دبیری، نقاش ایرانی، در سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمده است. او دورۀ کارشناسی نقاشی در دانشگاه سوره و کارشناسی‌ارشد در همان رشته در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است. آثار این هنرمند از دهه ۸۰ تاکنون، در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی، برپا شده است.

نمایشگاه «مسلخ» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه افتتاح خواهد شد؛ این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت بر پاست و روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ می‌توان از این نمایشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود