Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@02:59:33 GMT

نقش مهم رسانه ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۷۹۶

نقش مهم رسانه ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد افشار دبیر شورای پدافند غیر عامل استان، در اولین جلسه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیر عامل که با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ارگان ها و دستگاه های دولتی می توانند با برنامه ریزی مناسب در حوادث و مخاطرات، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وى افزود: پیشگیری از هزینه های کلان در زمان تهدید، تنها با افزایش آمادگی، آموزش و اطلاع رسانی به موقع امکان پذیر است.

 مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همچنین به نقش آموزش در پیشگیری از خسارات و هزینه های متحمل اشاره داشت و جایگاه صدا و سیمای استان در این راستا حائز اهمیت قلمداد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بند ج تبصره 21 قانون بودجه سال 1398 کشور گفت: به منظور پیشگیری از حوادث غیر طبیعی انسانی از تهدیدات رایانکی (سایبری)، زیستی، پرتویی، شیمیایی، تروریستی و نظامی به کلیه دستگاه های اجرایی، نهاد های عمومی غیر دولتی، شرکت های دولتی دارای زیر ساخت های حیاتی، حساس و مهم، اجازه داده می شود با توافق سازمان پدافند غیر عامل با دستگاه های مربوطه و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه های و منابع داخلی خود در حد مجوز های قانونی برای اجرای طرح های پدافند غیر عامل و مصون سازی زیر ساخت های همان طرح ها هزینه کنند.

افشار در پایان از برگزاری دوره های آموزشی مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی به جهت نحوه اطلاع رسانی  در مواجهه با مخاطرات خبر داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین بودجه رسانه صدا و سیما فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد

                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد، و مسئولان مقایسه‌ای از آمار عملکرد دولت را به مردم ارائه دهند.

وی عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، الان حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی با اشاره به اینکه وظیفه ما امیدآفرینی و اعتماد سازی است، عنوان کرد: ما رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشور‌های خارجی، قابل توجه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با عنوان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی