Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: افزایش حقوق مستمری بگیران به همراه حقوق اردیبهشت ماه به حساب افراد واریز خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا از زنجان، مسعود علیاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 53 درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته در استان ماهیانه 100 میلیارد تومان خدمات در حوزه تامین اجتماعی در قالب 18 نوع خدمت ارائه داده است، گفت: از این مبلغ 70 میلیارد تومان ماهیانه در قالب مستمری بازنشستگی، کار افتادگی و بازماندگان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع 1200 میلیارد تومان خدمات در قالب این 18 نوع خدمت به مردم استان ارائه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: امسال به دلیل افزایش حداقل دستمزد از سوی شورای عالی کار حداقل دستمرد 36.5 درصد افزوده شد، رقم خواربار از 110 هزار به 190 هزار، حق مسکن که در هیات دولت به تصویب رسید از 40 هزار به 100 هزار تومان رسیده و سایر سطوح دستمزد 13 درصد بعلاوه 261 هزار تومان ماهیانه نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

به گفته علیاری، امسال حقوق اردیبهشت با افزایش جدید به مستمری بگیران پرداخت خواهد شد؛ 36.5 درصد نسبت به حقوق حداقل بگیران افزوده خواهد شد و سایر سطوح به مانند دیگر بیمه شدگان اضافه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حقوق پایه حداقل بگیران امسال به یک میلیون و 516 هزار و 881 تومان رسیده است؛ 22 هزار تومان حق کمک مسکن، کمک سبد کالایی 41 هزار تومان خواهد بود در مجموع حقوق این افراد به یک میلیون و 700 هزار تومان می رسد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در طرح «مرحوم دکتر نوربخش» به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است، گفت: مقرر شده در این طرح 65 خدمت به صورت غیرحضوری به افراد ارائه شود.

وی با بیان اینکه ازاین طرح از 22 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون 5 هزار خدمت غیرحضوری ارائه شده است، افزود: درخواست صدور دفترچه درمانی به صورت غیرحضوری یکی از این خدمات است که افراد می توانند بدون حضور در کارگزاری ها درخواست خود را ارائه کنند و بنا به درخواست خود فرد دفترچه به آدرس متقاضی ارسال می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان  متقاضیان برای اطلاع از سابقه خدمت، محاسبه میزان خدمت، سنوات پرداخت حق بیمه، بیمه دوران خدمت سربازی، دریافت غرامت فوت، غرامت ایام بارداری و ... بدون مراجعه به کارگزاری ها به صورت غیرحضوری خدمات را دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان یکی از مزیت های این طرح را اطلاع از ثبت اسامی بیمه شوندگان عنوان کرد و گفت: به کمک این طرح راه هرگونه تخلف برای کارفرمایانی که از زیر بار بیمه کارگران تحت پوشش خود سرمی زنند، می بنند.

وی با اشاره به نشانی این سامانه به آدرس eservis.tamin.ir تصریح کرد: اعتراض به بازرسی ها، ثبت نام اولیه و اعتراض به سابقه کاری از دیگر خدمات این طرح است و در صورت همراهی افراد انقلابی در بیمه کشور اتفاق می افتد.

علیاری به طرح«خدمات نوین» به صورت حضوری اشاره کرد و گفت: از 7 شعبه تامین اجتماعی استان، پنج شعبه این طرح را اجرا می کنند؛ در این طرح میزخدمتی دایر شده است تا تمام خدمات مربوط به خدمات نوین در شعبات، پاسخگویی درخواست مراجعه کنندگان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 45 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند، گفت: 3300 نفر هم در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بازنشستگی حقوق دستمزد شورای عالی کار فوت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، رسول چراغ سحر در نشست هم اندیشی سازمان‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بسیاری از کارگران شاغل در بخش‌های خصوصی و دولتی از میزان دستمزد اعلام شده خود در لیست‌های بیمه‌ای ارسال شده به تامین اجتماعی آگاهی ندارند و ثبت دستمزد واقعی برای استفاده از مزایایی مانند بازنشستگی و سایر خدمات حق آنها است.  چراغ سحر  افزود: درج دستمزد‌های غیرواقعی و معمولاً به میزان حداقل حقوق در لیست‌های حق بیمه، یکی از مشکلات بیمه شدگان و عوامل ایجاد نارضایتی آنان در زمان بازنشستگی و یا بهره مندی از سایر مزایای بیمه‌ای است.  وی افزود: مبلغ دستمزد مشمول حق بیمه که در لیست‌های ارسالی توسط کارفرمایان درج می‌شود، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی است و لذا بیمه شدگان و کارگران باید در سال‌های اشتغال به صورت مستمر از ثبت کارکرد ماهانه و میزان دستمزد خود آگاهی و اطمینان حاصل کنند.  وی گفت: برخی از کارفرمایان به دنبال پرداخت حق بیمه کمتر هستند و در موارد زیادی بیمه شدگان و کارگران نیز از پیامد‌های اعلام دستمزد غیرواقعی خود آگاهی ندارند، اما هنگامی که برای استفاده از مزایایی، چون غرامت دستمزد ایام بیماری، مقرری بیمه بیکاری و کمک هزینه دوران بارداری مراجعه می‌کنند و یا زمانی که موعد بازنشستگی آنان فرا می‌رسد، با مبلغ پایین حقوق و مزایای دریافتی مواجه می‌شوند که این امر ناشی از میزان دستمزد اعلام شده در دوران کارکرد توسط کارفرما بوده است و سازمان تامین اجتماعی دخالتی در کاهش یا افزایش آن ندارد.  مدیرکل تامین اجتمتعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مبنای محاسباتی این سازمان، به طور مشخص، میزان دستمزد درج شده در لیست‌های حق بیمه دریافتی از کارفرماست و میزان حقوق و دستمزدی که بیمه شده از محل کار خود دریافت می‌کند، به هیچ وجه ملاک محاسبه نخواهد بود.  چراغ سحر گفتت: کارگران از روز نخست اشتغال به کار، مشمول ماده ۱۴۸ قانون کار بوده و کارفرمایان مکلف به ارسال حق بیمه و دستمزد واقعی آنان به سازمان تامین اجتماعی هستند.  وی نارضایتی بخش زیادی از بیمه شدگان در زمان بازنشستگی و یا استفاده از تعهدات کوتاه مدت سازمان را ناشی از درج نشدن دستمزد و مزایای واقعی آنان در دوران اشتغال دانست و اظهار داشت: این موضوع منجر به افزایش تعداد شکایت‌ها از سوی کارگران به ادارات کار و هم چنین افزایش شمار بازنشستگان با دریافت حداقل حقوق خواهد شد.    وی افزود: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمه شدگان و منوی سابقه از عنوان شغلی و میزان دستمزد اعلامی خود اطلاع پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است