Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی عمران از اصلاح سرفصل های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: درس ها شایسته محور می شوند تا به رونق تولید منجر شود.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری شبستان، «ابراهیم صالحی عمران» امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه مأموریت گرا مطرح است که می خواهد هدفمند حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه هدف اصلی این دانشگاه معرفی تکنسین و نیروهای مهارتی است، گفت: این پنجه های مهارت می تواند به عرصه تولید کمک کند و رشد اقتصادی به توسعه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی منجر می شود.

 

وی افزود: امسال را مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری کرده اند که احساس می کنم تکالیف ما بیشتر شده است. برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای معطوف به این شعار است و دانشگاه باید با تولید و اقتصاد پیوند بخورد.

 

صالحی عمران با بیان اینکه برنامه های آموزشی و دروس با نیازهای ملی تعریف می شود، گفت: سرفصل ها با هدف تمرکز در مهارت های عملی و درس های شایسته محور مورد اصلاح قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: شایستگی ها و مهارت هایی که به رونق تولید منجر شود در دستور کار قرار گرفته است. برای اصلاح سرفصل های جدید مجوز گرفته ایم و تا مهر 98 سرفصل های بیش از 100 رشته مورد اصلاح قرار می گیرند.

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: در کنار اصلاح سرفصل های دروس توانمندسازی مربیان و کادر آموزشی بسیار مهم است. باید کادر آموزشی آشنا به کسب و کار و مهارت آموزی و تجارت سازی باشند، اساتید قادر باشند در عرصه تولید ایفای نقش کنند به همین دلیل دوره های توانمندسازی در نظر گرفته ایم. ارتباط صنعت با دانشگاه نیز تقویت می شود.

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه برای ارتقای رونق تولید یک هزار و 300 کارگاه وجود دارد، گفت: در این کارگاه ها دانشجویان عملا کار را در دست می گیرند. برای اینکه تولید در دانشگاه ها صورت گیرد باید آموزش مبتنی بر تولید باشد تا فعالیت های اقتصادی شکل گیرد.

 

وی با بیان اینکه آموزش های اقتصادی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: درآمدهایی که از کارگاه ها به دست می آید در راستای ارتقای تجهیزات همان کارگاه استفاده می شود.

 

وی از راه اندازی 16 مرکز نوآوری خبر داد و گفت: با معاونت علم و فناوری در این زمینه تفاهم نامه ای منعقد شده است.

 

صالحی عمران با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت جدید برای هنرستان های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: اگر 50 درصد از دانش آموزان وارد رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش شوند وزارت آموزش و پرورش به حجم زیادی از معلمان نیاز پیدا می کند.

 

وی افزود: دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی تربیت دبیر هنرستان ها را بر عهده دارد که پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست، به همین منظور نامه ای به وزارت آموزش و پرورش نوشته ام و وزیر علوم نیز به رییس جمهور نامه ای نوشته اند و اعلام آمادگی کرده اند که دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند تربیت معلم را بر عهده بگیرد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری ماه رمضان مشهد ماه مبارک رمضان رمضان خبرگزاری شبستان مراسم اختتامیه مجلس مسجد صالحی عمران دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه زمانی می‌تواند نیروی مهارتی را تربیت کند که در کنار دانشگاه، صنعت هم حضور داشته باشد ‌و این دو هم‌افزای یکدیگر باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد مومنی امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در نشست خبری، اظهار کرد: دانشگاه فنی‌حرفه‌ای قدمت پنجاه ساله دارد و از سال ۱۳۶۵ با یک مرکز با نام آموزشگاه فنی در چهارمحال‌وبختیاری آغاز به کار کرده است و در حال حاضر شش مرکز فنی و حرفه‌ای با سه هزار دانشجو در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه با توجه به مهارت محور بودن دانشگاه فنی ۴۰ درصد دروس عملی و ۶۰ درصد علمی است، افزود: ۳۸ رشته محل از جمله ۱۹ رشته کاردانی و ۱۹ رشته کارشناس در این دانشگاه وجود دارد و دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش اکثریت دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

مهارت محوری ماموریت ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که مهارت محوری یک از ماموریت‌های ویژه‌ای این دانشگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسئولیت این دانشگاه از سال ۱۳۹۰ از آموزش‌وپرورش به وزارت علوم منتقل شد و در حال حاضر وظیفه اصلی تربیت نیروی کار و تکنسین کارآمد و دارای مهارت برای کشور و صعنت است.

مومنی ادامه داد: امروز به دو دلیل کشور نیازمند تربیت نیروی ماهر است، اول آن‌که باتوجه به زیرساخت‌های کشور جهش لازم در تولید شکل گیرد و دوم با توجه به فشارهای اقتصادی بر کشور، کالاهای مور نیاز کشور تولید شود.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد: زمانی دانشگاه می‌تواند نیروی مهارتی را تربیت کند که در کنار دانشگاه صنعت هم حضور داشته باشد و این دو هم‌افزا یکدیگر باشند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و موقت و تفاهم با صنایع مختلف و معرفی محصولات دانشجویان دانشگاه فنی از جمله برنامه‌هایی است که این دانشگاه در راستای افزایش مهارت‌آفرینی در دستور کار دارد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای

مومنی گفت: در همین راستا امسال به واسطه پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان و دومین نمایشگاه کار از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت با شعار «فردای بهتر از امروز» برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه از صنایع مختلف دعوت شده و دستاوردهای دانشجویان به آن‌ها معرفی می‌شود، سعی شده در همین رابطه هم تفاهم‌نامه‌هایی به وجود آید؛ همچنین محصولات و دستاوردهای دانشجویان که قابلیت تولید انبوه داشته باشند به پارک علم و فناوری معرفی خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: بازید دانش‌آموزان از این نمایشگاه و اجرای رویدادها و کلاس‌های آموزشی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: تعامل صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز انعقاد قرارداد میان بخش‌های صنعتی و دانشگاه‌ها به‌صورت دوطرفه جهت رفع نیازهای صنعت و دانشگاه شود و می‌تواند شامل موارد زیادی مانند تامین و آموزش نیروی انسانی ماهر در صنعت، کمک در امور تحقیقاتی صنایع با ایجاد فرصت‌های مطالعاتی شود و همچنین برپایی رویدادهای مشترک کار با بخش صنعت می‌تواند موجب ایجاد کنسرسیوم‌ها و مشارکت‌هایی شوند که نیازهای آموزشی را احصا و مرتفع کنند.

کد خبر 749003

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت