Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی مانند قطاری است که مجلس و دولت در آخر آن قرار گرفته‌اند و به سختی آن را هُل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، احمدعلی کیخا در نشست تخصصی بیمه کشاورزی و مدیریت بلایای طبیعی در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر برنامه‌ریزی در کشور و در زمان بروز بحران و برای مدیریت بحران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر این برنامه‌ریزی‌ها برای همان مقطع زمانی انجام می‌شود، به طوری که تا قبل از سال جدید برای موضوع خشکسالی برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت، اما اکنون با وقوع سیل و بارندگی زیاد شاهد تغییر در برنامه‌ریزی‌ها هستیم، در صورتی که باید برای هر شرایطی از قبل برنامه‌ریزی داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادعا کرد: از دیگر مشکلات موجود در کشور عدم برنامه‌ریزی مورد نیاز در سازمان برنامه و بودجه و پررنگ و غالب شدن وجه بودجه در این سازمان است؛ در واقع نهاد برنامه‌ریزی در کشور وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد.

کیخا عنوان کرد: پیش‌بینی و آگاهی دادن به کشاورزان و ارائه عملکرد هواشناسی در کاهش میزان خسارت به اراضی و محصولات کشاورزی بسیار مهم است، باید از جامعه کارشناسی و دانشگاهی در برنامه‌ریزی‌ها کمک‌های موثری گرفته شود.

وی با بیان اینکه عملکرد فعلی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حد یک صندوق باقی مانده و غرامت نیز با تاخیر پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی باید به صورت مداوم و با هدف دادن خط مشی کارشناسی به برنامه‌ریزان تشکیل شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در کشوری خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم و در این کشور همیشه سیل از خشکسالی بهتر است. از دیدگاه من مردم، دولت و مجلس تفاوت زیادی با هم ندارند و مسئولان از دل مردم بیرون می‌آیند؛ در واقع مردم مجلسی را انتخاب کردند و همان مجلس به دولتی که خود مردم انتخاب کردند، نظارت دارد و در واقع اگر وضعیت خوب یا خراب است ، همه ما در آن شریک هستیم.

کیخا با بیان اینکه کشاورزی مانند قطاری است که مجلس و دولت در آخر آن قرار گرفته‌اند و به سختی آن را هُل می‌دهند، تصریح کرد: این را باید در نظر داشته باشیم که  قسمت لوکوموتیو و اصلی این قطار، بازار این محصولات هستند که باید بتوانند خود را تنظیم کرده و سبب پیشرفت این بخش شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون عده‌ای از فعالان بخش کشاورزی در مناطق سیل‌زده را می‌شناسیم که با پشتوانه مالی بالا برای بیمه کردن خود اقدام نکردند و حالا ادعا می‌کنند که باید به آن‌ها خسارت پرداخت شود که در واقع این خواسته منطقی نیست.

کیخا با بیان اینکه کشاورزی در ساختار کنونی جایگاه توسعه محوری ندارد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در این ساختار، تحولی در حوزه کشاورزی صورت بگیرد، بهترین روش آن مجلس است و این تحول اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه افرادی بخش کشاورزی را درک کرده و قادر باشند برای این بخش نسخه‌های توسعه‌ای زیادی بپیچند و بیشتر وارد مجلس شوند.

وی اضافه کرد: به بیان دیگر اگر مجلسی می‌خواهید که از کشاورزی حمایت کند، باید به افراد فعال در این حوزه رأی دهید و بتوانید به صورت منسجم در کشور عمل کنید تا از میان متخصصان، بهترین افراد را جمع کرده و به مجلس بفرستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام انصراف خود از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در دوره بعد، عنوان کرد: ما باید از جناح‌بندی‌های سیاسی عبور کنیم، زیرا مردم هم از آن‌ها عبور کردند و اعتقاد دارند، نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا نتوانستند کاری برای این کشور انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • برنامه‌ریزی مالک جدید استقلال برای قهرمانی در آسیا
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی