Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، محمدفرید سپری در نخستین کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان کردستان با محوریت بررسی امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده برگزار شد، گفت: پایش دقیق مزارع و باغات، به منظور بررسی شرایط و عوامل خسارت‌زا به منظور تعیین راهکارهای پیشگیری و کنترل از اقدامات و اولویت‌ها مهم سازمان در راستای تولید محصول سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احتمال طغیان آفات در سال جاری وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی کردستان آمادگی لازم برای مبارزه با هرگونه آفات و امراض نباتی دارد و تا امروز در سطح یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع استان مبارزه با انواع آفات انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: ۱۷۰ ایستگاه پیش‌آگاهی برای رصد آفات در استان کردستان از سال گذشته راه‌اندازی شده و امسال نیز فعالیت خواهند کرد.

سپری یادآور شد: ۲۹۵ نفر در بحث نظارت و رصد در این حوزه فعالیت دارند که ۲۵۶ نفر از این تعداد همکاران سازمانی و ۳۶ نفر هم از بخش خصوصی بکارگیری شده‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۲۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شد که نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارزآوری به استان داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این مهم حاصل همت کشاورزان و فعالیت و نظارت دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در این بخش بوده است.

سپری اظهار داشت: به دلیل بارندگی‌های مناسب وضعیت تولید گندم در کردستان نسبت‌به سال گذشته مطلوب‌تر خواهد بود و بر همین اساس، تولید یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار تن گندم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به دلیل رطوبت بالا احتمال بیماری زنگ زرد در مزارع گندم استان وجود دارد هر چند برای مقابله با آن برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: با اعتباراتی که اختصاص یافت مقداری سم فسفر زرد خریداری شده و در حال حاضر مشکلی در این حوزه نداریم اما برای مقابله با مشکلات احتمالی باید ذخیره‌سازی‌هایی داشته باشیم.

سپری با بیان اینکه شش هزار و ۸۰۰ هکتار فضا برای مبارزه با آفات نسبت به پیش‌بینی صورت گرفته باقی مانده است، یادآور شد: برای تحقق این مهم نیاز به مشارکت کشاورزان است که اعتبار مورد نیاز حق کارگری در این بخش ۱۲۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/م

به دلیل رطوبت بالا احتمال بیماری زنگ زرد در مزارع گندم استان کردستان وجود دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه