Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:27:02 GMT

شهروندان سنندجی از دستفروشان لوازم آرایشی و بهداشتی نخرند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۰۰۵۹

شهروندان سنندجی از دستفروشان لوازم آرایشی و بهداشتی نخرند

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: شهروندان سنندجی به هیچ وجه از دستفروشان «لوازم آرایشی و بهداشتی» نخرند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی خدا‌ویسی عصر دیروز در کارگروه پیشگیری و مبارزه با محصولات سلامت‌محور قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در این شهر برگزار شد، با تاکید بر ضورت تحقق شعار سال اظهار داشت: باید مسئولان تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های کردستان در راستای «رونق تولید و برخورد با کالای قاچاق» گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اشاره به اینکه بودجه کشور وابسته به صنعت نفت است، افزود: دشمنان در سال‌های اخیر از طریق تحریم‌ها فشارهای زیادی به کشور وارد کردند اما باید با تکیه بر توان داخلی، حمایت از واحدهای تولیدی و مبارزه با قاچا کالا نیازمندی‌های خود را تأمین کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق دارو و جلوگیری از ورود و خروج اقلام آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: برخی از سازمان‌ها در راستای کمک به مبارزه قاچاق کالا و ارز کوتاهی می‌کنند و در صورت تداوم عدم همکاری، در جلسات آینده اسامی آنها را رسانه‌ای خواهیم کرد.

وزیر بهدا‌شت: لغو تحریم ‌دارو ‌صحت ندارد / شرط فروش لوازم آرایشی در داروخانه‌هافرمانده انتظامی کردستان: 54 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بیجار کشف شدکردستان| فروش لوازم آرایشی و پزشکی توسط دستفروشان ممنوع است

وی نظارت بر فعالیت دستفروشان لوازم آرایشی و بهداشتی را ضروری دانست و از عموم مردم خواست که از آنان نیازمندی‌های خود را تأمین نکنند.

خدا‌ویسی تاکید کرد: باید نظارت بر فعالیت دستفروشان لوازم آرایشی و بهداشتی روزانه و به‌صورت مدام ادامه داشته باشد و از ظرفیت رسانه‌ها نیز در آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی استفاده کرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه قاچاق کالا و ارز و اقلام سلامت‌محور با هیچ کس تعارف نداریم و با مقصرین برخورد خواهیم کرد.

عوارض خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از دستفروشان سنندجی؛ وعده برخورد مسئولان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ‌کردستان گفت: عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و بیماری‌، عفونت و زخم‌های پوستی مختلفی به‌دنبال دارد.

بابک قطبی نیز  در این کارگروه اظهار داشت: در سال گذشته آموزش جمعیت هدف دختران دانش‌آموز نسبت به پسران بیشتر بود اما در سال‌جاری برنامه‌هایی برای آموزش یکسان در نظر گرفته شده است.

وی به ضرورت برخورد با دست‌فروشان محصولات سلامت‌محور تقلبی و قاچاق در سطح اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح سواد بهداشتی و سلامت مردم بسیار مهم است و باید فرهنگ‌سازی لازم برای نخریدن لوازم آرایشی و بهداشتی از دستفروشان صورت گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ‌کردستان تصریح کرد: عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و بیماری‌، عفونت و زخم‌های پوستی مختلفی همچون «اگزما» به‌دنبال دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته 97 درصد داروی تولید داخل کشور 550 میلیون دلار هزینه داشته و 3 درصد باقیمانده به عنوان داروهای وارداتی یک میلیارد و 300 میلیون دلار هزینه دولت را صرف کرده و دو برابر تولید داخلی بوده است.

قطبی بر لزوم آموزش به تمامی گروه‌های سنی و حتی اصناف مرتبط با لوازم آرایشی و بهداشتی تاکید کرد و گفت: خطرات مصرف فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز قاچاق یا تقلبی منجر به بروز آسیب‌های جسمی و روحی می‌شود.

مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی کارگروه پیشگیری و مبارزه با محصولات سلامت‌محور قاچاق کالا و ارز استان کردستان نیز وعده داد که با دستفروشان لوازم آرایشی و بهداشتی در خیابان‌های سطح شهر برخورد می‌شود.

شهاب قصری از عدم همکاری و نبود نماینده اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در نظارت و گشت‌های مشترک ابراز گله‌مندی کرد و افزود: انتظار داریم که مسئولان مربوطه ما را در انجام رسالت خود همراهی کنند.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ علی حسن حیدری افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زارعی زمان کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو وانت پراید حامل بار مشکوک و طی عملیاتی آن رامتوقف کردند.

 او تصریح کرد: دربازرسی ازاین خودرو تعداد ۶۴ دستگاه سرخ کن خارجی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ گفت:در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و راننده به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو