Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:55:27 GMT

تعداد قصور پزشکی طی سال ۹۷ در قم کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۶۱۸۱

تعداد قصور پزشکی طی سال ۹۷ در قم کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، منیژه حسن زاده گفت: در سال ۹۷ تعداد پرونده‌های ورودی به بخش کمیسیون ۷۷۵ مورد بود که از این تعداد ۳۲.۵ درصد مربوط به بررسی قصور پزشکی بوده است.

وی اظهار داشت: از میان پرونده‌های قصور پزشکی بررسی شده برای نزدیک به ۴۸ درصد از آنها یعنی ۸۴ مورد، قصور احراز شده و نظریه کمیسیون به مراجع قضائی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی تصریح کرد: قصور احراز شده از سوی کمیسیون پزشکی قانونی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن کاهش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد که این مطلب می‌تواند بیانگر کاهش خطا و افزایش دقت در امور درمانی تلقی شود.

وی همچنین بیشترین میزان قصور را مربوط به رشته‌های دندانپزشکی و جراحی اعم از حوزه‌های زنان و زایمان، مغز و اعصاب و جراحی عمومی دانست و افزود: البته باید توجه داشت که قسمت عمده خطاهای اتفاق افتاده در رشته دندانپزشکی ناشی از مراجعه مردم به افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی است که بعضاً مداخلاتی را در حوزه دندانپزشکی انجام می‌دهند و سبب بروز مشکل برای افراد می‌شوند..

حسن زاده ابراز امیدواری کرد طی امسال شاهد کاهش آمارخطاهای پزشکی و پرونده‌های ارجاعی در این خصوص باشیم.

کد خبر 4609979

منبع: مهر

کلیدواژه: قم پزشکی قانونی قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها

مقداد خدادادی رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی نور گفت: پرونده متخصص جراحی عمومی به اتهام دریافت وجه اضافه بر تعرفه‌های مصوب در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی نور رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک، گزارش دانشگاه علوم پزشکی و نظریه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمان اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر درج تخلف در پرونده پزشکی متخلف را به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و پرداخت ۴۱۷ میلیون ریال در حق شاکی محکوم کرد.

خدادادی گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی با شکایت شاکی گزارش تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند