Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس جمهور آمریکا به‌شدت از حضور بازپرس ویژه پرونده روسیه در کنگره برای ادای شهادت در برابر نمایندگان برآشفته است. یک ماه پیش نتیجه تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و تبانی احتمالی روسیه با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در توئیتی نوشت: رابر مولر بازپرس ویژه پرونده روسیه نباید در برابر نمایندگان کنگره درباره گزارش اخیرش در خصوص دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، شهادت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ افزود: پس از بیش از 35میلیون دلار هزینه در مدت دو سال، مصاحبه از 500 نفر و استفاده از 18 نماینده خشمگین دموکرات که به‌شدت از ترامپ متنفر هستند و 49 مأمور اف بی آی، و گزارشی که نشان می‌دهد هیچ‌گونه تبانی وجود نداشته است، چرا دموکرات‌های کنگره اکنون می‌خواهند مولر شهادت بدهد؟ آیا آنها از اینکه هیچ‌گونه تبانی وجود نداشته است، خشمگین و ناراحت هستند؟ هیچ جرمی وجود نداشته غیر از آنکه طرف مقابل مرتکب آن شده است. رابرت مولر نباید شهادت بدهد.
در فروردین امسال پس از 22 ماه تحقیق مولر رئیس سابق اف بی آی ابتدا یک نسخه سانسور شده منتشر شد و در اختیار کنگره و عموم مردم قرار گرفت. ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا، روز 29 فروردین قبل از ارائه این متن که حزفیات متعددی داشت، گفت: تحقیقات بازرس مالر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2016 را تایید کرده است. اما این تحقیقات شواهدی پیدا نکرده که تبانی و همکاری دونالد ترامپ و اعضای کارزار انتخاباتی او با روسیه را اثبات کند.
مولر، بلافاصله از دادستان کل به دلیل ارائه خلاصه‌ای ناقص از گزارش نهایی او ابراز نارضایتی کرد. او نامه ای به ویلیام بار نوشت و در این نامه تاکید کرد که خلاصه چهارصفحه‌ای ارائه شده از طرف دادستانی، هم از نظر متن و هم از نظر محتوا نتایج تحقیقات او را بازتاب نمی‌دهد.
مولر در نامه‌اش از دادستان کل خواست که مقدمه و خلاصه گزارش خود را انتشار دهد و نوشت: در حال حاضر در میان عموم مردم سردرگمی در مورد جنبه‌های تصمیم‌‌ساز نتایج تحقیقات ما به وجود آمده است. این مسئله هدف اصلی فعالیت ما را که جلب اعتماد کامل عمومی به نتیجه تحقیقات و مبنای تشکیل شورای ویژه تحقیقات از سوی وزارت دادگستری بوده را به خطر می‌اندازد.
رابرت مولر یک سیاست‌مدار اهل ایالات متحده آمریکا و ششمین مدیر اجرایی اف‌بی‌آی از سال 2001 تا 2013 بود. او جمهوری‌خواهی است که توسط جرج بوش به مدت ده سال، و با تمدید دو ساله باراک اوباما به این سمت گماشته و مشغول خدمت بود. او پس از جی ادگار به عنوان طولانی‌ترین خدمتگذاران در مدیران اف‌بی‌آی شناخته می‌شود.
دموکرات‌ها از رویکرد ویلیام بار به گزارش نهایی به شدت انتقاد کردند و استقلال او را مورد تردید قرار دادند. آن‌ها 10 اردیبهشت خواستار بازبینی نامه مولر شدند. جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است، مولر باید بتواند در کنگره شهادت بدهد. دموکرات ها بر این باورند که گزارش مولر می تواند پایه تحقیقات بعدی آنها در مورد ترامپ باشد.
سر انجام در آخرین روز فروردین ماه وزارت دادگستری آمریکا پس از مدت ها انتظار گزارش کامل مولر را منتشر کرد؛ گزارشی که بر اساس آن شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در کارشکنی در اجرای عدالت وجود نداشت اما دونالد ترامپ و تیم حقوقی‌اش آن را یک پیروزی قلمداد کردند.
دونالد ترامپ در واکنش به گزارش منتشره بازرس ویژه تحقیق تأکید کرد، اگر می‌خواست از این حق که جلو تمامی این روند را بگیرد برخوردار بود.
این گزارش در دو جلد و در 448 صفحه منتشر شد و علاوه بر انتشار عمومی به کنگره نیز ارسال شد. تیم حقوقی مولر که 22 ماه برای انجام این گزارش وقت صرف کرده، نوشته بود که در روند تحقیقات نتوانسته با قاطعیت مشخص کند که ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی نکرده است.
اما در این گزارش آمده است، بازرسان توانسته‌اند به تماس‌های زیادی میان تیم انتخاباتی ترامپ و نمایندگان روسیه برسند، اما ‌شواهد لازم برای اثبات عملی مجرمانه به دست نیاورده‌اند.
9229

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا رابرت مولر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت