Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس با ۷۰۰ غرفه و ۲۳ بخش محتوایی همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» امروز(۱۶ اردیبهشت) در جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس که به ریاست استاندار برگزار شد با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت از ۲۳ الی ۳۰ اردیبهشت ماه به مدت ۸ شب در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود، گفت:در این نمایشگاه ۷۰۰ غرفه و ۲۳ بخش محتوایی فعالیت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور حداکثری جامعه المصطفی از ویژگی های بارز این نمایشگاه می باشد، ۲۰ ملیت از ملل اسلامی، برنامه های ویژه ای مانند غذای ملل، کرسی نظریه پردازی، مهد بین الملل، جنگ های قرآنی را در نمایشگاه اجرا خواهند کرد.

 

مروارید حضور قاریان بین المللی و قرائت های مجلسی این قراء در نمایشگاه را از دیگر ویژگی های برجسته نمایشگاه دانست و بیان داشت: ۱۴ قاری بین المللی از ایران و ۹ قاری از کشورهای اسلامی در نمایشگاه حضور دارند همچنین ۲ میهمان ویژه بین المللی از کشورهای عمان و عراق خواهیم داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مضمون نمایشگاه در مشهد رویکرد بین المللی و آکادمیک با نگاه به نشاط اجتماعی می باشد، افزود: برگزاری ۹ نشست تخصصی دانشگاهی با رویکرد مطالعات اسلامی قرآنی از دیگر ویژگی های بارز نمایشگاه است.

 

وی گفت: اجرای نمایش خیابانی، تصویر سازی قرآنی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، چاووشی خوانی، خوانش داستان و پرده خوانی، کتابت قرآن، اکران فیلم ها و انیمیشن های قرآنی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است، برنامه های ویژه ای را شهرداری در نمایشگاه برگزار خواهد کرد.

 

مروارید با اشاره به اینکه امیدواریم رسانه ها و صدا و سیما در پوشش رسانه ای نمایشگاه حضور فعال و موثری داشته باشند، اظهارداشت:قرآن در سبک زندگی ایرانی اسلامی منشال اثر است و سبک زندگی را به ما نشان می دهد قرآن در همه زمینه ها و مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می تواند الهام بخش باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد ماه رمضان ماه مبارک رمضان مسجد مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه روزنامه روز معلم نمایشگاه قرآن کریم مشهد قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل اظهار داشت عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در راس هیئتی از نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل بازدید کرد.

وی در بازدید از قسمت‌های مختلف نمایشگاه اظهار داشت هر چه انس با قرآن بیشتر باشد، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز در جامعه کاهش می‌یابد.

معاون سفارت ایران در کابل گفت عمل به قرآن کریم می‌تواند در جوامع اسلامی بیش از پیش اتحاد ایجاد کند.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه‌های پر برکت قرآن کریم در افغانستان ادامه یابد.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی در قصر دارالامان دایر شده است و شامل 25 غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن