Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@14:12:12 GMT

افزایش کشفیات نیازمند تصمیمات جدی‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۷۱۲۰

افزایش کشفیات نیازمند تصمیمات جدی‌تر است

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در این جلسه اظهار کرد: کمیته تخصصی زیرمجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شود تا پیش از طرح موضوعات در جلسه کمیسیون، مسائل در این کمیته بررسی و همه مدیران به جمع بندی کارشناسی برسند.

وی افزود: در صورتی که مدیران به این نتیجه رسیدند که امکان اجرای برخی از بخش نامه های ملی وجود ندارد یا با توجه به اقتضائات استانی، اجرای آن ها به مصلحت نیست، موضوع مربوطه را از طریق استانداری در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی از همراهی رسانه ها به منظور اطلاع رسانی به هنگام و موثر در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز قدردانی کرد و گفت: در راستای تحقق رویکرد شفاف سازی، در هیچ یک از جلسات به جز شورای تامین حضور رسانه ها ممنوع نخواهد بود لذا از اطلاع رسانی صادقانه و شفاف استقبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برآورد حجم بالای قاچاق کالا، 100 میلیارد تومان کشف قاچاق در استان رقم اندکی است و برای افزایش کشفیات باید تصمیمات جدی تری گرفته شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم دچار یک سکته اقتصادی شده ایم، اظهار کرد: ورود فشارهای بین المللی به اقتصاد کشورمان، مشکلاتی ایجاد کرده است لذا اقدامات ما باید در جهت کاهش آثار تخریبی این فشارها باشد.

وی گفت: با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، موضوع تهاتر کالای صادراتی با کالای وارداتی در دستورکار قرار گرفته است تا در صورت جمع بندی نهایی، به صادرکنندگان اجازه داده شود که در قبال صادرات کالاهای خود، کالاهای مورد نیاز جامعه و مواد اولیه کارخانجات را وارد کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درباره طرح ساماندهی پوشاک برند گفت: در جلسه آتی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش جامعی درباره میزان اثرگذاری اجرای این طرح بر تقویت تولید داخل ارائه شود تا بتوان ارزیابی درستی در این زمینه داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: یکی از مباحثی که می تواند به تقویت رونق تولید کمک کند، مبارزه جدی با قاچاق کالا است لذا انتظار می رود دستگاه های ذی ربط، با جدیت برنامه ریزی ها در این زمینه را دنبال کنند.

حسن جعفری با اشاره به برخی آمارها در زمینه عملکرد کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: در سال 97 تعداد 268 جلسه با 1516 مصوبه در کمیسیون و کارگروه های اصلی برگزار شده که نسبت به سال 96 از نظر تعداد جلسات، 29 درصد و از نظر تعداد مصوبات 27 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: مجموع کشفیات مضنون به قاچاق در سال 97 از نظر ارزش ریالی، 2893 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ماقبل آن، 54 درصد افزایش داشته است و بیشترین سهم دستگاه های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با 84 درصد و مرزبانی با 6.5 درصد بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از تشکیل 3543 پرونده با ارزش ریالی 345 میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان خبر داد و اظهار کرد: از نظر تعداد پرونده های تشکیل شده نسبت به سال 96، 38 درصد و از نظر ارزش ریالی، 58 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی طی سال 97، 3266 پرونده منجر به محکومیت شده است که ارزش ریالی آن 200 میلیارد ریال بوده و نسبت به سال 96 از نظر تعداد پرونده، 39 درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی 55 درصد کاهش داشته است.

جعفری گفت: در سال 97، 35 درصد از مجموع جرایم تعیین شده برای پرونده های تعزیرات حکومتی به مبلغ 127 میلیارد ریال وصول شده است که نسبت به سال 96 با رشد 16 درصدی رو به رو بوده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان رضوی رسانه قاچاق مبارزه با قاچاق کالا مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده افزود: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان