Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از راشاتودی، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا، اظهار داشت ایران که دهه‌ها زیر تحریم‌های آمریکا زندگی کرده است، به ونزوئلا برای غلبه بر تحریم‌های اقتصادی و تقویت تولید مشاوره می‌دهد.
آریزا که به مسکو سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: تهران «اقتصادش را زیر تحریم‌ها برای دستیابی به استقلال در صنایع مختلف رشد داده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد که ایران تجربه‌ای غیرقابل چشم پوشی در مبارزه مستمر با فشار‌های ایالات متحده دارد.
وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «خیلی چیز‌ها هست که باید از ایران یاد بگیریم. مشاوران ایرانی در دولت ونزوئلا حضور دارند که به ما برای گذراندن محاصره [اقتصادی]و تقویت تولید کمک می‌کنند.»
ایالات متحده با هدف فشار به دولت نیکلاس مادورو، صنعت نفت بزرگ‌ترین تولیدکننده آمریکای لاتین را را تحریم کرده است.
وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد که جدا از مشاوره‌های ایران، کاراکاس به دنبال راه‌های جایگزین برای معامله با کشور‌های دوست در سراسر جهان، از جمله چین و روسیه است.
آریزا گفت: «این روش‌ها و راه‌ها یک شبه ساخته نمی‌شوند و به زمان بیشتری برای ایجاد آن‌ها نیاز داریم.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی، با اشاره به لزوم «خروج نیرو‌های ایرانی» از ونزوئلا اظهار کرد، هر کشوری که مانع ایجاد دموکراسی مردمی در ونزوئلا شود، باید این کشور را ترک کند.

او گفت: «بدون کوبا، امکان در قدرت ماندن مادورو وجود نداشت... روس‌ها باید خارج شوند. ما از همه کشور‌ها چنین چیزی را می‌خواهیم. ایران نیز امروز آنجا است. آن‌ها نیز باید آنجا (ونزوئلا) را ترک کنند. تمامی کشور‌هایی که در حق مردم ونزوئلا برای احیای دموکراسی‌هایشان مداخله می‌کنند، باید این کشور را ترک کنند».

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر به گزینه نظامی علیه دولت منتخب ونزوئلا اشاره کرد و گفت که دولت ترامپ «طیف کاملی از گزینه‌ها» را برای پاسخ به اوضاع ونزوئلا در دست بررسی دارد که شامل گزینه نظامی هم می‌شود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران ونزوئلا آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی