Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مصطفی سالاری در جلسه مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان با موضوع ساماندهی سواحل و احداث و بهره‌برداری از شناگاه‌های استان که با حضور مسئولین دستگاه‌های قضایی، نظارتی و اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت برگزاری چنین جلسات و استفاده از این شیوه نامه برای ساماندهی، بهسازی و بهره‌برداری درآمدزا و اشتغال‌زا از سواحل و شناگاهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عده‌ای تنها دولت را متولی رسیدگی به امور سواحل می دانند و با همین نگاه و جلوگیری از ورود بخش خصوصی، زمینه ساماندهی سواحل و احداث و بهره‌برداری از شناگاه‌ها فراهم نشده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی ما در ساماندهی سواحل، تخریب محیط زیست است اظهار داشت: جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست، استفاده از خانه‌های پیش ساخته و یا کلبه با نمای صرفا چوبی و طبیعی الزامی است و سرمایه گذاران می بایست تحت ضوابط تعیین شده در سواحل فعالیت کنند و مسائل زیست محیطی رعایت کنند.

استاندار گیلان لزوم برخورداری از بخش خصوصی در این رابطه خبر داد افزود: بایستی از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بخواهیم که تحت ضوابط تعیین شده به ساماندهی سواحل و بهره‌برداری از شناگاه‌ها بپردازند؛ به هیچ عنوان اجازه نقل و انتقال مالکیت در خصوص اراضی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اعمال یک سقف زمانی مشخص برای هر فرد در رابطه با استفاده از شناگاه‌ها ابراز داشت: در صورت ورود اشخاص و بخش خصوصی، هر شناگاه بایستی برای یک مدت معین در اختیار یک فرد باشد تا تملک مالکیتی برای کسی به وجود نیاید.

دکتر سالاری به بهره‌گیری ارزان، همگانی، سالم و سازگار با محیط زیست در این امر بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از سرمایه‌گذاران بومی و استانی در اولویت قرار دارد؛ برای ساماندهی سواحل نیاز به استفاده از سرمایه‌های کلان نیست و هر فرد با یک سرمایه معقول می‌تواند وارد این کار شود.

گفتنی است در این جلسه که با حضور مسئولین قضایی، انتظامی و نظارتی و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد بخشی از شیوه نامه ساماندهی سواحل و احداث و بهره برداری از شناگاه های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال زیست محیطی سرمایه سرمایه گذاران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!