Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:53:30 GMT

لازمه توسعه اقتصادی تربت حیدریه شناسایی ظرفیتهاست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۹۰۳۴

لازمه توسعه اقتصادی تربت حیدریه شناسایی ظرفیتهاست

به گزارش ایرنا، علی رستمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تربت حیدریه افزود: کمک به تهیه شناسنامه اقتصادی روستایی و تعیین معین های اقتصادی دهستانی، دو وظیفه اصلی اداره تعاون روستایی در توسعه اقتصادی منطقه است.
وی اظهارداشت: نخستین اقدام مهم که در دستور کار قرار گرفته، شناسایی دقیق توانایی های اقتصادی مناطق مختلف روستایی و تهیه شناسنامه اقتصادی مناطق هدف است که نقش اداره تعاون روستایی در تبیین صحیح و دقیق این طرح بسیار قابل اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از رئیس اداره تعان این شهرستان خواست با کمک به معین های اقتصادی پنج گانه با توجه به نوع سرمایه گذاری ها و تخصص هر کدام، نسبت به تعیین معین های اقتصادی دهستانی اقدام کند و با به کارگیری تمام توان و ظرفیتها، نسبت به تحقق این مهم اهتمام بیشتر داشته باشد.
رستمی، تشکیل صندوق های خرد روستایی را با کمک تعاونی های روستایی در بخش های مختلف، لازمه رشد و توسعه بهتر اقتصادی هر منطقه دانست و گفت: از تمام ظرفیتها و امکانات موجود برای دستیابی به توسعه اقتصادی استفاده می شود.
بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت استاندار خراسان رضوی آغاز شد، معین های اقتصاد مقاومتی ارایه آموزش های حوزه کسب و کار، تسهیل سرمایه گذاری و توانمند سازی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می شوند که در همین چارچوب پنج تفاهمنامه با هدف توسعه اقتصادی با معین های اقتصادی تربت حیدریه به امضا رسیده است.
بر این اساس مجتمع فولاد تربت حیدریه به عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش جلگه رخ و کدکن و شرکت صنعتی و معدنی زرمهر، معین اقتصادی بخش بایگ این شهرستان، شرکت زرین زعفران مشرق زمین، معین اقتصادی شهر تربت حیدریه، هلدینگ اقتصادی فجر، معین اقتصادی بخش مرکزی و شرکت توس مسیر به عنوان معین اقتصادی بخشی از شهر تربت حیدریه تعیین شدند.
بر اساس مدل توسعه اقتصادی ابتکاری استاندار خراسان رضوی معین های اقتصاد مقاومتی وظیفه شناسایی ظرفیتهای مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی را برعهده دارند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7079/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اقتصاد مقاومتی رشد و توسعه زعفران فولاد کسب و کار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مشاور معاونت پرستاری و نمایندۀ دفتر توسعۀ منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت به‌همراه جمعی از مدیران دانشگاه از پانسیون‌های پرستاران در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس ادارۀ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که بازدید به‌منظور برآورد پیشرفت کاری طرح احداث، تکمیل و تجهیز پانسیون‌های پرستاری انجام شد، گفت: این طرح برای رفاه حال پرستاران به‌ویژه پرستاران غیر بومی که مشکلات عدیده‌ای برای اسکان در ایام ارائۀ شیفت در بیمارستان‌ها دارند، در حال اجرااست.

معصومه پاشایی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، تکمیل مراحل باقی‌ماندۀ این پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) نیز در حاشیۀ این بازدیدگفت: ساختمان بخش‌های اداری، MRI، انکولوژی، زیست پرستار و زیست پزشک در اولویت پروژه‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌‎ها، گامی ارزشمند در جهت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هر چه جامع‌تر به مراجعین و ارتقای رضایت‌مندی کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز برداشته شود.

فهیمه عطاریان با بیان این‌که تلاش کادر درمان و تیم مدیریتی و پشتیبانی این مرکز کسب رضایت‌مندی حداکثری مراجعین و پاسخ‌گویی جامع به نیاز‌های درمانی شهروندان محترم است، افزود: هم‌اکنون بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، پاسخ‌گوی خدمات درمانی مردم شهرستان تربت حیدریه و شهرستان‌های اطراف در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب، داخلی، بخش VIP، بخش چشم، گوش، حلق و بینی و بخش‌های مراقبت ویژه شامل اتاق عمل و ICU و همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه