Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس اعتقاد دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت باید قیمت خرما را کنترل کند تا از صادرات آن جلوگیری نشود، زیرا با این وجود باغداران متحمل خسارت می‌شوند و بر رونق تولید لطمه وارد خواهد شد.

  به گزارش بلاغ، نقل از خانه ملت، حبیب الله نیکزادی پناه در نشست علنی امروز (دوشنبه، 16 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، هفته کارگر و هفته معلم، گفت: از دولت و همچنین وزیر آموزش و پرورش تقاضا دارم به وضعیت معیشت و حقوق معلمین و به وضعیت استخدام نیروهای حق‌التدریس توجه کند و همچنین برای تأمین امکانات آموزشی حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر اقدام لازم را به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته هلال احمر، اظهار کرد: در این مقطع حساس دشمنان به سرکردگی رژیم غاصب صهیونیست و آمریکای جهانخوار با هدف و با برنامه‌ریزی به میدان آمدند تا فشار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به کشور ما وارد کند و با ایجاد ناامنی و ایجاد روزمرگی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای مقابله با این رفتار خصمانه باید با هوشمندی و برنامه‌ریزی دقیق و همچنین شجاعت و روحیه انقلابی و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و با توجه به ایجاد فضای اتحاد اقدام کنیم، زیرا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اخیراً فرمودند "مسئولین و مردم اختلاف سلیقه را کنار بگذارند و با همدلی و با اتحاد با دشمن مقابله کرده و از هرگونه تخریب و ایجاد حاشیه در جامعه بپرهیزند".

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از دولت می‌خواهم در سال رونق تولید موانع تولید را رفع کند و از ظرفیت‌های کشور برای ایجاد رونق اقتصادی استفاده کند. همچنین تورم را کنترل کرده و ارزش پول را به حالت گذشته خود باز گرداند.

نیکزادی پناه گفت: ایالات متحده آمریکا می‌داند که رفتارهای ضد حقوق بشری آن به کارگیری نیروهای تروریستی همچون داعش، طالبان و تجاوز به حقوق ملت‌ها و تروریست‌خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکوم است و این رفتارها و اقدامات دخالت آشکار در امور کشورهای دیگر است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان تصمیم دارد از صادرات خرما جلوگیری کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید عنوان کرد خرمای صادراتی ایران به دلیل نبود صنایع جانبی مصرف داخلی ندارد لذا از وزیر می‌خواهم که دستور دهد قیمت خرما کنترل شود و از صادرات خرما جلوگیری نشود، زیرا با این وجود باغداران متحمل خسارت می‌شوند و بر رونق تولید لطمه وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: از صداوسیما گله‌مند هستیم زیرا افراد غیرکارشناس دعوت می‌کند و در خصوص خرما و قیمت خرما با آن‌ها به بحث می‌پردازد. بحث روز گذشته صداوسیما با شخصی به نام موسوی بود که سال گذشته اظهاراتی کذب در خصوص خرمای بم بیان کرده بود. در سال جاری هم از مجدداً از وی دعوت کردند که وی بدون شناخت از کالای مرغوب خرمای ضیافتی تعیین قیمت کردند و این موضوع باعث وارد شدن خسارت زیادی به باغداران شرق استان کرمان شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از وزیر کشاورزی که متولی این امر است تقاضا دارم از کشاورزان و باغداران حمایت کنند. همچنین درخواست دارم به منظور حفظ تولید و مشاغل موجود و حمایت از رونق تولید مشکلات کلی خودروسازان حوزه انتخابیه در خصوص مشکلات گمرکی و تأمین ارز رفع شود.

نیکزادی پناه گفت: از وزیر نیرو تقاضا دارم با توجه به تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی به اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بودجه سال ۱۳۹۸ برای تخصیص اعتبار لازم و کافی در خصوص انتقال آب از سمت حوزه انتخابیه اقدام کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توجه به وضعیت معیشتی و حقوق کارکنان وزارت کشاورزی و سازمان‌های وابسته اقدام کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین به منظور ادامه‌ مالچ‌پاشی برای کنترل شن روان و ریزگردها منابع لازم تخصیص پیدا کند زیرا خسارات زیادی به روستاها و زیربناها وارد می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین از رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست می‌شود در خصوص ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در منطقه اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در این بین از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌شود در خصوص فعال‌کردن منابع غنی شرق کرمان برنامه‌ریزی کند تا برای اشتغال جوانان جویای کار اقدام لازم انجام شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند

محمدعلی پورمختار گفت: مطالعه مراکز پژوهشی در زمینه رفع موانع تولید و مشارکت مردم در جهش تولید، نباید در حد تهیه گزارش و کتاب باقی بماند بلکه باید مبتنی بر واقعیات جامعه بوده و راهکارهای عملی ارائه کند.

محمدعلی پورمختار، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران در خصوص شعار سال، اظهار کرد: شعار سال محوری‌ترین موضوع سال است که رهبری آن را براساس واقعیات موجود و شناخت راهبردی که از مسائل کشور دارند، انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: همه دولت‌ها درباره لزوم مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها و تولید صحبت کرده و شعار داده‌اند اما در جهت رفع موانع برای مشارکت مردم گام‌های اساسی برداشته نشده است. البته مجلس یازدهم قانون تسهیلات کسب و کار را تصویب کرد، اما این قانون در قالب تسهیل صدور مجوز کسب و کار است و حداکثر ۱۰ درصد موانع را رفع می کند. سایر مشکلات از جمله بیمه، مالیات، تامین سرمایه از سوی بانک‌ها که رهبری هم به آن اشاره داشتند، باقی مانده است. یکی دیگر از مشکلات تولیدکننده، تورم و تغییر قیمت هاست. تولید کننده می گوید قیمت مواد اولیه روز به روز افزایش یافته و توان تصمیم گیری و اجرای تولید را ندارد. کنترل تورم و قیمت‌ها لازمه جهش تولید است. امنیت روانی و واقعی سرمایه گذاری  نیز اهمیت دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید دستگاه های نظارتی و تصمیم گیر، موانع غیرلازم برای تولیدکننده ایجاد کنند، گفت: در مجلس یازدهم اگرچه تسهیلاتی برای تولید ایجاد شده اما محدودیت های غیرلازم هم ایجاد شده است. اگر قرار باشد بخش خصوصی که ارز دولتی یا ترجیحی دریافت نمی کند، با خیال راحت به فکر تولید باشد، نباید درگیر چنین موانعی باشد که به نظر من غیر لازم است.

پورمختار با اشاره به اینکه کمتر برای رفع مشکلات تولید اقدامات اساسی انجام شده است، تصریح کرد: وقتی موانع تولید زیاد باشد، کسی کمتر ترغیب می شود که به سمت تولید برود  و اگر در این جهت حرکت کند، ممکن است به سمت دور زدن موانع برود و فساد از همین محل شکل می گیرد؛ بنابراین رفع موانع تولید اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به نقش مراکز پژوهشی در دستگاه های دولتی، اظهار کرد: برای شناسایی دقیق مشکلات بخش تولید به مطالعه نیاز است البته مطالعه مراکز پژوهشی نباید در حد تهیه گزارش و کتاب باقی بماند بلکه باید مبتنی بر واقعیات جامعه بوده و راهکارهای عملی ارائه کند و دستگاه های اجرایی هم دنبال اجرای این راهکارها باشند. اگر قانون نیاز است، مجلس قانون را وضع کند و اگر آیین نامه و بخشنامه نیاز است، دولت آن را تهیه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است