Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  روابط‌عمومی بانک صادرات ایران ، مدیر عامل بانک صادرات ایران با بیان این مطلب، اهداف ارائه طرح‌ «طراوت» را برای حمایت از بخش‌های مختلف تولید تشریح کرد و افزود: بانکها در کنار شرکت‌های بازار سرمایه، برای رفع تنگنای مالی و تخصیص بهینه وجوه نقد و اعتبار و سرمایه بین بخش‌های فعال اقتصادی، می‌توانند با ایجاد تسهیلات ترکیبی در بخش‌های مختلف عرضه و تقاضا، نقش مهمی بازی کنند و بانک صادرات ایران نیز با طرح «طراوت» بخش تولید و توزیع را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌اله صیدی درباره شیوه حمایت طرح طراوت از تولید کنندگان توضیح داد: بانک صادرات همیشه چند خط اعتباری خاص برای بخش تولید در دستور کار خود دارد، که امسال آنها را ارتقا داده است، مثل طرح تسهیلات مرابحه، تسهیلات مضاربه، خرید دین، وام‌های مربوط به سهام در گردش، که در سال جاری نیز آنها را ادامه خواهیم داد با همان شیوه البته با ارقام بالاتر.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت:  بحرانی را در حوزه بانکی احساس نمی‌کنم، اما در برخی بنگاه ها عدم تعادل‌هایی وجود دارد از این رو دچار تنگنای تامین مالی هستند اما در بعضی دیگر کار درحال انجام است و از شرایط خوبی برخوردار هستند تا جایی که محصولاتشان را تا یک سال بعد هم پیش‌فروش کرده‌اند از این رو با بحران رو به رو نیستیم. البته برای رفع تنگناهای مالی برخی شرکت‌ها و برای تخصیص بهینه وجوه نقد، اعتبار و سرمایه به این بخش‌ها، بازار سرمایه در کنار بانک‌ها می‌توانند نقش مناسبی را ایفا کنند.
حجت‌اله صیدی خاطر نشان کرد: علاوه بر طرح «طراوت»، در سال ٩٨ چند طرح دیگر نیز معرفی می‌شوند. تسهیلات در قالب طرح‌هایی برای سایر بخش‌ها مثل طرح ٦٧ که سال گذشته ارائه شد، امسال با امکانات بیشتر ارائه خواهد شد که هم برای بازار سرمایه و هم برای کارمندان و کارگران است که به محض نهایی شدن اعلام خواهند شد.
صیدی درباره فعالیت بانک صادرات ایران در خارج از مرزهای کشور نیز گفت: بانک در حال حاضر در برخی کشورها از جمله امارات، قطر، عمان، افغانستان، ترکمنستان و ازبکستان دارای شعبه فعال است. در کشورهایی مثل عراق و سوریه نیز از طریق بانک‌های کارگزار و کشورهای آسیای میانه اقدام می‌کنیم.
مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره فروش املاک مازاد بانک نیز گفت: البته سال گذشته عرضه‌هایی را انجام دادیم اما در برخی موارد موفق به فروش اموال بانک نشدیم، به عنوان مثال سال گذشته در بخش املاک، بیش از ٣٥٠ میلیارد تومان عرضه داشتیم که موفق به فروش نشدیم و امسال قصد فروش آنها را داریم، همچنین در بخش سهام نیز نزدیک به ٢ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم.  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر سرانه پرداخت مالیات یک کارمند معمولی بیشتر یک طلافروش است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عادلانه‌سازی نظام مالیاتی کشور اظهار کرد: این ساختار نیازمند حرکت به سوی شرایطی است که در آن همه اقشار و اصناف کشور متناسب با درآمدی که دارند مالیات بپردازند تا از این طریق امکان فرار مالیاتی برای هیچکس مهیا نباشد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مهم سامانه مودیان مالیاتی در تحقق نظام مالیاتی عدالت محور گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی صاحبان کسب و کار‌ها و همچنین میزان درآمد آن‌ها به طور دقیق ثبت می‌شود؛ لذا، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تکیه بر این موضوع روند مالیات‌ستانی از افراد را بر اساس داده‌های متقن انجام دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سرانه پرداختی اصنافی همچون بنگاه‌های معاملاتی املاک طی یک سال ۱۰.۵ میلیون تومان، طلا و جواهر فروشان ۹.۶ میلیون تومان، نمایشگاه داران خودرو ۲۰ میلیون تومان، رستوران‌دارن ۹.۹ میلیون تومان و آرایشگاه‌های زنانه کمتر از ۳ میلیون تومان است و این اعداد در حالی به عنوان مالیات پرداخت می‌شود که میزان درآمد آن‌ها چندین برابر مالیات تعیین شده برای این اصناف است.


قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند معمولی با پرداخت تقریباً ۱۲ میلیون تومان سرانه پرداختی بیشتر از این اصناف مالیات پرداخت می‌کند. تداوم این موضوع اقشار مختلف جامعه را دچار سرخوردگی می‌کند، زیرا نابرابری در اخذ مالیات در نهایت منجر به تبعیض مالیاتی می‌شود. حجم پایین مالیات مشاغل خاص نشان از این دارد که باید تمرکز ویژه بر اخذ مالیات از آن‌ها صورت بگیرد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخورداری از یک نظام مالیاتی عادلانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مالیات یکی از منابع درآمدی پایدار دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لذا، دولت می‌تواند از این محل به تأمین هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات بیشتر به دهک‌های مختلف جامعه بپردازد.


وی تاکید کرد: مالیات ستانی عادلانه منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا تحقق این موضوع وابستگی ما به درآمد‌های نفتی را کاهش می‌دهد. در طول سال‌های اخیر دولت سیزدهم اقدامات متعددی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور انجام داده که راه اندازی سامانه مودیان و اتصال کارت‌خوان‌ها به این سامانه یکی از مهمترین آن‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مالیات ، طلا فروشان ، مشاغل خاص ، پرداخت مالیات ، فرار مالیاتی ، جعفر قادری ، مالیات طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAH

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟