Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:59:27 GMT

سمنان| دولت مکلف به تأمین اعتبار رتبه‌بندی معلمان شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۹۵۰۴

سمنان| دولت مکلف به تأمین اعتبار رتبه‌بندی معلمان شد

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات خانه ملت برای تأمین اعتبار اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: با تصمیم مجلس دولت مکلف به تأمین اعتبار رتبه‌بندی معلمان شد. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، غلامرضا کاتب عصر امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان گرمسار که به مناسبت هفته معلم در سالن سه‌هزارنفری شهید باهنر این شهر برگزار شد حفظ شأن و جایگاه معلمان را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس اقدامات متعددی برای حفظ جایگاه معلم در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از رویکردهای مجلس افزایش 6 هزار و 400 میلیارد تومانی اعتبارات آموزش‌وپرورش در لایحه بودجه سال جدید و اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در سال 98 است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به افزایش سهم آموزش‌وپرورش از بودجه عمومی کشور از 11.3 درصدی به 13.4 درصد گفت: اعتباری 450 میلیارد تومانی نیز برای تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریسی آموزش‌وپرورش اختصاص خواهد یافت.

کاتب گفت: همچنین 2 هزار میلیارد تومان برای تأمین اعتبارات موردنیاز آموزش‌وپرورش از محل مالیات شرکت‌های زیرپوشش آستان قدس اختصاص می‌یابد و 50 درصد عوارض شرکت گاز نیز برای تقویت اعتبارات آموزش‌وپرورش در نظر گرفته‌شده است.

لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون تخصصی دفتر هیئت دولت تصویب شدوزیر آموزش و پرورش: لایحه رتبه بندی معلمان به زودی در دولت مطرح می‌شود

وی با تأکید بر ارتقای ظرفیت علمی و آموزشی کشور گفت: مبلغ یک هزار میلیارد تومان نیز برای کمک به طرح‌های خیر ساز آموزش‌وپرورش تخصیص‌یافته است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه جایگاه معلمان برگرفته از جایگاه انبیا و اولیای الهی است گفت: امام صادق (ع) در کلامی مرکب و قلم معلمان را برتر از خون شهدا دانسته‌اند.

کاتب به کلامی دیگر از امام صادق (ع) در بیان جایگاه معلمان اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند «در روز آخرت همه انبیا و‌ اولیای الهی و موجودات عالم هستی برای گروهی که به دیگران علم آموخته‌اند، دعا می‌کنند».

وی بیان داشت: هر یک از ما به‌عنوان خادمان مردم وظیفه و رسالتی را بر عهده‌داریم که در جایگاه خود خطیر و ارزشمند است و اما رسالت شما معلمان این است که بر اساس کلام شیوای شهید مطهری چگونه اندیشیدن را به جوانان بیاموزید.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در جامعه علمی امروز این است که جوان تحصیل‌کرده از مراکز و مدارس فارغ التحصیل می‌شوند و بیکار بدون هیچ اندیشه و مهارتی تحویل جامعه می‌شوند و علت آن این است که مهارتی به دانش آموزان آموخته نمی‌شود.

کاتب تصریح کرد: اگر دانش آموزان اندیشیدن را فرابگیرند؛ بدون شک در آن‌ها نوآوری و خلاقیت ایجاد می‌شود که این خود موجبات رشد و شکوفایی جوانان را فراهم می‌کند؛ بنابراین این رسالت مهم بر عهده آموزش‌وپرورش است.

انتهای پیام/ ت

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف در نظام رتبه‌بندی سایمگو ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شود. این نظام رتبه‌بندی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش‌محور در جهان به‌شمار می‌آید.

بر اساس آخرین اطلاعات استخراج شده از شاخص های ضروری علوم (ESI)، پژوهشگران ایرانی در سال 2018 در بین 57 کشور اسلامی رتبه اول و برای اولین بار رتبه هجدهم جهان را در انتشار مقاله کسب کردند.

به گفته معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه جهانی ایران در تولیدات علمی ۲۶ سال گذشته با ۸۵۱ تولید علمی، رتبه ۵۴ دنیا بود؛ اما در سال ۲۰۲۲ با بیش از ۷۸ هزار تولید علمی به رتبه ۱۵ جهان رسیده است. با این وجود، بررسی‌های خبرنگار آنا از رتبه‌بندی 2024 سایمگو نشان می‌دهد که ایران در تولیدات علمی رتبه 20 را کسب کرده است؛ بنابراین نزول رتبه تولیدات علمی را شاهد هستیم.

رتبه کشور اسناد اسناد قابل ذکر استناد خوداستنادها نقل‌قول‌ها در هر سند شاخص H
۱ آمریکا ۱۶۰۴۷۷۷۰ ۱۳۹۶۹۱۳۵ ۵۱۵۳۳۹۳۵۲ ۲۱۱۱۵۴۷۶۳ ۳۲.۱۱ ۳۰۵۱
۲ چین ۱۰۳۷۲۳۲۲ ۱۰۱۸۰۰۸۹ ۱۴۵۸۷۵۹۴۷ ۸۶۵۰۱۸۳۳ ۱۴.۰۶ ۱۳۳۳
۳ انگلیس ۴۷۷۸۹۸۰ ۳۹۸۴۱۹۴ ۱۴۲۹۶۳۹۳۹ ۲۹۲۷۲۹۲۱ ۲۹.۹۲ ۱۹۲۸
۴ آلمان ۴۱۰۴۵۹۹ ۳۷۴۱۰۳۳ ۱۱۰۰۷۶۵۸۸ ۲۴۱۴۲۴۹۸ ۲۶.۸۲ ۱۶۹۰
۵ ژاپن ۳۴۸۲۲۷۹ ۳۳۰۸۴۶۷ ۷۰۳۵۰۳۹۰ ۱۶۳۵۴۱۶۳ ۲۰.۲۰ ۱۳۰۱
۶ هند ۲۹۷۰۱۹۶ ۲۷۰۰۷۰۲ ۳۷۷۰۰۸۸۵ ۱۳۱۲۲۸۷۳ ۱۲.۶۹ ۸۵۸
۷ فرانسه ۲۷۸۴۳۲۱ ۲۵۶۱۸۱۷ ۷۴۶۴۱۰۱۳ ۱۳۶۶۵۵۱۱ ۲۶.۸۱ ۱۵۱۴
۸ ایتالیا ۲۵۲۵۸۷۰ ۲۱۵۶۱۱۲ ۶۱۷۴۵۶۴۱ ۲۲۶۹۰۹۸ ۲۴.۴۵ ۱۳۳۳
۹ کانادا ۲۴۲۶۸۴۰ ۲۱۵۶۱۱۲ ۷۴۰۸۸۶۸۴ ۱۱۴۸۵۶۹۰ ۳۰.۵۳ ۱۵۶۲
۱۰ استرالیا ۲۰۰۹۷۹۵ ۱۷۵۶۸۰۷ ۵۷۲۹۰۱۷۹ ۱۰۲۱۵۱۱۷ ۲۸.۵۱ ۱۳۷۷
۱۱ اسپانیا ۱۹۸۶۷۲۴ ۱۸۱۸۲۰۷ ۴۶۵۷۳۸۶۰ ۹۱۱۵۲۸۵ ۲۳.۴۴ ۱۲۱۵
۱۲ فدراسیون روسیه ۱۷۲۲۵۴۷ ۱۶۷۲۲۴۵ ۱۵۵۲۹۳۸۰ ۵۲۰۵۹۴۶ ۹.۰۲ ۷۵۳
۱۳ کره شمالی ۱۶۰۴۵۱۹ ۱۵۵۲۸۱۰ ۳۰۸۷۰۰۳۹ ۵۲۳۸۵۷۰ ۱۹.۲۴ ۹۳۴
۱۴ برزیل ۱۴۲۷۸۵۲ ۱۳۴۴۵۲۶ ۲۲۴۳۲۵۷۰ ۶۶۴۳۱۶۹ ۱۵.۷۱ ۷۸۹
۱۵ ندرلند ۱۳۴۳۸۴۴ ۱۲۰۱۱۳۹ ۴۸۲۲۱۵۰۳ ۶۳۰۶۵۳۵ ۳۵.۸۸ ۱۳۷۳
۱۶ سوئیس ۱۰۰۱۹۵۸ ۹۰۶۰۰۵ ۳۶۵۳۹۶۸۳ ۴۰۶۴۸۱۶ ۳۶.۴۷ ۱۲۹۱
۱۷ لهستان ۹۶۴۹۶۸ ۹۱۴۰۰۹ ۱۳۹۳۳۷۹۴ ۳۰۵۱۷۶۴ ۱۴.۴۴ ۷۳۸
۱۸ ترکیه ۹۱۹۸۶۳ ۸۵۲۳۰۰ ۱۳۱۷۱۷۷۱ ۲۶۰۳۶۴۶ ۱۴.۳۲ ۶۰۱
۱۹ سوئد ۹۰۸۶۰۷ ۸۳۰۶۲۰ ۳۰۱۸۹۰۹۳ ۳۷۷۱۶۱۵ ۳۳.۲۳ ۱۱۵۹
۲۰ ایران ۸۸۶۳۵۹ ۸۵۷۶۳۰ ۱۳۰۸۹۸۳۵ ۳۸۵۱۸۰۵ ۱۴.۷۷ ۴۹۰

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲