Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@02:36:13 GMT

نھاد خانواده یکی از نھاد ھای مھم اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۱۸۷۷

نھاد خانواده یکی از نھاد ھای مھم اجتماعی است

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: کمبود مھارت زندگی مشترک، خود خواھی زوجین، آشنایی و شناخت شتابزده در انتخاب ھمسر، بی‌توجهی به تفاوت‌ھای فرھنگی و قومیتی، نداشتن رضایت خانواده‌ھا از ھمسر انتخابی از مھمترین عوامل طلاق و آفت خانواده‌ھای نوپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست علمی تخصصی انتخاب آگاھانه و ازدواج پایدار در دانشگاه فنی حرفه‌ای استان آذربایجان غربی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی حاتمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست علمی تخصصی انتخاب آگاھانه و ازدواج پایدار در دانشگاه فنی حرفه‌ای اظھار داشت: نھاد خانواده یکی از نھادھای مھم اجتماعی است که با ازدواج آغاز می‌شود و بی تردید انتخاب ھمسر یکی از مھمترین تصمیم گیری‌ھای زندگی ھر فرد است.

وی گفت: تبعات یک انتخاب نامناسب می‌تواند به بھداشت روانی فرد و جامعه آسیب رسانده و مشکلات و مسائلی ھمچون کودکان بی‎‌سرپرست یا بدسرپرست، افزایش خشونت در خانواده، افسردگی و اضطراب و برقراری روابط نامشروع و طلاق را ایجاد کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی بیان کرد: افراد برای ازدواج و تشکیل خانواده موفق، نیاز به آموزش دارند ھر چه آمار ازدواج‌ھای ناموفق را بتوان کاھش داد تعداد پرونده‌ھای طلاق، ھمسر آزاری، کودک آزاری، خشونت‌ھای خانوادگی، اعتیاد کاسته می‌شود و احساس رضایتمندی، عزت نفس، احترام، انعطاف پذیری را در ھمسران و فرزندان آنھا افزایش خواهد داشت.

حاتمی افزود: کمبود مھارت زندگی مشترک، خود خواھی زوجین، آشنایی و شناخت شتابزده در انتخاب ھمسر، بی‌توجهی به تفاوت‌ھای فرھنگی و قومیتی، نداشتن رضایت خانواده‌ھا از ھمسر انتخابی از مھمترین عوامل طلاق  و آفت خانواده‌ھای نوپا شده است.

در ادامه نشست علمی تخصصی روانشناس محمد زاده و جامعه‌شناس قاصد از اساتید دانشگاه به ترتیب از منظر روانشناسی و جامعه شناختی به بررسی ملاک ھای انتخاب درست ھمسر و ازدواج پایدار را ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آذربایجان غربی مهارت زندگی همسر ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان