Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل آبادی گفت: مرکز بازیافت زباله آرادکوه اشباع شده است و به منابع طبیعی آسیب می زند و شیرابه های آن وارد آب های زیرزمینی شده و به آب های کهریزک، فشافویه، باقرشهر آسیب جدی می زند و به بحران زیست محیطی تبدیل می شود.

«حسن خلیل آبادی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امسال در برنامه سوم توسعه شهر تهران و بودجه سال ۹۸ تلاش کردیم برای حوزه فرهنگی و اجتماعی مساله پسماند فکری بکنند و موضوع تفکیک پسماند از مبدا فرهنگ سازی و آموزش داده شود تا دیگر پسماندی برای دفن، دپو و تفکیک وجود نداشته باشد که به آرادکوه بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: جابجایی مرکز بازیافت زباله آرادکوه موضوع دیگری که مطرح کرده ایم البته این موضوع باید توسط سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود و یک ستاد ملی در کشور دارد که جابجایی مرکز بازیافت آرادکوه را بررسی می کنند.

 

وی با بیان اینکه با محیط زیست جلساتی را برگزار می کنیم که همه پسماندها به آرادکوه منتقل نشود، خاطرنشان کرد: مرکز بازیافت زباله آرادکوه اشباع شده است و به منابع طبیعی آسیب می زند و شیرابه های آن وارد آب های زیرزمینی می شود به آب های کهریزک، فشافویه، باقرشهر آسیب جدی می زند و به بحران زیست محیطی تبدیل می شود.

 

رییس شورای اسلامی شهرستان ری تصریح کرد: بخشی از بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ناشی از دپوی پسماندهای شهر تهران در آرادکوه است همه مسئولان کشور اجماع دارند که باید بوی نامطبوع در مسیر ترانزیتی و گردشگری که مسیر ورود و خروج مسافران خارجی است، برطرف شود.

 

خلیل آبادی ادامه داد: اولین کمک مردم این است که از مبدا تفکیک پسماندها انجام دهند که چالش هایی برای شهر ایجاد نشود و شهرداری نیز کمک کند تا بازیافت به صورت علمی تر و دقیق تر انجام شود

 

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه امروزه در برخی کشورهای دنیا از مراکز پسماند به عنوان مراکز گردشگری استفاده می شود، افزود: اگر بتوانیم به صورت علمی تر با تفکیک یا بازیافت پسماندها برخورد کنیم می توانیم این بحران را در شهرستان ری به فرصت تبدیل کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز احداث بیمارستان جدید هفتم تیر در شهر ری مشکل دیگری بود که در حال رفع است.

 

خلیل آبادی درخصوص اقدامات انجام شده برای حفظ بناهای تاریخی و میراثی در شهر ری، افزود:  برخی روستاهای شهر ری که دارای واجد ارزش تاریخی در حال تخریب هستند که با سازمان میراث فرهنگی هماهنگی هایی انجام دادیم که این روستاها احیا شوند.

 

وی با اشاره به بازدید از روستاهای دارای ارزش تاریخی و میراثی، گفت: از روستاهای علیمون و علی آباد قیصریه و برخی روستاهایی که مغفول مانده بود بازدید کردیم و قرار است اقدامات خوبی برای روستاییان رخ دهد.

 

رییس شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید بر اینکه مشکل آب و دفع فاضلاب شهر ری در دستور کار بود که داریم پیگیری می کنیم، گفت: همه مشکلات را نمی توانیم طی مدت زمان کوتاه و با چند جلسه برطرف کنیم بلکه مطالبه آنقدر تکرار شود که به نتیجه برسد.

 

خلیل آبادی با اشاره به برگزاری دومین نشست تخصصی با حضور ۴۵۰ نفر از اعضای شورای اسلامی بخش، شهر و روستاهای تابعه شهر ری، گفت: نشست در دو بخش کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی و جلسه با مسئولان شهری برگزار و چالش ها و فرصت های شهرستان ری بررسی شد و در مجمع عمومی مسائل و نتایج کارگروه های تخصصی مطرح شد و از طریق دبیرخانه دائمی پیگیری خواهد شد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مسجد مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه مشهد روز معلم اعزام مبلغ مجلس شهرستان ری شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی

ایسنا/ایلام کتاب «خودرو دیزلتان را با سوخت‌های زیستی برانید» اثر جان استارباک و گاوین هارپر با ترجمه دکتر «رضا یگانه» عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام منتشر شد.

در بخشی از این کتاب آمده است؛

تلاش برای دستیابی به روشی که بتوان به کمک آن موتور دیزل را با سوخت به دست آمده از روغن‌های گیاهی و حیوانی راه اندازی کرد بسیار لذت بخش است. اگر این روش به شیوه صحیح انجام شود می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه های راندن خودرو و همچنین بهبود اثرات کربن موجود در جو داشته باشد.

در منابع مختلف نوشتاری و اینترنتی اطلاعات گسترده‌یی پیرامون روش‌ها، راه حل‌ها و پیشنهادات مربوط به این حوزه آمده است. ما نیز امیدواریم تا بتوانیم در این کتاب تمامی روش‌ها و راه حل‌های موجود را گردآوری کرده و به خواننده در تصمیم گیری برای انتخاب روش مناسب کمک کنیم. در سرتاسر این کتاب با نگاهی منتقدانه به موضوع پرداخته شده است. ما هرگز ادعا نمی‌کنیم که سوخت‌های زیستی همه جا قابل استفاده هستند بلکه هدف تنها ایجاد انگیزه برای مطالعات بیشتر و نتیجه‌گیری آگاهانه در مورد بکارگیری این سوخت‌هاست.

کتاب حاضر کوشش کرده است تا اطلاعات عملی و کاربردی پیرامون سوخت‌های زیستی در اختیار خوانندگان قرار دهد. اگر چه کتابی که پیشروی خود دارید یک کتاب دانشگاهی نیست، اما سعی شده است تا از منابع کاملاً علمی و دانشگاهی در تدوین آن استفاده شود. موضوع سوخت‌های زیستی یک بحث دو قطبی با استدلال‌های قابل قبول در هر دو دیدگاه است. ما معتقدیم که با شناخت منشأ این فناوری و همچنین پیامدهای اجتماعی و اخلاقی کاربرد آن، می‌توان به درک صحیحی از سوخت‌های زیستی دست یافت.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با انبوهی از مشکلات زیست محیطی روبرو هستیم. بعلاوه، با توجه به کمبود منابع اقتصاد جهانی ناچار است تا خود را با دگرگونی‌های موجود تطبیق دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان