Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود میرمحمدصادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود ۱۸۹ میلی‌متر رسیده است، ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۱ درصد و در مقایسه با مدت متوسط بلندمدت حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه میزان آب ورودی به مخزن سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: سال گذشته در همین بازه زمانی ورودی به مخزن زاینده‌رود تنها ۲۷۵ میلیون مترمکعب بوده است، ولی بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده تا روان‌آب ورودی به مخزن این سد هم اکنون از مرز یک میلیارد مترمکعب نیز بگذرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: حجم آب موجود در مخزن سد زاینده‌رود نیز با افزایش ۱۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است و در حال حاضر ۵۰ درصد مخزن این سد پر است.

میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه حدود نیمی از مخازن سد‌های مهم استان پر است، ادامه داد: در حال حاضر ورودی به سد زاینده‌رود ۱۶۰ مترمکعب و خروجی ۹۲ مترمکعب در ثانیه است.

وی با تاکید بر اینکه روند رهاسازی آب سد زاینده‌رود تا خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی رهاسازی شده که بر این اساس نیمی از حقابه کشاورزان در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

  آخرین وضعیت سدزاینده رود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • (ویدئو) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است