Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@01:49:52 GMT

امکان گازرسانی به 1550 روستا در کردستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۲۳۳۸

امکان گازرسانی به 1550 روستا در کردستان وجود دارد

احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 173 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار تا سال 1400 از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند و ضریب نفوذ جمعیت روستایی زیر پوشش این شرکت از 87،5 درصد به 96،4 درصد افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه گازرسانی به 200 روستا و 215 واحد صنعتی جز برنامه های این شرکت در سال 98 است، افزود: برای انجام این طرح ها 750 کیلومتر شبکه گذاری و نصب 14 هزار علمک نیاز است.
وی یادآور شد: با گازرسانی به 215 واحد صنعتی استان در سال جاری، گاز طبیعی جایگزین 14 میلیون لیتر سوخت مایع می شود که در تحقق شعال رونق تولید بسیار تاثیر گذار است.
فعله گری گفت: تا پایان سال گذشته، 9 هزار و 591 کیلومتر شبکه گذاری در این استان انجام شد که سه هزار و 177 کیلومتر در شهرها و 6 هزار و 714 کیلومتر نیز در بخش روستایی بوده است.
وی تعداد انشعاب های نصب شده در سال گذشته را 264 هزار و 551 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 155 هزار و 308 مورد در شهرها و تعداد 109 هزار و 243 مورد در روستاها نصب شد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: 454 هزار و 197 خانوار به گاز طبیعی دسترسی دارند که تعداد 337 هزار و 871 مورد در شهرها و 116 هزار و 326 خانوار نیز در روستاها زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا، براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
تمام شهرهای استان به گاز طبیعی متصل هستند اما تاکنون گازرسانی به شهر جدید چناره در مریوان بدلیل قرار گرفتن در مخزن سد انجام نشده ولی از برنامه های شرکت گاز در سال 98 است.
در حال حاضر 516 هزار و 605 مشترک از خدمات شرکت گاز استان بهره مند هستند که 386 هزار و 413 مشترک آن شهری و تعداد 130 هزار و 192 مشترک نیز روستایی است.
جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی در بخش شهری 100 درصد است و 87،5 درصد جمعیت روستایی نیز از خدمات شرکت گاز کردستان برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان کردستان گاز مسکن کردستان گازرسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد

داریوش حسن‌نژاد اظهار داشت: در راستای حفاظت و حراست از منابع آب استان به‌خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در دست اقدام هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پروژه تقویت استقرار گروه‌های حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان به تعداد ۱۸ گروه و ۴۵ نفر اشاره کرد که وظیفه این اکیپ‌ها گشت‌زنی مداوم در سطح دشت‌های استان برای جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها است.

وی افزود: دو پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به‌صورت سالانه در حال انجام است که در این راستا تعداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه‌جویی ۱۱.۷ میلیون مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد هفت هزار و ۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

حسن‌نژاد در خصوص چاه‌های صنعتی، بیان داشت: تعداد ۱۵۰ حلقه چاه صنعتی به کنتور هوشمند تجهیز شده است که ۱۰ درصد کل چاه‌های صنعتی را تشکیل می‌دهد، از سوی دیگر سامانه پایش از راه دور کنتورها در حال راه‌اندازی است که تعدادی از شرکت‌های کنتور ساز، سامانه پایش را تحویل داده‌اند و تعدادی دیگر در حال تکمیل آن هستند

وی گفت: چاه‌های فاقد کنتور برابر بند ب تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مکلف به پرداخت آب‌بها بر اساس پروانه بهره‌برداری و مبالغ اعلام شده هستند؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود مالکین چاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر جهت خرید و نصب کنتور هوشمند به شرکت آب منطقه‌ای لرستان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند