Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@09:37:43 GMT

جعفرزاده: دولت و مجلس را با هم مقصر می‌دانند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۲۵۰۲

جعفرزاده: دولت و مجلس را با هم مقصر می‌دانند

به گزارش جهان نيوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی که از حامیان دولت به شمار می‌رود، به روزنامه آرمان گفت: مردم فکر می‌کنند که اساساً رها شده‌اند و هرچه قول، فعل و وعده داده می‌شود مردم نتیجه عکس آن را می‌بینند در برخی از بخش‌ها که دیگر زبان‌ها تقریباً قفل است. در توزیع اقلام اساسی مثل گوشت آن اتفاقات تلخ افتاد، در بحث سقوط ارزش پول ملی، افزایش قیمت دلار و از همه بدتر بحث خودرو که اصلاً جای هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همه اینها موجبات این را فراهم آورده که مردم ناراحت باشند و همه را مقصر بدانند. یعنی این‌طور نیست که دولتی‌ها بگویند مجلس و مجلس بگوید دولت و به این‌طریق توپ را در زمین یکدیگر بیندازند. مردم کل مجموعه‌ها را با هم مقصر می‌دانند.

وی در پاسخ این سوال «برخی شرایط فعلی و مشکلات به‌وجود آمده را ناشی از برخی ضعف عملکردها در مجموعه دولت می‌دانند؛ نمایندگان در این موضوعات ورود نکرده یا وزرای موردنظر را برای پاسخگویی نخواسته‌اند؟» گفت: چرا؛ اما همیشه که نمی‌توان فراخوان داد. زمانی‌که خانه‌ای خراب می‌شود، چفت و بست می‌زنند و مانع از تخریب آن می‌شوند تا نگهداری شود. حال دولت را باید دو سال کمک کنیم که بماند؛ اگر ما دعوا راه بیندازیم و داستان را تشدید کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ خود دولت که مقداری به‌هم‌ریخته به‌نظر می‌رسد، دوتا هم ما به فک چپ و راست و شکمش بزنیم، چیزی از دولت باقی نمی‌ماند. لذا باید با همین توپ و تشر، نصیحت، توصیه و اصرار و الزام تلاش کنیم تا دولت را به انحای مختلف سرپا نگه داریم. من هم قبول دارم که دولت در برخی موارد وارفته و در مواردی به‌هم ریخته است. خیلی از وزرای دولت بریده‌اند و فکر می‌کنم اگر اجازه بدهند که هرکس می‌خواهد استعفا بدهد قول می‌دهم حداقل سه یا چهارنفر دست به قلم نشسته‌اند و فقط رویشان نمی‌شود استعفا دهند. چون برخی از وزرا فکر می‌کردند که با گل و بلبل می‌خواهند ریاست کنند و نمی‌دانستند که موضوع چقدر جدی، مهم و حساس است و باید مدیریت‌شان را چنین روزهایی نشان دهند. حداقل دو دستگاهی که مطلعم تعطیلند و کاری انجام نمی‌دهند.

این نماینده حامی دولت افزود: شاید اکنون مقداری دیر باشد و یعنی شاید خانه‌تکانی به صلاح نبوده یا امکان‌پذیر نباشد، اما لازم این است که دولت اگر می‌بیند جایی عملاً تعطیل شده و کارایی ندارد، با قاطعیت تغییرات را اعمال کند.

برخی از وزارتخانه‌ها رو به تعطیلی می‌روند. عرض کردم دولت در این شرایط حساس اقتصادی باید تصمیمات شجاعانه و انقلابی بگیرد، اما شاید با عرض پوزش و به‌رغم میل باطنی باید بگویم که این دولت نشان نداده که در مقاطع سخت توان تصمیم‌گیری شجاعانه را دارد.

ایمن‌آبادی درباره گرانی‌ها و نارضایتی مردم از دولت و اینکه چرا مجلس ورود نکرده، گفت: چرا ما به قدر لازم در این مسائل ورود کرده و تذکرات لازم را داده‌ایم، اما زمانی که دانش‌آموزی درس نمی‌خواند چقدر می‌توان او را تنبیه کرد، توضیح خواست و تشر زد؟ من هنوز اعتقاد دارم که ما اگر مدیران قدرتمند و شجاع می‌داشتیم چند شوک اقتصادی جالب می‌داد و می‌توانست شرایط را تغییر دهد.

منبع:کیهان کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد