Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:41:09 GMT

اعتراف گوآیدو به شکست در کودتا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۳۱۲۶

اعتراف گوآیدو به شکست در کودتا

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا می‌گوید، اشخاصی که به حمایت از شورش ناکام قول داده بودند از عمل به وعده خودشان و رویگردانی از نیکولاس مادورو بازماندند اما "این به معنای آن نیست که آنها در آینده نزدیک این اقدام را انجام نمی‌دهند."

به گزارش ایسنا، خوان گوآیدو،‌ رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: امروز آشکار شده است که نیروهای مسلح کشورم از اینکه مصونیت ندارند ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگوهایی با مقام‌های مدنی و نظامی که حاضر به طرفداری از قانون اساسی ما شدند، صورت گرفته است. من بسیار خوش‌بین هستم که ما به دستیابی به هدف "تغییر" در ونزوئلا نزدیک شدیم.

گوآیدو را بیش از ۵۰ کشور به رسمیت شناختند؛ این رئیس ۳۵ ساله مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون، مادورو را به غصب قدرت متهم می‌کند و ژانویه با استناد به قانون اساسی رئیس‌جمهوری خودخوانده موقت شد و ونزوئلا را که از قبل مشکلات اقتصادی عمیقی داشت، به بحران سیاسی هم کشاند. با این حال مادورو سفت و سخت کنترل را در دست دارد و از حمایت مداوم نیروهای مسلح کشورش برخوردار است.

با این حال گوآیدو امید دارد که ارتش در نهایت همراه آنها شود. او گفت: "ما همچنان منتظریم تا تعداد بیشتری از افراد اعلام نارضایتی کنند و در "عملیات آزادی" مشارکت داشته باشند." از آن سربازانی که در کودتای ناکام اخیر شرکت داشتند، ۲۵ تن در سفارت برزیل پناه گرفته‌اند. گوآیدو گفت: امروز تمام آنچه لازم است اتفاق بیفتد، مربوط به نیروهای مسلح است و اطمینان داریم که کارمندان دولت می‌توانند به ترس خودشان غلبه کنند.

گوآیدو مدعی است رئیس‌جمهوری مشروع و قانونی ونزوئلا روز به روز "ضعیف‌تر" می‌شود. او تصویری از رهبری را ترسیم کرد که با اندک حامیان باقیمانده در کاخ ریاست جمهوری موسوم به میرافلورس مانده است. گوآیدو افزود: آنها می‌گویند مادورو در میرافلورس است اما آنها همچنین می‌گویند که او با حلقه امنیتی اصلی خودش شامل کوبایی‌ها در یک پناهگاه است و حلقه دوم متشکل از سربازانی از یگان ویژه حفاظت ریاست جمهوری است. او دیگر حتی به فرماندهان ارشد اعتمادی ندارد، حتی اعتمادی هم به اطرافیانش ندارد.

در همین حال رئیس‌جمهوری ونزوئلا شنبه در جمع حدود ۵۰۰۰ سرباز که به صورت زنده از تلویزیون دولتی پخش شد، گفت: من به ژنرال‌ها و آدمیرال‌ها گفته‌ام که وفاداری فعال می‌خواهم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خوان گوآیدو نیکولاس مادورو ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

وی در گفتگو با فارس افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900111

دیگر خبرها

  • تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین