Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه‌داری آمریکا با درخواست قانونگذاران دموکرات کنگره این کشور برای تحویل اظهارنامه مربوط به مالیات‌های پرداختی از سوی دونالد ترامپ مخالفت کرد.

 استیون منوچین ، وزیر خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به رییس کمیته‌ موسوم به "کمیته‌ شیوه‌ها و تدابیر" در مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد، درخواست این کمیته‌ برای دریافت اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا "فاقد هدفی مشروع" است و به ‌این‌ ترتیب خزانه‌داری آمریکا "مجاز به منتشر کردن اسناد مالیاتهای پرداختی از سوی ترامپ و  فعالیت‌های تجاری او نیست".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخالفت وزیر خزانه‌داری آمریکا در پی یک ماه گمانه‌زنی بر سر انتشار اظهارنامه مالیاتی رییس‌جمهور آمریکا و جدال لفظی میان دولت او با قانونگذاران دموکرات بر سر این کار صورت گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود که با مخالفت  وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، جدال حقوقی جدیدی میان رییس‌جمهور و دموکرات‌های کنگره به راه بیفتد.

کمیته‌ مذکور با توجه به داشتن اختیار قانونی برای دستیابی به اسناد مالیاتی، ماه گذشته میلادی از "سازمان درآمدهای داخلی آمریکا" (IRS) تقاضا کرد تا اسناد مربوط به مالیات‌های پرداخت شده از سوی ترامپ و هشت شرکت مربوط به فعالیت‌های تجاری این رییس جمهور آمریکا را برای مدت پنج سال گذشته ارائه دهد.

با این حال منوچین مکررا ضرب‌الاجل‌های تعیین شده از سوی این کمیته‌ برای عمل به درخواستش را رعایت نکرده و این درخواست را "بی‌سابقه" عنوان کرد و هشدار داد که این اقدام "باعث مطرح شدن پرسش‌هایی اساسی و تهدید شدن حریم خصوصی مالیات‌دهنده می‌شود".

منوچین روز دوشنبه گفت‌، تصمیم اخیر خود را بعد از رایزنی با وزارت دادگستری آمریکا اتخاذ کرده است. او در نامه‌اش خطاب به ریچارد نیل، قانونگذار دموکرات رییس کمیته‌ "شیوه ها و تدابیر" در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: "من اکنون به اطلاع شما می‌رسانم که وزارتخانه ما نمی‌تواند به شکل قانونمند درخواست این کمیته‌ را عملی کند".

ترامپ در سال ۲۰۱۶ تبدیل به اولین کاندیدای ریاست‌جمهوری در چند دهه گذشته در آمریکا شد که بدون افشای مالیات هایی که پرداخت کرده، وارد رقابت انتخاباتی می‌شود. این‌ در حالی است که او همزمان کاملا شرکتها و فعالیت‌های تجاری خود را رها نکرده و در معرض اتهام تعارض منافع قرار دارد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت