Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که ارزبری در واردات مواد اولیه داروهای ضدسرطان یکی از دغدغه های جدی دولت است که با رونق تولید پیشگیری می شود گفت: در سطح کشور کسری در زمینه دارویی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید نمکی » در آئین رونمایی از چهار داروی ضد سرطان و دیابت که امروز (17 اردیبهشت) در اشتهارد برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت ارزی ساخت این داروها، گفت: داروهایی که امروز به عنوان مواد اولیه داروهای ضد سرطان و ضد دیابت سنتز شدند با همت محققان شرکت های دانش بنیان در البرز رونمایی شدند، ارزبری را در واردات دارویی کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: انتظار می رود در سیاست حمایت از تولید دارویی داخلی با توجه به این سطح توانمندی به خوبی عمل کنیم و بتوانیم در این حوزه آن چنان که باید اهتمام داشته باشیم.

 

وی با در نظر گرفتن شعار سال با عنوان رونق تولید مطرح کرد: تولید انبوه دارویی این داروها در حد تولید صنعتی است نه آزمایشگاهی و قابل استفاده در انبوه تولیدی است.

 

وی در زمینه حمایت این شرکت های دانش بنیان بیان کرد: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر داریم زمینه واردات این دارو را کاهش دهیم و از داروی داخلی در این زمینه بهره برداری کنیم.

 

نمکی با بیان این مطلب که ارز دارو با 4 هزار و 200 با مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: ارز دارو با توجه به اهمیت سرمایه در گردش صنعت دارو محقق می شود که با همکاری نظام بانکی کشور شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همکاری با وزرات بهداشت در زمینه تولید دارویی و مواد اولیه دارویی است لیستی را نهایی کردیم از مواد دارویی که بیشترین میزان واردات را دارد و بهره برداری دارویی امروز نمونه ای از این اقدام است.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه مجلس ماه مبارک رمضان مسجد روز معلم دکتر سعید نمکی سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد