Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:21:34 GMT

وقتی هنر حامی محیط زیست می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۵۸۲۳

وقتی هنر حامی محیط زیست می‌شود

یک هنرمند فیلیپینی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم نیسبت تاثیرات مرگبار آلودگی‌ آقیانوس‌ها،‌اثر هنری با استفاده از زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها خلق کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از یورونیوز، شاید دیدن یک نهنگ مرده در مرکز پایتخت فیلیپین دور از انتظار باشد، اما ساخت این مجسمه تصمیم یک هنرمند فیلیپینی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد تأثیرات مخرب آلودگی دریاها که پلاستیک‌ها عامل اصلی آن هستند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند برای ساخت این اثر هنری از پلاستیک‌های دور انداخته شده در سواحل فیلیپین استفاده کرده است.

این اولین‌باری نیست که یک مجسمه نهنگ در فیلیپین ساخته می‌شود. دو سال پیش گروه فیلیپینی «صلح سبز» نیز به عنوان یک حرکت نمادین چشمگیر در مقابله با آلودگی زباله‌های پلاستیکی، مجسمه یک نهنگ مرده را در ساحل «نیاک» واقع در جنوب «مانیل» قرار دادند.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی کمپین حامی محیط زیستی «حفاظت از اقیانوس‌ها» و مرکز تجارت و محیط زیست «مک کینزی»، فیلیپین یکی از پنج کشور آسیایی است که در تولید ۶۰ درصد از زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها نقش دارد.

مجله ساینس نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی در گزارشی نوشت که فیلیپین بعد از چین و اندونزی سومین کشوری است که در سواحل و دریاهای آن بیشترین زباله‌های پلاستیکی ریخته شده است. سالانه به طور متوسط دو میلیون و ۷۰۰ هزار تُن زباله پلاستیکی در فیلیپین دور ریخته می‌شود و ۲۰ درصد این پلاستیک‌ها به اقیانوس می‌ریزد.

در ماه مارس سال جاری بود که توجهات مردم بار دیگر نسبت به تأثیرات ویران کننده آلودگی اقیانوس‌ها جلب شد. اوایل ماه مارس یک نهنگ مرده درحالی در سواحل جنوبی فیلیپین دیده شد که بیش از ۴۰ کیلو گرم زباله پلاستیکی در شکم این نهنگ قرار داشت.

این رویداد، الهام بخش «Biboy Royong»، هنرمند فیلیپینی برای خلق این اثر هنری نمادین شد. این هنرمند در ساخت این اثر از بطری‌های پلاستیکی، کیسه‌های زباله، نِی‌های پلاستیکی و دیگر زباله‌های پلاستیکی استفاده کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اکبر قائمی گفت : به مناسبت هفته زمین پاک زمینهای اطراف سایت زباله شهرستان نقده توسط شهرداری و همکاری کارشناسان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پاکسازی شد.

وی یکی از اهداف این برنامه را ساماندهی کلی سایت زباله شهری با نظارت اداره محیط زیست این شهرستان و کمک به بهبود وضعیت محیط زیست در شهرستان نقده عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک