Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@00:34:41 GMT

پیش‌بینی برداشت بالغ بر هزار تُن توت فرنگی در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۵۹۴۰

پیش‌بینی برداشت بالغ بر هزار تُن توت فرنگی در گیلان

گیلان- منوچهر پارسافر گفت: برداشت توت فرنگی در گیلان از امروز آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی، منوچهر پارسافر مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت توت فرنگی در ۱۲۰هکتار از زمین های کشاورزی و ۱۳هکتار از گلخانه های گیلان از امروز آغاز شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود باغداران گیلانی امسال هزار و ۲۱۰تن توت فرنگی به ارزش ۲۲۲میلیارد ریال برداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسافر ادامه داد: برای توسعه محصولات گلخانه ای ۳۵۰تا۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر هزار مترمربع کشت هیدروپونیک توت فرنگی پرداخت  می‌شود.

وی تصریح کرد: صومعه‌سرا، رودبار، رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود و تالش مهمترین مناطق تولید توت فرنگی در گیلان هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت توت فرنگی در گیلان تا پایان خرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از توت فرنگی برای تهیه مربا، دم‌نوش، شربت، شیرینی و بستنی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف توت فرنگی علاوه بر پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی برای تقویت بینایی، تسکین اعصاب و تقویت حافظه بسیار مفید است.     

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی