Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ می‌شود گفت: در این ماه باید قرائت قرآن مورد تاکید باشد و در آیات الهی تدبر کنیم. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قرآن خواندن در ماه رمضان ثواب دارد و مردم باید در این ماه قرآن بخوانند و در آیات الهی تدبر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزه‌داران باید اهتمام داشته باشند تا در ماه مبارک رمضان در نماز جماعت‌ شرکت کرده و از نظرات و سخنان مراجع و علما بهره‌مند شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تقوا در دین اسلام تصریح کرد: اگر دستورات و تقوای الهی حاصل شود جامعه منزه از فساد می‌شود چون تمام فسادهایی که در جامعه وجود دارد به دلیل عدم وجود تقوا است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه منشأ همه گناهان در جامعه بی‌تقوایی است، گفت: انسان با تقوا دروغ نمی‌گوید و دزدی نمی‌کند، انسانی که تقوا دارد خیانت نمی‌کند وبا چشم خود گناه نمی‌کند.

فقیهی با اشاره به آثار و برکات ماه رمضان بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که بر انسان‌ها واجب شده است ماه رمضان روزه بگیرند چون فلسفه این ماه پیشه کردن تقوای الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری: ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به درگاه الهی استقم| ماه رمضان میدان مسابقه برای رسیدن به رضوان الهی استاصفهان| فضیلت شب نخست ماه رمضان در بیان آیت‌الله مظاهریوی با تاکید بر این که روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ها می‌شود، تصریح کرد: از واجباتی که سبب می‌شود تقوای انسان زیاد شود روزه گرفتن است چون برخی افراد نماز را برای ریا در مسجد می‌خوانند اما روزه گرفتن سبب افزایش تقوا در انسان می‌شود و آن را نهادینه می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روزه گرفتن کار مشکلی است، خداوند متعال در قرآن کریم تاکید کرده است که روزه سبب افزایش تقوا و اراده می‌شود و منظور از تقوا یعنی چیزهایی که برای انسان ضرر دارد از آن‌ها محفوظ بماند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر مدرسه علمیه خان شیراز و نماینده مردم کهکیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مدرسه علمیه خان شیراز ضمن برشمردن فضیلت‌های آن امام همام در سخنانی به شکرگزاری از نعمات الهی اشاره کرد و افزود: همه نعمت‌ها و بلا‌هایی که برای بشر رخ می‌دهد همه آزمایش و آزمون الهی است.
آیت اله ملک حسینی با بیان اینکه آزمایش انسان با ثروت و قدرت و گنج‌هایی که خدا به اوعطا کرده سخت‌تر است تا آزمایش شدن با فقر و تنگ دستی است گفت: شکر گزاری داده‌های خدا تنها زبانی نیست بلکه انفاق در راه خدا و دستگیری از مستمندان شرط سربلند شدن از این آزمون است.
وی گفت: هیچ راحتی و سختی برای انسان رخ نمی‌دهد مگر اینکه بستری برای آزمون الهی در مسیر آن نهاده شده باشد.
مدیر مدرسه علمیه خان شیراز افزود: هرچه برای مومن رخ دهد چه خوب و چه بد، خیر است و او را در مسیر رشد قرار می‌گیرد چرا که خدا انسان مومن را دوست دارد و گواه این ادعا این است که اولیا و انبیا بیشترین بلایا و آسیب را متحمل شدند.

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • امروز برائت از کفار، همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد