Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی مسایل منطقه ای و بین المللی در جلسه غیر علنی، بررسی طرح حمایت از مرمت واحیای بافت های تاریخی -فرهنگی، بررسی تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی از جمله مهمترین اخبار امروز مجلس هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی بختیار» در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه 17 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس گفت: در جلسه غیر علنی امروز مجلس مسایل منطقه و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

 

نماینده گلپایگان در مجلس شورای اسلامی از توضیحات بیشتر در رابطه با این جلسه خودداری کرد.

 

همچنین به گفته یکی از نمایندگان، در جلسه امروز با توجه به اینکه فردا سالگرد خروج آمریکا از برجام است قرار است اقداماتی که ایران در قبال خرج آمریکا از برجام انجام دهد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

جلسه علنی امروز (سه شنبه 17اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور جلسه علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد بررسی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی- فرهنگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه تشکیل و خرید ساختمان ها و جذب نیرو و دادن وام توسط بانک شهر

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده ۶۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سال 1392 تاکنون.

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت از متقابل از سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک نشین اعظم لوکزامبورگ.

«بهروز نعمتی» در حاشیه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه 17 اردیبهشت با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس گفت: در این جلسه یک سری موضوعات محرمانه و همچنین مسایل منطقه ای و تحولات امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی بررسی موضوعات اقتصادی را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز عنوان کرد و اظهار داشت: در این جلسه در رابطه با بحث 14 میلیارد دلاری که مجلس برای کالاهای اساسی تخصیص داده است مسایلی مطرح شد و متاسفانه در این زمینه نارضایتی هایی وجود دارد که قرار است کمیسیون برنامه و بودجه این هفته با مسئولان دولت جلسه ای را برگزار کند که این موضوع را تعیین تکلیف کند و یا اینکه روش های دیگری را اتخاذ کند که این 14 میلیارد دلار راحت تر به دست مردم برسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه۱۷اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ماده ۴ طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی - فرهنگی مصوب کردند، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکلف است از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای با استفاده از امکانات موجود و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان‌های تجربی در زمینه‌های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی ــ فرهنگی اقدام کنند.

 

طبق تبصره این ماده  سازمان میراث فرهنگی موظف است ساز و کار طراحی و اجرای فعالیت‌های مرتبط را به گونه‌ای برنامه‌ریزی، تنظیم و تدوین کند که استفاده از نیروهای موضوع این ماده در اولویت قرار گیرند.

 

براساس  ماده ۵ این طرح وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش مکلف هستند با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، سرفصل ، محتوای دروس و شیوه آموزش رشته‌های مرتبط با حفاظت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی ــ فرهنگی با رویکرد "مهارت آموزی" در این تخصص ها را اصلاح و یا تکمیل کنند.

 

طبق  ماده ۶ این طرح  سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با همکاری سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه نظام فنی و اجرایی اختصاصی مربوط به بناها و بافت‌های تاریخی ــ فرهنگی اقدام کرده و به تصویب هیات وزیران برساند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مجلس مشهد ماه مبارک رمضان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل حرم هلال بن علی ع خبرگزاری شبستان اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟

از اول فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان یک میلیارد و 27 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 549  میلیون دلار و برای خدمات 121 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 747 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 509 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 249 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 176 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 149 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 201 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 228، 33، 188، 108 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هشتمم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 266 میلیون دلار ارز نیمایی و 189 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز نهم اردیبهشت ماه 1403 در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ 44 هزار و 359 تومان، یورو با نرخ 47 هزار و 456 تومان و درهم با نرخ 12 هزار و 78 تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ 41 هزار و 418 تومان، یورور با نرخ 44 هزار و 308 تومان و درهم با نرخ 11 هزار و 278 تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات