Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقش «احزاب انتخابات‌زده» در آینده سیاسی ایران، آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در استان تهران، پایان سکوت برجامی ایران؛ پس از یک سال، انتصاب رئیس جدید سازمان پزشکی قانونی کشور، دلیل خشم واشنگتن از بغداد چیست؟، افشاگری یک پایگاه خبری آمریکایی درباره بیانیه تهدید آمیز بولتون و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امیر سرتیپ حاتمی در مراسم تجلیل از تیم کاراته وزارت دفاع ، که به نمایندگی از نیروهای مسلح موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات نظامیان آسیا شده اند، گفت: در شرایطی که دشمنان دائماً با جنگ نرم و عملیات روانی به دنبال تضعیف روحیه ملی و خود باوری جوانان هستند، کسب موفقیت های ورزشی توسط جوانان موجب ارتقاء امید و نشاط در دل مردم عزیزمان خواهد شد.

اسحاق جهانگیری هم در یازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: بهبود وضعیت این دریاچه کار مهم و تعیین کننده‌ای بود و مردم سراسر کشور و به خصوص مردم شمال غرب کشور همواره نسبت به سرنوشت این دریاچه حساسیت ویژه ای داشته و دارند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران گفت: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از فرآیند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. امسال آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در ساختار اجرایی استان تهران وجود دارد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران از راه اندازی کمیته انتخابات تشکل متبوعش برای حضور در انتخابات مجلس خبر داد و اظهار کرد: ما در روزهای اخیر نخستین جلسه شورای مرکزی را برگزار کردیم و طی آن مصوب شد که کمیته انتخابات حزب، ذیل دفتر سیاسی راه اندازی و همچنین مقرر شد که راهبردهای حزب که در کنگره سال گذشته مطرح شده بود پیگیری شود.

نقش «احزاب انتخابات‌زده» در آینده سیاسی ایران

کمتر از ۱۰ ماه تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. انتخاباتی که اگر جدی گرفته نشود، می‌تواند به یک شوک برای جریانات سیاسی کشور بدل شود. احزاب در این میان می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کنند؛ نقشی که باید بسیار پررنگ‌تر از فعالیت‌های گذشته‌شان باشد.

پس از یک سال؛ سکوت برجامی ایران می‌شکند

یک سال از خروج آمریکا از برجام گذشته و ایران در این مدت سیاست "صبر" و "مقاومت" را در مقابل ترامپ و تیم تندرواش در پیش گرفته است. ایران سعی کرده با توجه به همراهی ضعیف اروپا با برجام با حفظ اجماع بین‌المللی مزیت‌های سیاسی، بین‌المللی و حقوقی را برای خود حفظ کند. اما به زودی اجرای تعهدات هسته‌ای خود را در واکنش به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تشدید فشارهای سیاسی و اقتصادی در نبود حضور فعال و قوی سه کشور اروپایی، کاهش می‌دهد.

حشمت الله فلاحت پیشه درباره پاسخ های احتمالی ایران به خروج آمریکا از برجام با بیان این که «ایران از ظرفیت برجام و NPT استفاده می‌کند»، گفت‌: ایران در قالب برجام و NPT سیاست خود را پیش می‌گیرد، اما تعهدات مازاد بر NPT را اجرا نخواهد کرد.

علاء الدین بروجردی هم با بیان اینکه «برجام جاده‌ دو طرفه است» گفت که زمان برای تجدید نظر در اجرای برجام فرا رسیده است، گفت: برجام یک جاده دو طرفه بود باید بپذیریم که ما تعدادی از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود را محدود کردیم که آمریکایی‌ها هم به عنوان کشور امضاکننده قرارداد قرار بود تحریم‌ها را بردارند.

کارشناس مستقل سازمان ملل در شورای حقوق بشر اعلام کرده است که تحریم‌های قهری و یک‌جانبه اعمال شده از سوی آمریکا عیله کشورهای کوبا، ایران و ونزوئلا نادیه گرفتن حقوق بشر بوده و جامعه جهانی باید مذاکرات با آمریکاو این سه کشور ترتیب دهد تا به حل‌وفصلی صلح‌آمیز دست یافته و محدودیت‌های اعمال شده بر این سه کشور را به چالش بکشند.

پایگاه خبری العهد در یادداشتی تحلیلی از روابط تهران -واشنگتن - بغداد پرداخت و درباره دلیل خشم واشنگتن از بغداد، نوشت که واشنگتن از گسترش روابط دولت جدید بغداد با تهران و همچنین سفر نخست وزیر این کشور به برخی کشورهای اروپایی خشمگین شده است.

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق هم در واکنش به گزارش یک روزنامه عربی چاپ لندن مبنی بر پیشنهاد واشنگتن به بغداد برای معافیت از تحریم‌های ایران گفت: این یک حیله آمریکایی است و عراق پیشنهادات وسوسه انگیز واشنگتن برای معافیت از تحریم‌ها علیه ایران را نخواهد پذیرفت.

یک پایگاه خبری آمریکایی فاش کرد که بیانیه تهدید آمیز بولتون زیر سر موساد بود و سازمان‌های امنیتی اسرائیل بوده‌اند که درباره "طرح احتمالی ایران برای حمله به منافع آمریکا و متحدانش در خلیج فارس" به کاخ سفید هشدار داده‌اند و دلیل انتشار بیانیه مشاور امنیت ملی آمریکا و تهدید ایرن هم بر اساس همین ادعای صهیونیست‌ها بوده است.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا هم با تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه خود علیه کشورمان گفت: به تشدید فشارها بر تهران ادامه می‌دهیم تا ایران همچون یک کشور عادی رفتار کند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در دومین نشست خبری خود با اهالی رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که مهمترین محورهای آن را می توایند در لینک های زیر بخوایند:

اکثر بازداشت شدگان مقابل مجلس آزاد شدند/شهروندان از تظاهر به روزه خواری اجتناب کنند

جلب و ممنوع الخروجی مهناز افشار صحت ندارد

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات محمد سرافراز

نازنین زاغری پرونده دیگری دارد/ درباره تبادل زندانیان مذاکره‌ای با قوه قضائیه نشده است

سن افراد اعدام شده در شیراز بیشتر از ۱۷ سال بود

ارتباطی میان مهناز افشار و قتل طلبه همدانی احراز نشده است اما...

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به انتشار اخبار مربوط به سهمیه ‌بندی بنزین

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ارائه گزارش وضعیت توزیع کاغذ با ارز ترجیحی به تعزیرات خبر داد و گفت: در راستای اجرای مصوبات یازدهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ، گزارش وضعیت توزیع کاغذ با ارز ترجیحی مربوط به سال ۹۷ به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که بیش از ۲ هزار ناشر مشمول دریافت این نوع ارز شده‌اند. سید یاسر رایگانی در این باره اظهار کرد: مجموعه آمار مربوط به ۲ هزار و ۲۷۹ ناشر دریافت کننده ارز و میزان ۲ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۴۸ تن کاغذ دریافتی مربوط به ۲۷ استان کشور به تعزیرات حکومتی ارسال و گزارش‌ها پس از تفکیک به استان‌های مربوطه برای اقدام بعدی ارجاع شده است.

همچنین علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری با اشاره به اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، گفت: اگر چه اصلاح ماده مربوط به وکلای جرایم امنیتی در کمیسیون حقوقی  بهتر از قبل است ولی همین موضوع که در مرحله بازپرسی متهم از داشتن وکیل محروم است، باعث تضییع حقوق متهم می شود. وی افزود: نمایندگان مجلس بدانند که هر کدامشان ممکن است فرداها در معرض اتهام قرار گیرند و وقتی که وکیل نداشته باشند ببینند چه بلاهای زیادی بر سرشان می‌آید.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات آمريكا احزاب ارز دولتی اسحاق جهانگيري امیر حاتمی ان پي تي ايران برجام بغداد تظاهر به روزه خواری توافق هسته ای توزیع کاغذ جان بولتون جنگ نرم حزب همبستگي حشمت الله فلاحت پیشه حقوق بشر خروج آمریکا از برجام درياچه اروميه سازمان ملل متحد سرافراز سهمیه بندی بنزین صداوسيما طلبه همدانی قوه قضاييه مایک پمپئو موساد مهناز افشار نازنین زاغری نماينده مجلس وزارت دفاع وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد