Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اورژانس کشور گفت: هم اکنون ۴۲ فروند بالگرد عملیاتی داریم که اگر به ۵۷ فروند برسد به خوبی کشور را پوشش می دهد و در آینده برای اورژانس بالگرد دید در شب خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری شبستان، پیرحسین کولیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (سه شنبه 17 اردیبهشت) برگزار شد، گفت: کاهش خوبی در میزان کشته های تصادفات جاده ای رخ داده است که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اورژانس کشور افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده 20 کشته به ازای هر صد نفر داریم. ایجاد رادیو سفر نقش به سزایی در کاهش تلفات جاده ای داشت.

 

 

وی با تاکید بر اینکه امسال متاسفانه بخش های زیادی از کشور درگیر حوادث جوی شد گفت: حوادث جوی باعث شد استان های مازندران، گلستان، فارس، ایلام، لرستان و خوزستان درگیر سیل شوند و هنوز هم تعداد زیادی از افراد در کمپ های خوزستان زندگی می کنند.

 

کولیوند با بیان اینکه در سیل گلستان و مازندران اورژانس هوایی و خودروهای شاسی بلند فعالیت خوبی داشتند، افزود: قبل از عید تلفن های ماهواره ای اورژانس را شارژ کردیم که بعضی ها با این امر مخالف بودند ولی این کار باعث شده تا ارتباطات لازم را در زمان سیل داشته باشیم.

 

رییس سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد: در سیل های گلستان و مازندران بیمارستان های ما هیچ آسیبی را ندیدند و همراه با تخلیه مردم از منطقه بیمارستان ها نیز تخلیه شد و امکانات و تجهیزات ما مانند دارو، تخلیه و منتقل شد که این امر باعث شد تا هیچ آسیبی به امکانات ما وارد نشود. با سیل در مازندران و گرگان می دانستیم چه تعداد معلول، بیمار و زن باردار وجود دارد و به آنها خدمات می دادیم.

 

 وی افزود: در حدود 2500 نفر با بالگرد منتقل شدند که حدود 500 نفر آنها مادران باردار بودند که هیچ عارضه ای نیز برای آنها به وجود نیامد.

 

کولیوند گفت: با اخطار سازمان هواشناسی سعی کردیم انبارهای خود را تجهیز نماییم و با جایگزینی مناسب که انبارها داشته هیچ دارویی دچار آسیب نشد.

 

وی افزود: وقتی که در ایلام 10 ساعت ارتباطات کاملا قطع شده بود فقط تلفن ماهواره ای ما فعال بود که در اختیار استاندار قرار گرفت تا مدیریت میدانی داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: در معمولان که دسترسی ها قطع شد، دو روستا چم میر و بابا زید 18 نفر در پشت بام ها گرفتار شده بودند و بالگردهای ما نیز این عزیزان را با رشادت نجات دادند. و دو نفر نیز از میان رودخانه خروشان که بر روی تخته سنگها گرفتار شده بودند نجات داده شدند.

 

وی گفت: در سیل پلدختر شبکه های اجتماعی خبر از تلفات سنگین دادند، که نیروی عملیات ویژه ما از راه کوهستان وارد منطقه شد و خبر داد مردم به موقع منطقه را تخلیه کرده اند.

 

وی افزود: بیمارستان های سیاری در لرستان، گلستان و خوزستان نصب و راه اندازی شد تا خدمات به موقعی انجام دهیم، و اتوبوس آمبولانس های اورژانس چون که 12 تا 14 تخت داشتند و دکتر و پرستار در آنها حاضر بود مانند درمانگاه فعالیت می کردند.

 

رییس اورژانس کشور افزود: دنیایی از نیروهای جهادی با اقشار مختلف مردم در گمنامی در حال خدمت رسانی به مردم هستند و اضافه بر خدمات سلامت و فوریت های پزشکی، فعالیت های دیگری نیز توسط اورژانس ارایه شد و اقلام تغذیه ای و پوشاک را برای سیل زدگان انتقال می دادند.

 

 

کولیوند گفت: آنچه که باعث شده هنوز کار ما در حوزه بهداشت و درمان تمام نشود، مراقبت های بهداشتی است و هنوز هم لازم است، لاشه های طیور و احشام می توانست باعث اپیدمی بیماری در منطقه شود که با دقت و نظارت خوب هیچ بیماری واگیرداری در منطقه شیوع پیدا نکرد. کار وزارت بهداشت و دستگاه سلامت با جدیت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: علی رغم تلاش وزارت نیرو برای قطع آب منطقه تا وقتی از سلامت آب مطمئن نبودیم اجازه استفاده از آن را نمی دادیم و مردم را به استفاده از آب آشامیدنی که به میزان کافی در منطقه بود، ترغیب می کردیم.

 

وی با بیان اینکه تاکیدها و رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره چراغ راه اورژانس کشور قرار گرفته است، گفت: سعی کردیم بیمارستان های ما از نظر نیروهای تخصصی تکمیل باشند و از طریق معاونت های وزارت بهداشت نیروهایی نیز به مناطق سیل زده اعزام شده بود.

 

کولیوند گفت: پوشش مناسب فوریت های پزشکی برای ایام ماه مبارک رمضان نیز انجام شده است و در تمام مراسم ها، حسنیه ها و مسجدها همکاران اورژانس استقرار دارند و نیروهای عملیات ویژه ما به ارایه خدمات مضاعف می پردازند.

 

وی افزود: 400 دستگاه آمبولانس 2 دیفرانسیل توسط وزارت بهداشت خریداری شده بود که 120 دستگاه ترخیص شد و به مناطق سیل زده اعزام شد که 280 دستگاه دیگر در آینده ترخیص می شود و برای عملیات از آنها استفاده می شود.

 

کولیوند گفت: تا سال 95، 7 فروند بالگرد داشتیم که هم اکنون 42 فروند بالگرد داریم که فعالیت بسیاری خوبی دارند. انبارهای دارویی که در سیل استفاده شده است بلافاصله تقویت شد و هیچ مشکلی نیز برای آینده ندارد.

 

رییس اورژانس افزود: مرجع اصلی اعلام متوفیات پزشکی قانونی است ولی ما فقط مجروحان را اعلام می کنیم.

 

وی گفت: معمولا کار عادی نیروهای اورژانس کم نیست ولی در مواقع بحران شیفت های ما متراکم تر می شوند و نیروهای ما روحیه جهادی دارند و بعد از زلزله کرمانشاه ما به این فکر افتادیم که نیروهای داوطلب شناسایی شوند و به موقع از آنها استفاده شود.

 

کولیوند در خصوص استفاده از پتانسیل نیروهای مردمی گفت: در سیل اخیر این کار را کردیم که هر کس می خواهد فعالیتی داشته باشد از طریق ستاد هدایت عملیات مادر EOC بروند و لذا ما نیروی پرت نداشتیم ما چون که کار تخصصی داریم برای نیروهای پزشکی و پیراپزشکی نیروها را آموزش تخصصی می دهیم.

 

 

کولیوند با بیان اینکه با همراهی مساجد و مدارس به دنبال تربیت سلامت یار هستیم گفت: باید در هر خانه یک سلامت یار داشته باشیم تا میزان مصرف دارو را کنترل نماییم.

 

وی با تاکید بر اینکه کدهای 247 و 724 خدمت بسیار خوبی است که شروع شده است افزود: برای کد 247 مریض داخلی اورژانس نمی روند و ما 90 دقیقه وقت داریم مریض قلبی وارد بیمارستان قلبی شود تا فرد از دست نرود و یا به قلب او آسیب نرسد و مریض مستقیم به کت لب خواهد رفت و وقتی اورژانس به عنوان 115 وارد منزل افراد می شود همه چیز آماده می شود و پزشکان نیز آماده و لباس پوشیده هستند.

 

 

وی افزود:در کد 724 وقتی فرد دچار سکته حاد مغزی می شود 3 ساعت وقت داریم تا با تزریق به فرد او را نجات دهیم.

 

 

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مجلس مرحله کشوری حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل هلال بن علی آران و بیدگل اصفهان اورژانس ۱۱۵ اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی غیر مجاز به مقصد نرسید

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: مأموران پلیس اماکن شهرستان زابل با اشراف اطلاعاتی از انتقال محموله داروی غیر مجاز دریکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

  وی افزود: مأموران محل تردد خودروی متهم را در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان شناسایی در بازرسی از آن ۴۱ هزار انواع قرص غیر مجاز کشف کردند. 

  فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله غیر مجاز را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 
     

 @police_svb

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور