Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@15:21:29 GMT

طرح «مهر دانا» در شهرستان‌ها هم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۹۵۰۰

طرح «مهر دانا» در شهرستان‌ها هم اجرا می‌شود

پول‌نیوز - بیمه دانا و بانک قرض الحسنه مهر ایران در اواخر سال گذشته با طراحی و اجرای طرح «مهر دانا» در سراسر کشور کوشيدند تا ضمن برقراري پيوند دوباره بين نظام بيمه و بانکداري اسلامي در كشور، نسبت به تامين مالي بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز مردم اقدام كنند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، یکی از دغدغه‌های همیشگي بخش قابل‌توجهي از مردم جامعه، تهيه بيمه‌نامه شخص ثالث و بدنه خودرو بوده و است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند طبق قانون داشتن بيمه شخص ثالث براي دارندگان خودرو الزامي است، با اين حال هنوز تعداد زيادي از رانندگان خودرو در سراسر کشور به‌دليل نداشتن تمکن مالي مناسب، از داشتن بيمه‌نامه شخص ثالث محروم هستند که همين مساله باعث بروز مشكلات عديده‌اي براي اين افراد شده است.


برای رفع این مشکل بیمه دانا طرحی را عملياتي کرد که به «مهر دانا» مشهور شد. طبق اين طرح که بين بيمه دانا و بانك قرض‌الحسنه مهرايران منعقد شده، متقاضيان مي‌توانند به دفاتر نمايندگي اين شركت در سراسر كشور مراجعه كرده و بدون پيش پرداخت، كارمزد و بدون نياز به مراجعه به بانك، با دريافت تسهيلات مالي، بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث، بدنه خودرو و آتش‌سوزي مورد نياز خود را تهيه كنند.

طبق این تفاهم‌نامه که برای اولین بار در صنعت بیمه و بانک کشور اجرا مي‌شود، اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي کشور و تمامي سهامداران سهام عدالت مي‌توانند بدون مراجعه به بانك، به دفاتر نمايندگي بيمه دانا در سراسر كشور مراجعه كرده و بدون ضامن، تسهيلات بانكي دريافت كرده و نسبت به تهيه بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز خود اقدام كنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه مهرایران مهر دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدمهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح درمان کودکان کمتر از ۷ سال جزو مصوبات هیات‌وزیران به حساب می‌آید، اظهار کرد: با توجه به بودجه‌ای که سالانه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه‌ها تخصیص می‌یابد طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال تصویب شده است.

وی با بیان اینکه درمان برای کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت:با توجه به شرایط جسمانی کودکان و نوزادان باید گفت توجه به سلامت آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در کانون توجه قرار گیرد. باتوجه به ضرورت سلامت در کودکان و نوزادان، دولت موضوع درمان کودکان کمتر از ۷ سال را تصویب و ابلاغ کرده است. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره بودجه تخصیص یافته طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال گفت: باتوجه به اینکه درمان کودکان کمتر از ۷ سال جزو ابلاغیه‌های دولت به حساب می‌آید بودجه این طرح تامین می‌شود. درمان کودکان کمتر از ۷ سال چندان طولانی نیست و نخستین سال اجرای این طرح را سپری می‌کنیم. پیش‌بینی اولیه طرح درمان کودکان کمتر از ۷ سال برای بستری این گروه سنی در تمام بیمه‌های پایه حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.

ناصحی ادامه داد: با توجه به اضافه شدن درمان سرپایی به طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال، اظهار نظر درباره بودجه مورد نیاز منوط به برآورد کامل نیازها و  تقاضاها است. با توجه به اینکه هیات‌وزیران، درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال را ابلاغ کرده اعتبار مورد نیاز این طرح تامین می‌شود. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر، مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای بستری بیماران گروه سنی هدف، بخش‌های دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی درنظر گرفته شده است. 

دیگر خبرها

  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد