Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@14:35:40 GMT

یک خبر خوب برای مخاطبان هاتگرام و طلاگرام

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۹۷۰۹

یک خبر خوب برای مخاطبان هاتگرام و طلاگرام

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به آخرین وضعیت نسخه‌های فارسی تلگرام و حذف آنها از گوشی کاربران توسط گوگل، گفت: هاتگرام و طلاگرام به زودی استقلال خود را از شبکه تلگرام اعلام می‌کنند.

به گزارش صدای ایران از مهر، ابوالحسن فیروزآبادی امروز شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی در مورد آخرین وضعیت پروژه استقلال نسخه‌های فارسی تلگرام (هاتگرام و طلاگرام) گفت: هم اکنون شاهد هستیم که بحث در زمینه این دو پیام رسان تا حدی سیاسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیروزآبادی با تأکید بر اینکه اعدادی که برای حمایت دولت از این پیام رسان ها اعلام می‌شود، صحت ندارد، اضافه کرد: این اعداد بسیار نجومی است و گفته شده که هاتگرام و طلاگرام برای مستقل شدن نیاز به حجم سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان دارند که دولت تاکنون چنین پولی به آنها نداده است.

وی تصریح کرد: شاید عدم توانایی شرکت پشتیبانی کننده از این پیام رسان ها در تأمین این مبلغ سبب شده که در موعد مقرر نتوانند مستقل از تلگرام عمل کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: وزارت ارتباطات هیچ گونه سروری برای هاتگرام نخریده و اگر چیزی بوده است، خیلی محدود بوده اما فضاسازی این است که صدها سرور از سوی وزارت ارتباطات به هاتگرام و طلاگرام داده شده که این درست نیست.

وی گفت: اغلب شرکت‌ها زمانی که می‌خواهند توسعه یابند به دنبال شریک می‌گردند و این شرکت نیز برای تبدیل شدن به یک پیام رسان ملی، توانایی سرمایه گذاری نداشته و به دنبال شریک بوده است که شرکای آن، سرور آورده‌اند اما وزارت ارتباطات شریک این مجموعه نبوده است.

فیروزآبادی در مورد اینکه تکلیف استقلال دو نسخه فارسی تلگرام با توجه به حذف آنها از گوشی کاربران به کجا می‌رسد، گفت: خبرهای خوبی در راه است و شنیده می‌شود که آمادگی استقلال این دو نسخه تلگرام از این شبکه پیام رسان خارجی وجود دارد و به زودی هاتگرام و طلاگرام اعلام استقلال می‌کنند، به خصوص بعد از اقدام گوگل سرعت کار این شبکه‌ها برای استقلال یافتن از شبکه خارجی تلگرام، افزایش یافت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تلگرام هاتگرام طلاگرام تلگرام طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی

 به گزارش تابناک، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام؛

همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت» ، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت های ستادکل نیروهای مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان،مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده  بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع  نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای  تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرزهای دانش و نوآوری»  و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می باشد ،لازم است از حمایت های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال در اهواز
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی