Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی شازند از داخلی سازی ۱۰۰۰ قطعه از تجهیزات پالایشگاهی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ امروز مراسم امضای قرارداد پروژه ساخت مخازن ۳ هزار مترمکعبی ذخیره‌سازی خوراک مایع بین شرکت پتروشیمی شازند به‌عنوان کارفرما و شرکت ماشین‌سازی اراک به‌عنوان پیمانکار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل پتروشیمی شازند:

داخلی سازی ۱۰۰۰ قطعه از تجهیزات پالایشگاهی در سال گذشته/ ساخت مخازن کروی ۷۰ میلیارد تومان ارزش دارد

ابراهیم ولد خانی مدیرعامل پتروشیمی شازند در این مراسم گفت: اگر توجهی به پتانسیل داخلی کشور و توانمندی که در داخل وجود دارد داشته باشیم می‌توانیم این برهه که در آن فشار تحریم‌ها لحظه‌به‌لحظه افزایش می‌یابد را پشت سر بگذاریم.

ولد خانی افزود: دریکی دو سال گذشته سعی کردیم که بخشی از مایحتاج کشور را درزمینهٔ تجهیزات و درزمینهٔ مواد شیمیایی تا جایی که مقدور بود خودمان  به واحدهای داخلی کمک کنیم تا این تجهیزات را برای ما تأمین کنند.

وی عنوان کرد: برای اولین بار است که کمپرسورهایی که قطعاتش را زیمنس آلمان به ما می‌داد را در داخل می‌سازیم و این خبر خوشحال‌کننده‌ای است و شرکتی در داخل کشور وجود دارد که در این زمینه فعال است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ضمن بیان اینکه تقریباً ۱۰۰۰ قطعه را از سال گذشته داخلی سازی کردیم و نزدیک به ۶۰۰ قطعه هم در دست‌ساخت و تهیه نقشه است اظهار کرد: سعی می‌کنیم که این محصولات و تجهیزات را از داخل تأمین کنیم که در دسترس باشد و هم ارزی از کشور خارج نشود.

وی بیان کرد: میزان ارزی را که از صادرات به دست آوردیم همه را در سامانه نیما تحویل دادیم. حتی به ما اجازه داده بودند که ۵ درصد را به‌صورت آزاد برای هزینه‌های جانبی استفاده کنیم اما از آن‌هم استفاده نکردیم و همه را در اختیار دولت قراردادیم.

ولد خانی در خصوص مخازن موضوع قرارداد تشریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که علی‌رغم مشکلات ارزی و نقدینگی که در کشور وجود دارد و فقط به جهت اینکه بتوانیم به اشتغال استان کمک کنیم انجام داده‌ایم، پروژه ساخت مخازن دوار است که تقریباً ۱.۷ میلیون یورو ارزبری دارد و ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی که با توجه به اینکه دانش فنی‌اش در اختیار ماشین‌سازی اراک بود ما باکمال میل برای اجرا در خدمت دوستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در ۲۲ ماه اجرایی خواهد شد تصریح کرد: امیدواریم که هم ما به تعهدمان عمل کنیم و هم ماشین‌سازی به تعهد خود و در موعد مقرر بتوانیم این را داشته باشیم و برای ذخیره خوراک سبک و میعانات گازی که می‌تواند برای تولید محصولات مفید باشد استفاده کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ضمن بیان اینکه این پروژه چیزی در حدود بالای ۷۰ میلیارد تومان ارزش دارد خاطرنشان کرد: اگر این پروژه انجام شود، پروژه‌های دیگری را هم داریم که ان شاءالله اگر به مرحله عملیاتی برسد سعی می‌کنیم در اجرای آن‌ها از توانمندی استان استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک:

 مخازن از صفر تا صد در داخل کشور تولید خواهد شد

جعفر صفری مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک نیز در این مراسم گفت: مجتمع پتروشیمی شازند در این دوران تحریم شدیدی که بر جامعه ما حاکم شده است توانستند بخش مهمی از مشکلات را به خاطر تکیه به نیروهای داخلی و توان داخلی کاهش دهند.

صفری در خصوص مخازن موردقرارداد افزود: حجم این دو مخزن ۳ هزار مترمکعب است و ۱۸ متر قطر دارد و ضخامت آن ۴۰ است. همچنین با موادی که قبلاً صد در صد خارجی بوده است اما با تلاشی که دوستان مهندسی ساخت و تجهیزات ماشین‌سازی با کارخانه اکسین داشتند این محصول را داخلی کردند و صفر تا صد این مجموعه داخل کشور تولید خواهد شد.

وی عنوان کرد: ساخت محصولات جدید در مجموعه پتروشیمی نشان‌دهنده این است که در این مجموعه یک r&d فعال و موفقی حضور دارد و این روند اگر به‌سرعت ادامه پیدا کند نیاز به خارج از کشور را با توجه به تکیه‌بر نیروهای داخلی از بین می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار یک اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند.

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

کد خبر 847565 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی کره جنوبی تکنولوژی (فناوری) جواهرات و زیورآلات

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا