Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تفاهم‌نامه همکاري بين بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ايجاد اشتغال براي ايثارگران با حضور نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزير صنعت، معدن و تجارت به امضا رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمدعلي شهيدي روز سه‌شنبه 17 ارديبهشت‌ماه در مراسم امضاي تفاهم‌نامه همکاري بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تبريک فرا رسيدن ماه مبارک رمضان گفت: ماهيت برگزاري اين جلسه و امضاي اين تفاهم‌نامه تحقق منويات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در خدمات‌رساني به ايثارگران، اجرايي کردن قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران و اجراي دستورات رييس جمهوري محترم براي رسيدگي به مشکلات جامعه ايثارگري به ويژه اشتغال آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: ايثارگران گران‌قدر در جامعه ما حق بسيار بالايي بر گردن آحاد ملت و مسئولين دارند زيرا براي سربلندي ايران و نظام جمهوري اسلامي از جان، سلامتي و عمر خود دست کشيدند و همه ما وظيفه داريم در حد مقدورات خود را نسبت به اين عزيزان ادا کنيم.
وي مسئله اشتغال را يکي از مشکلات امروز کشورمان عنوان کرد و گفت: اين مشکل براي ايثارگران نيز وجود دارد و از ابتداي دولت يازدهم تا امروز تلاش زيادي براي کاهش ميزان افراد جوياي کار در جامعه ايثارگري توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران انجام شده است و در 5 سال اخير موفق به ايجاد شغل براي 100 هزار ايثارگر شده‌ايم بااين‌حال همچنان حدود 90 هزار نفر از ايثارگران عزيز جوياي شغل هستند.
معاون رييس جمهوري افزود: در سال گذشته بيش از 24 هزار فرصت شغلي براي ايثارگران ايجاد شد که 14 هزار مورد آن مربوط به جذب از طريق دستگاه‌ها بود و بقيه در دستگاه‌هاي غيردولتي و بخش خوداشتغالي مشغول به کار شدند. نرخ بيکاري در کل جامعه بيش از 12 درصد است که اين رقم ميان ايثارگران و فرزندان آنها حدود 4 درصد است اما اعتقاد داريم اين آمار نيز بايد کاهش پيدا کند و براي اشتغال اين عزيزان نيز بايد برنامه‌ريزي انجام شود.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به امضاي تفاهم‌نامه همکاري با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف از امضاي اين تفاهم‌نامه همکاري و تعامل در اجراي وظايف مشترک و استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف اين وزارتخانه مانند شهرک‌هاي صنعتي و صدور پروانه فعاليت‌هاي توليدي و خدماتي براي ايثارگران است.
رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين نشست با اشاره به حضور بيش از 5 هزار ايثارگر در اين وزارتخانه گفت: اين عزيزان بهترين همکاران ما و سرمايه‌اي براي وزارتخانه هستند. امروز جبهه‌اي در زمينه اقتصادي عليه کشورمان گشوده شده که حضور در اين جبهه نياز به روحيه ايثارگري دارد و همکاران ما با اين روحيه سال گذشته را پشت سر گذاشتند و امسال نيز سازوکارهاي لازم را براي اين مسير تهيه کرده‌ايم.
وي افزود: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ايجاد فرصت‌هاي جديد هستيم که مهم‌ترين اين فرصت‌ها افزايش توليدات داخلي است. در کنار آن توسعه معادن مورد توجه ويژه قرار دارد و توسعه صادرات، فناوري، حوزه‌هاي دانش‌بنيان و کارهاي زيربنايي در بازار از ديگر محورهاي برنامه‌هاي وزارتخانه است.
وزير صنعت، معدن و تجارت با تأکيد بر لزوم ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي همه مردم به‌خصوص ايثارگران گفت: اعتقاد داريم که هيچ فرزند شهيدي نبايد بيکار باشد. خوشبختانه بنياد شهيد و امور ايثارگران و شخص حجت‌الاسلام‌والمسلمين شهيدي همواره پيگير مسائل اساسي ايثارگران از جمله اشتغال و درمان آن‌هاست و تلاش‌هاي انجام شده در اين مسير با توجه به مشکلات موجود جاي تقدير و تشکر دارد.
گفتني است در ادامه اين نشست که با حضور جمعي از معاونان و مديران بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد تفاهم‌نامه همکاري بين بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضاي حضور نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزير صنعت، معدن و تجارت رسيد.
اين تفاهم‌نامه به مدت سه سال بين بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت براي تعامل و همکاري متقابل در خصوص رفع مشکلات و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود تنظيم شده است.
اهداف اصلي اين تفاهم‌نامه کمک به تأمين اشتغال ايثارگران با استفاده از امکانات و ظرفيت‌هاي موجود در دو دستگاه، کمک به اشتغال پايدار شاغلان کسب‌وکارهاي خرد، کوچک و متوسط و کارآفرينان تحت پوشش بنياد شهيد و کمک به ساماندهي و توسعه کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها مربوط به ايثارگران و ارتقاي نقش آنان در عرصه توسعه اقتصادي و توليد ملي است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنياد شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. 

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش‌هایی برگزار می‌شود و سقف نیاز‌ها بررسی می‌گردد و ما بستر‌های مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد:ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشور‌های دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشور‌های منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینار‌های علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد