Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: سال گذشته پرداخت تسهیلات اشتغالزای بسیج سازندگی در نهاوند برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ حسن مرادی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسینم در نهاوند،  اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای خدمات رسانی به مردم، مردم داری و مردم یاری در بطن کمک به مردم قرار گرفته است و در بحث مهم ایجاد اشتغال و رفع بیکاری ورود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند 220 میلیون تومان وام ایجاد اشتغال زود بازده به متقاضیان پرداخت کرده است و با پرداخت این وام‌ها برای 100 نفر در شهرستان به طور مستقیم و غیر‌مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

مرادی افزود: این وام‌ها در زمینه پرورش دام و طیور، پرورش قارچ و زنبور عسل، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، کاشت زعفران و غیره به متقاضیان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: برای پرداخت این وام‌های خوداشتغالی 6 دوره کلاس آموزشی در شهرستان برای حدود 300 نفر برگزار شده است.
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت ماه سال 72 بسیج سازندگی را در کشور با چند هدف مهم پایه‌ریزی کردند.

مرادی گفت: در واقع جهاد سازندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس به بسیج سازندگی در سال 72 تغییر نام یافت و هدف مقام معظم رهبری از پایه‌گذاری بسیج سازندگی سه هدف مهم غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در امر سازندگی، کمک به دولت در خدمات رسانی به مناطق محروم و جامعه عمل پوشاندن به شعار اقتصاد مقاومتی در کشور بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین کمک به دولت در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم یکی از اهداف مهم بسیج سازندگی سپاه پاسداران است و در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی با دولت دارد که با کمترین هزینه در جهت سازندگی در نقاط محروم کمک کند.

مرادی اظهار داشت: یکی از رکن‌های اساسی و زیربنایی در سپاه پاسداران که باعث پویایی سپاه شده است توجه به معارف دینی و ارزش‌های اسلامی و عقیدتی است و تربیت پاسداران اسلامی که روحیه خودباوری و انقلابی دارند به خاطر عزیزانی است که در بخش عقیدتی سیاسی سپاه کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و به مناسبت فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی و هفته بسیج سازندگی بیش از 80 عنوان برنامه متنوع در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

اصفهان| بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست400 گروه جهادی بسیج سازندگی در استان اصفهان به‌کارگیری شدندبسیج سازندگی استان بوشهر 706 پروژه محرومیت‌زدایی اجراء می‌کند

مرادی افزود: دیدار با امام جمعه محترم نهاوند، قبارروبی مزار مطهر شهداء، تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی شهرستان، تقدیر از فرهنگیان و معلمان بسیجی شهرستان، برگزاری همایش فرهنگیان و معلمان بسیجی و غیره از جمله برنامه‌هایی است که در هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم در شهرستان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج سازندگی از طرح‌های موفق ایجاد اشتغال بسیج سازندگی و طرح‌هایی که در زمینه اردوهای جهادی در شهرستان انجام شده بازدید و سرکشی می‌شود و در این هفته همایش گروه‌های موفق جهادی نیز در شهرستان برگزار می‌شود.

100 گروه جهادی در سطح شهرستان نهاوند فعالیت می‌کند

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: 100 گروه جهادی نیز در سطح شهرستان فعالیت می‌کند که از این تعداد نیز 9 گروه جهادی ویژه فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهند و این گروه‌های جهادی سال گذشته حدود 950 نفرروز فعالیت جهادی در شهرستان انجام داده‌اند.

وی گفت: ساخت و مرمت منازل مسکونی محرومین، ساخت و مرمت خانه‌های عالم، مرمت و زیباسازی مدارس، احداث و مرمت سرویس‌های بهداشتی در مناطق محروم از جمله فعالیت‌هایی است که توسط گروه‌های جهادی در شهرستان انجام شده است.

مرادی اظهار داشت: در بحث سیلی که فروردین ماه در شهرستان رخ داد غریب به 750 نفر از گروه‌های جهادی شهرستان در بحث کمک به سیل‌ زدگان در شهرستان جهت تخلیه منازل و تخلیه آب، بستن جاده‌ها و غیره ورود پیدا کردند.

وی تاکید کرد: همچنین در بحث جمع‌آوری کمک به سیل زدگان کشور نیز نهاوند جزء شهرستان‌های برتر در کشور بوده است و یک میلیارد و 400 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی در شهرستان جمع‌آوری شد که طی 12 مرحله و در قالب 25 دستگاه خودرو و کامیون به مناطق سیل زده کشور اعزام شد.

مرادی تصریح کرد: همچنین در طرح جهاد همبستگی که هر استان ساخت چند واحد مسکونی در استان‌های سیل زده کشور را بر عهده گرفته است سپاه ناحیه نهاوند ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در این طرح سهم استان همدان ساخت 500 واحد مسکونی در این مناطق است که سهم شهرستان نهاوند ساخت 50 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ع

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است

رئیس بسیج سازندگی اصفهان گفت: حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی برای جوانان است و باید از این ظرفیت مردمی به بهترین وجه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ سرهنگ حسن عجمی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: نهادهایی چون جهاد سازندگی و بسیج سازندگی که در زمان حیات امام خمینی (ره) و در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب ایجاد شد، کمک حال نظام و مردم است.

وی با اشاره به ایجاد بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ افزود: محوریت فعالیت در چهار قالب خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی است.

عجمی به فعالیت گروه‌های جهادی در دوره کرونا برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک اشاره کرد: با وجود اینکه بیشتر کشورها درگیر مشکل ماسک بودند، با فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی مشکلی در زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا، بحث کمک مومنانه به فرمان رهبر انقلاب با محوریت بسیج انجام شد که با استفاده از ظرفیت مردمی، سه میلیون بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد.

به گفته رئیس بسیج سازندگی اصفهان، با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در موضوع ازدواج آسان، سه هزار کمک جهیزیه اعطا شد.

وی آزادسازی زندانیان با کمک سازمان زندان‌ها و طرح کاسب امین را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد.

عجمی موضوع آب را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت مشکلات آبی کشور ایجاد شده که بسیج سازندگی نماینده آن در استان است و در شهرهای نائین، سمیرم و فریدون‌شهر اقداماتی در دست اجراست که از جمله در ۴۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

به گفته وی، در طرح شهید عجمیان، ۵۵۰ مدرسه در سطح استان با محوریت گروه‌های جهادی فعالیت‌های مهمی انجام گرفته است.

مطالبه‌گری برای تحقق شعار سال

رئیس بسیج سازندگی اصفهان رهبر انقلاب سال‌هاست محور اقتصادی برای شعار سال انتخاب کرده‌اند و امسال نیز سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده و وظیفه داریم در خصوص شعار سال و موانعی که بر سر راه است، مطالبه‌گری کنیم.

عجمی با بیان اینکه هدف بسیج خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: ۱۶۴۹ صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شده که نقش بسیج سازندگی، آموزش به تسهیل‌گران آموزش داده شده که این صندوق‌ها مردم محور و اشتغال‌زا است، در طرح جهاد روشنایی نیز با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، پنج و نیم مگا بایت به ظرفیت برق استان اضافه شد.

وی حرکت‌های جهادی را کارخانه انسان‌سازی برای جوانان نامید و تاکید کرد باید از این ظرفیت مردمی به بهترین وجه استفاده شود.

عجمی اهدا بسته معیشتی، افتتاح نیروگاه خورشیدی، افتتاح مزرعه اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های کارفرمایی، افتتاح استخر ذخیره آب و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق هدف را از جمله برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست با تعامل دو جانبه، اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست، رئیس بسیج سازندگی اصفهان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و عماد مرادی مدیرقرارگاه مقاومتی، جواد شجاعی مسئول فرهنگی و رسانه، عماد کاویانی مدیرگروه های جهادی نیز به ارائه توضیحاتی در حوزه مسئولیتی خود پرداختند.

کد خبر 750051

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان