Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:17:11 GMT

گیلان به لحاظ برخورداری از فضاهای آموزشی عقب است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۰۸۷۸

گیلان به لحاظ برخورداری از فضاهای آموزشی عقب است

به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر جهان آرای روز سه شنبه در دیدار اعضای ستاد تکریم و بزرگداشت مقام معلم و جمعی از فرهنگیان ایثارگر و روسای ادارات تابعه گیلان با آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت افزود: گیلان، کمبود فضای آموزش دارد و نیازمند اقدامات جدی در این باره هستیم.
وی با بیان این که فضای اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در رشت در مقایسه با جمعیت دانش آموزی و نیروی انسانی کوچک است، خاطر نشان کرد: کاستی های ما به ویژه در فضای آموزشی خیلی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهان آرای در ادامه سخنانش بیان داشت: بر اساس نظام جدید، دانش آموزان در هنرستان ها اعم از کار و دانش و فنی و حرفه ای که در گذشته 2 سال تحصیل می کردند، اکنون سه سال درس می خوانند، این مهم در کشور کمبود نیرو را متوجه آموزش و پرورش کرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این با توجه به افزایش یک سال تحصیل در هنرستان ها، کمبود فضا تئوری و کارگاهی به شدت وجود دارد در حالی که تجهیزات و فعالیت های مرتبط با کارگاه آموزشی بسیار ضروریست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره تاکیدات رهبری در دیدار اخیر به مناسبت هفته معلم بر فعالیت های مهارتی خاطر نشان کرد: برای فعالیت هایی با محوریت افزایش مهارتی قطعا نیازمند فضاها کارگاهی و تجهیزاتی هستیم.
وی با تشریح برنامه های هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه گیلان اضافه کرد: در هفته معلم در همه نقاط استان با کمک اعضای شورای معاونان و شوراهای شهر و روستا جایگاه معلم پاس داشته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان این که جایگاه و شانیت معلمان بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: مراقبت در ارائه خدمت به جایگاه معلم همواره مورد انتظار است.
در این دیدار، خانواده شهید علیزاده از مدافعان حرم و جمعی از جانبازان و نیروهای بازنشسته سال 97 آموزش و پرورش گیلان تجلیل شدند.
12 تا 18 اردیبشهت هفته معلم نام گرفته است.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش استان اداره کل آموزش و پرورش استان اعضای شورای جانبازان مدیرکل آموزش و پرورش 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه مدارس استان سمنان میزبان آین نمادین زنگ سپاس معلم بودند این مراسم با حضور دانش آموزان در واقع با هدف گرامی داشت مقام معلم متقارن با آغاز برنامه های هفته معلم برگزار شد.

مدرسه ابتدایی دخترانه مهر عظام سمنان لحظاتی قبل میزان مراسم محوری زنگ سپاس معلم با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی بود. مراسمی که به نمایندگی از دیگر مدارس استان سمنان برگزار و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آن حضور داشتند.

زنگ سپاس معلم به نوعی آغاز برنامه های بزرگداشت مقام معلم در یک هزار مدرس استان سمنان است. مدارسی که ۱۲۵ هزار دانش آموز را در خود جای داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه مراسم زنگ سپاس با بیان اینکه تمهیدات خوبی برای برنامه های بزرگداشت مقام معلم در سراسر استان سمنان اندیشیده شده است، گفت: یک هزار مدرسه استان میزبان برنامه های هفته معلم است.

سید جمال وزیری با بیان اینکه تقدیر از مقام معلمان و همچنین معرفی و قدردانی از معلمان نمونه استان سمنان یکی از برنامه های شاخص این هفته است، تاکید کرد: ۳۳ معلم در سطح استانی طی مراسمی تجلیل و سه معلم نمونه استانی نیز در وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از زنگ سپاس معلم، غبارروبی گلزارهای شهدا دومین برنامه شاخص هفته معلم است، افزود: با این برنامه ها، رسماً آیین گرامی داشت هفته معلم در استان سمنان آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان در نماز جمعه و گزارش عملکرد این ارگان به مردم را دیگر برنامه هفته معلم یاد کرد و بیان داشت: برپایی میز خدمت در مصلاهای اقامه نماز جمعه از جمله دیگر برنامه های هفته معلم است.

وزیری از برگزاری جشن ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش ها، دیدار با خانواده‌های شهدای معلم و دانش‌آموز و … نیز در استان سمنان خبر داد و افزود: نشاط جمعی برای دانش آموزان در این برنامه ها دیده شده است.

کد خبر 6092857

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان