Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، به دنبال اقدام جدید ارتش آمریکا در اعزام  دو کشتی‌ به «دریای چین جنوبی»،  یک سخنگوی ارتش چین گفت که نیروهای مسلح این کشور در حالت «آماده باش بالا» قرار خواهند گرفت و در صورت لزوم اقدام‌های لازم را برای محافظت از «حاکمیت ملی» انجام می‌دهند.

به نوشته «ژاپن تایمز» نیروی دریایی آمریکا به تازگی دو کشتی جنگی خود را به نزدیکی دو جزیره چینی در دریای چین جنوبی اعزام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین زمینه «لی هوامین» سخنگوی فرماندهی جنوب ارتش چین  ضمن اشاره به آماده باش بالای نیروهای تحت فرماندهی خود گفت که ارتش کشتی‌های جنگی و هواپیمای خود را برای هشدار به ناوشکن‌های «یو‌اس‌اس پربل» و «یو اس ‌اس چانگ هون» مجهز به موشک‌های هدایت شونده به منطقه فرستاده است.

نیروی دریایی چین نیز روز دوشنبه به این دو کشتی هشدار داد که منطقه را ترک کنند و از واشنگتن خواست دست از اقدام‌های تحریک‌آمیز خود بردارد.

وزارت امور خارجه چین نیز با تایید این عملیات گفت که اقدام‌های آمریکا  نقض حاکمیت چین و برهم زننده صلح، امنیت و نظم در مناطق ساحلی این کشور است.

واشنگتن و پکن اغلب در مورد نظامی سازی دریای چین جنوبی چین در جدل هستند. علاوه بر چین ، تایوان، ویتنام، مالزی، برونئی و فیلیپین نیز بابت حاکمیت بر این مناطق باهم رقابت دارند.

 


بخشی از استحکامات چین در دریای چین جنوبی

 

عبور دو کشتی جنگی آمریکایی از دریای جنوبی چین درحالی انجام می‌شود که این دو غول اقتصادی جهان در تنش شدید با یکدیگر به‌سر می‌برند.

آمریکا با این اقدام اخیر خود، برای سومین بار در سال جاری میلادی با ادعای عبور و مرور تحت قوانین بین‌المللی و اتکا به آزادی ناوبری در آب‌راه‌های استراتژیک، وارد حریم مرزی چین شده است.

جزایر و آب‌راه‌های دریای جنوبی چین بین کشورهای ویتنام، فیلیپین، برونئی، مالزی، اندونزی، تایوان و چین تحت منازعه هستند. در این میان، آمریکا خود را متعهد به حمایت از کشورهایی نظیر فیلیپین و تایوان در برابر چین می‌داند و در این راستا در آب‌های اطراف این کشورها تحرکات نظامی دارد.

یک مقام بلندپایه نظامی چین  نیز چندی قبل با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ  آزادی کشتیرانی، گفت که غرق کردن ناوهای هواپیمابر آمریکا به تنش‌ها در منطقه بر سر «دریای چین جنوبی» خاتمه می‌دهد.

دریاسالار «لو یووان »معاون آکادمی علوم نظامی ارتش چین در سخنانی گفت که با غرق کردن 2 ناو هواپیمابر آمریکا، تنش با واشنگتن  بر سر دریای چین جنوبی و شرقی پایان می‌پذیرد.

این مقام بلند پایه چینی که در نشستی واقع در صنایع نظامی این کشور سخنرانی می‌کرد، با اشاره به یکی از پنج ضعف اساسی آمریکا از جمله ترس از تلفات و ذکر افزایش قابلیت‌های موشک‌های کروز ضد کشتی چین گفت ، نابود ساختن یک ناو هواپیمابر جان 5 هزار نفر پرسنل را با خطر مواجه می‌کند و با نابود ساختن دو ناو، میزان این تلفات دو برابر می‌شود.

دریا سالار «لو یووان» در توضیح این مطلب ادامه داد: «آنگاه وحشت آمریکا را شاهد خواهیم بود.»

وی در ادامه گفت که چین در برخورد با آمریکا باید از قدرت تهاجمی خود در حمله به نقطه ضعف‌های دشمن استفاده کند و باید به هرجایی که دشمن از آن هراس دارد، حمله کند و با توجه به نقطه ضعف دشمن، بر توسعه برتری خود تمرکز داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده

به گزارش همشهری‌آنلاین، «عملیات در دریای مدیترانه آغاز خواهد شد..منطقه برای عملیات به دقت تحت رصد است». این بخشی از مصاحبه بامدادی امروز ضیف‌الله الشامی با شبکه المیادین لبنان است.

وی تاکید کرد که صنعاء دارای توانمندی‌هایی است که به آن اجازه می‌دهد تا در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین بایستد. عملیاتی که نیروهای مسلح یمن آغاز کرده تنها با توقف جنگ علیه نوار غزه متوقف خواهد شد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه این عملیات طی روزهای آتی کلید خواهد خورد، گفت که تجارت هر طرفی در جهان که با اشغالگر اسرائیلی ارتباط دارد، تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت و هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

وی با پیش‌بینی این‌که شمار رزمندگان آماده این نبرد بزودی به یک میلیون نفر می‌رسد، تصریح کرد که در صورت حصول توافق آتش‌بس غزه، نیروهای مسلح یمن با دقت میزان صداقت رژیم اشغالگر در توقف جنگ را رصد می‌کند، زیرا دشمن صهیونیست «فریبکار» است.

پیش از این سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع از آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرده بود که این مرحله شامل هدف قرار دادن کلیه‌ کشتی‌هایی است که ممنوعیت ناوبری اسرائیل را نقض کنند از جمله کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند. نیروهای مسلح یمن در هر منطقه‌ای که به این کشتی‌ها دسترسی داشته باشند، آنها را هدف قرار می‌دهند.

الشامی امروز تاکید کرد که یمنی‌ها در حمایت ازمقاومت در فلسطین اشغالی، مطالبات خاصی ندارند و روند پشتیبانی از غزه، جدای قضایای ویژه یمن است. «پیشنهادهای وسوسه‌انگیز زیادی به ما در ازای توقف حمایت از موضوع فلسطین، ارائه شد، اما مردم یمن و رهبری آن‌ تا تحقق پیروزی، موضع خود را در قبال فلسطین رها نمی‌کنند».

کد خبر 849297 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل دریای مدیترانه خبر ویژه رژيم صهيونيستى یمن

دیگر خبرها

  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی