Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-03@04:11:22 GMT

فعالیت 6 تیم «محب» در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۴۷۴۷

فعالیت 6 تیم «محب» در استان زنجان

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان از فعالیت 6 تیم «محب» در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در حوادث غیرمترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیردولتی اجرایی می‌شود.به گزارش بلاغ،

گلنساء آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که بهزیستی استان زنجان پیگیر آن است، بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از طرح‌های پیشگیرانه اجرایی بهزیستی طرح «محب» است، اضافه کرد: این طرح با هدف پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی اجتماعی در حوادث غیرمترقبه با همکاری و مشارکت ساختار دولتی و غیردولتی در شهرهای مختلف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح «محب» با کمک روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره اجرایی می‌شود، گفت: در قالب این طرح پروژه‌های مدیریت بحران و مهارت کنترل استرس مردم با همکاری گروه‌های محلی به وسیله آموزش مهارت‌های خاص ارائه می‌شود.

آقامحمدی با بیان اینکه حوادث و بلایای طبیعی نه تنها جسم انسان را بلکه بر روح و روان آنها نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند، اضافه کرد: با توجه به خسارات جبران ناپذیری که بلایای طبیعی دارد از همین رو در قالب طرح «محب» آموزش مباحثی از جمله مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا ارائه می‌شود.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان 15 محله در طرح محب فعال است، گفت: همچنین 6 تیم نیز به صورت فوریتی در زنجان، ابهر، خرم‌دره، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تیم «محب» شامل روانشناس، مشاور و تسهیل‌گر و در صورت لزوم روانپزشک است، ادامه داد: این تیم‌ قبل، حین و بعد از حوادث در راستای پیشگیری از بروز آسیب‌های روانی اجتماعی بر اثر حوادث و یا کاهش اثرات آن و تأمین سلامت روانی و اجتماعی فعالیت می‌کند.

آقامحمدی گفت: تیم محب از دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مددکاری، روانشناسی و اساتید دانشگاه داوطلب جذب کرده و آموزش‌های تخصصی از جمله مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روان‌شناختی، بهداشت روانی در بلایا از اهداف فعالیت آنها است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی

سردار محمدی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سایه تلاش‌های مضاعف پلیس استان و رعایت آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی توسط شهروندان وقوع سرقت‌ها ۱۶ درصد کاهش و همچنین افزایش ۲۱ درصدی در کشف سرقت‌ها حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در فروردین‌ماه امسال خوشبختانه روند کنترل و کاهش سرقت‌ها در استان مطلوب بود که امیدواریم با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس استان موضوع سرقت‌ها است افزود: پیشگیری اجتماعی، رعایت نکات امنیتی و توجه دادن به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی مورد تاکید بوده چرا که پیشگیری اجتماعی تکمیل‌کننده پیشگیری انتظامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری کارکنان انتظامی در سطح استان بیش از ۵۶ درصد سرقت‌ها در این مدت منجر به کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه