Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حجت الاسلام رحيم جعفري  مدير کل اداره ارشاد استان در نشست برنامه ريزي جشن رمضان که در سالن  اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، با بيان اينکه اهميت قرآن براي تمام مسلمانان وظيفه ما را به مراتب سنگين تر مي کند، افزود: برپايي نمايشگاه کتب و نرم افزارهاي علوم قرآني يکي از برنامه هاي شاخص ما در اين ماه پرخير و برکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي زمان افتتاح اين نمايشگاه را در صورت تصويب در 2 تاريخ احتمالي دهم يا پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبي (ع) اعلام و اظهار کرد: اين اتفاقات و رويدادها که در طول سال و در ماه مبارک رمضان اتفاق مي افتد فرصت و توفيقي است که پيش مي آيد تا بتوانيم بهره برداري لازم را از اين رويدادهاي مبارک داشته باشيم.
حجت الاسلام جعفري، با اشاره به جايگاه و اهميت بالاي قرآن، ابراز کرد: فعاليت هاي قرآني را در درجه اول به عنوان يک تکليف ديني بايد مورد توجه داشته و در درجه دوم حساسيت کامل برتکليف اداري و سازماني براي اجراي آن به بهترين شکل ممکن داشته باشيم.
به گفته مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، اولويت نخست براي برگزاري نمايشگاه قرآن در دانشکده علوم قرآني است که در صورت امکان پذير نبودن برگزاري در اين دانشکده، مسجد معتضدي را براي برپايي نمايشگاه در نظر داريم.
وي با تأکيد بر اهميت تبليغات و اطلاع رساني از اين رويداد مهم، گفت: بخش تبليغات رسمي آن از طريق تبليغات محيطي با نصب بنر و تراکت، اطلاع رساني در صداوسيما، فضاي مجازي، مطبوعات و رسانه ها صورت مي گيرد اما بخش ديگر آن تشکيلاتي است که از درجه اهميت بالايي برخوردار است و بايد توسط سازمان ها و نهادها در ميان مرتبطين و مخاطبين آن ها براي حضور بيشتر مردم در نمايشگاه صورت بگيرد.
حجت الاسلام جعفري، همچنين از برگزاري محفل بزرگ قرآني با حضور قاريان ممتاز و بين المللي اهل سنت و تشيع با رويکرد وحدتي و تقريبي در ماه مبارک رمضان خبر داد و تأکيد کرد: تمام سازمان ها و نهادهاي مرتبط اعم از اوقاف، سازمان تبليغات اسلامي، ارشاد اسلامي، شهرداري، استانداري و سپاه بايد پاي کار بيايند تا بتوانيم يک مراسم وزين و باشکوه را برگزار کنيم.
وي با تأکيد بر اينکه با نوآوري در برنامه هاي قرآني مي توان انس مردم را با قرآن بيشتر کرد، گفت: برپايي محافل انس با قرآن کريم، برگزاري نشست هاي تحققي اقتصاد مقاومتي، تفسير قرآن در دستور کار است.
او همچنين به تشريح برنامه هاي حوزه فرهنگ و هنر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد افزود: برپايي نماشگاه کتاب و نرم افزارهاي قرآني، برگزاري محفل انس با قرآن کريم و برنامه هاي متنوع نمايشگاه در غرفه هاي مختلف براي نمايشگاه علوم قرآني چون طرح کرسي تلاوت، طرح تعويض قرآني هاي کهنه با نو ، طرح نقاشي کودکان حول محور قرآن در برنامه است.
اوا ظهار اميدواري کرد شهرداري و ساير دستگاه ها نسبت به تبليغات برنامه هاي مختلف، مردم را نسبت به اين رويداد عظيم متوجه سازند.
او با تاکيد بر اينکه در برگزاري اين برنامه ها نياز به هم افزايي همه دستگاه هاي اجرايي مي باشد، گفت: برگزاري بيش از 50 محفل انس با قرآن در سطح استان، برقراري تفاهم نامه با صدا و سيما و استارت کار با نمايشگاه علوم قرآني، برگزاري 20 کرسي تفسير قرآن در سطح استان، 15 محفل جزخواني در سطح استان و برپايي غرفه پاسخگويي به سوالات شرعي در نمايشگاه علوم قرآني نيز در ماه مبارک رمضان در استان انجام مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود