Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:16:07 GMT

۱۵ روستای پلدختر ۱۰۰ درصد زیر آب رفته‎اند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۶۹۲۱

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله دستیاری در بازدید معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مناطق سیل‎زده پلدختر، اظهار کرد: بحث سیل پدیده نادری است که ما نه اصلا تصور و نه آمادگی آن را داشتیم.

وی تصریح کرد: بزرگانی که در قید حیات هستند چنین سیلی را به خاطر ندارند و زمان آنها چنین سیلی اتفاق نیفتاده است.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: ۱۲ و ۱۳ فروردین خیلی از روستاها در مسیر کشکان بوده و مردم ساکن در آنها توجیه و در جریان وقوع بودند اما تصور این حجم و دپی آب را نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیاری اضافه کرد: این بارندگی رحمت خدا بود اما دپی آب رودخانه حدود 6000 مترمکعب بر ثانیه بود.

وی بیان کرد: سیل استان لرستان با سایر استان‎های کشور یک تفاوت داشت اینجا سیلی اتفاق افتاد که همه چیز را با خود برد.

فرماندار پلدختر ادامه داد: بر اثر سیل 15 روستا به طور ۱۰۰ درصد زیر آب رفتند اما اطلاع‌رسانی طوری بود که در پلدختر و معمولان دو نفر کشته داشتیم.

دستیاری اظهار کرد: آب، برق و گاز در ۲۴ ساعت اول وصل شد، اقلام امدادی رسید اما حجم خسارت چنان بالاست که 7000 نفر بیکار شدند که از این تعداد 5000 نفر در حوزه کشاورزی و 2000 نفر در باقی حوزه‎‏ها است.

وی تصریح کرد: فقط 1000 نفر کسانی هستند که بیمه اجباری و رسمی دارند.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: جاده پلدختر به خرم‎آباد برای ما نه تنها جاده مواصلاتی بوده بلکه حیاتی است خیلی‎ها از این جاده‎ها ارتزاق می‎کنند.

دستیاری اضافه کرد: این مسئله باعث شده مردم خیلی در تنگنا قرار گیرند به طوری‎که ۱۳۵۰ موتور تلمبه را این رودخانه با خود برده است و خیلی از کشاورزان  برای آبیاری مزارع و باغات خود در مضیقه هستند.

وی بیان کرد: اقلیم شهرستان مانند خوزستان است و به شدت به طرف گرما می‎رویم و این موضوع بر خسارات وارد شده مضاعف شده است.

فرماندار پلدختر ادامه داد: حدود ۵۰۰ هکتار از باغات زیر گل و لای بوده و نجات آنها ضروری است.

دستیاری عنوان کرد: بحث اشتغال نیروهای بیکارو استمهال وام‎ها از مطالبات مهم مردم است.

وی گفت: ۱۱۰۰ واحد تجاری ما تخریبی و تعمیراتی هستند و وسایل آنها را آب با خود برده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد صالحی در این خصوص گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل، در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد نموده که پس از شناسایی این متخلفین و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفین شدند.

وی افزود: از گروه اول که در سطح رودخانه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه شش عدد تور ماهیگیری و سه عدد قلاب کشف و ضبط گردید.

صالحی افزود: در ادامه گشت و کنترل در این شهرستان به گروه دیگری از متخلفین زیست محیطی برخورد نموده که از آن‌ها اداوت شکار کشف و ضبط گردید.

صالحی گفت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده متخلفین، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیده که متخلفین با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902664

دیگر خبرها

  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • فیلم | طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر
  • ببینید | بارش باران و بوجود آمدن ابشار آب در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت