Web Analytics Made Easy - Statcounter

     

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام « احمد پهلوانی » با حضور در بازار بزرگ بندرعباس، از بخش های مختلف فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی « بوکتاب » بازدید به عمل آورد.

 

وی به تبیین اهمیت کتاب پرداخت و افزود: اهمیت کتاب و مطالعه در پیشرفت و تعالی فرد و جامعه بر کسی پوشیده نبوده و نیست و امروز نیز هجمه های فرهنگی دشمن و به تبع آن تهدید ارزش های جامعه، نیاز به توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی را در کشور ضروری تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از « دوری از مرکز » و « عدم دسترسی به تازه های نشر » به عنوان چالش های جدی حوزه کتاب و کتایخوانی در هرمزگان نام برد و عنوان کرد: با راه اندازی « بوکتاب » توامان به این دو دغدغه به صورت مناسب پاسخ داده شد.

 

وی با بیان اینکه بی تردید کتابخانه، یک مرجع فرهنگی تلقی می شود، گفت: نقش این مرجع فرهنگی این است که با قرار دادن افکار، عقاید و اندیشه های خلاق در کنار یکدیگر، وسیله ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق را در بین افراد جامعه بوجود می آورد.

 

پهلوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و اظهار کرد: برنامه های مختلفی در طول سال درجهت تحقق این امر در سطح کانون ها برگزار می شود.

 

 

وی از برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی به عنوان شاخص ترین برنامه حوزه کتاب کانون های مساجد یاد کرد و افزود: « شنبه های با کتاب » یکی دیگر از برنامه های کانون هاست که طی آن ائمه جماعات مساجد در بین الصلاتین(بین دو نماز) کتاب های متناسب با مخاطبان را معرفی می کنند.

 

این مقام مسئول از « بو کتاب » به عنوان مجموعه فرهنگی فاخر و اثرگذار نام برد و بیان کرد: تا کنون در هرمزگان این گونه به موضوع کتاب پرداخته نشده بود و ضرورت دارد که از این کار ماندگار به صورت ویژه حمایت شود.

 

وی از مدیران کانون های فرهنگی هنری خواست بازدید از این مجموعه را در قالب اردوهای درون استانی کانون ها قرار دهند و اعضای کانون ها را با این فروشگاه بزرگ آشنا سازند.

 

« میرزایی »، مدیر « بوکتاب » نیز ضمن خوشامدگویی به مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، به معرفی دومین فروشگاه بزرگ کتاب و لوازم فرهنگی کشور پرداخت و گفت: برای تأسیس فروشگاه بوکتاب پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شامل دو و نیم میلیارد تومان هزینه تجهیز فروشگاه و بیش از 2 و نیم میلیارد تومان کالا صورت گرفته است.

 

 

وی افزود: فروشگاه بوکتاب در 2 طبقه ایجاد شده که طبق اول آن به بخش خردسال و کودک اختصاص یافته و تعداد 15 هزار عنوان کتاب با دسته‌بندی موضوعی شامل هنر، داستان، شعر، مفاهیم و پایه، دین، علوم و ... در این بخش قرار داده شده است.

 

مدیر فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی بوکتاب خاطرنشان کرد: این مجموعه در مساحت 2 هزار و 100 متر مربع توسظ موسسه « ماه پیشونی » راه اندازی شده است.

 

میرزایی ادامه داد: سعی شده به‌جز مدیر فروشگاه، همه عوامل این مجموعه فرهنگی شامل 25 نفر از بین نیروهای بومی انتخاب شده است.

 

وی با اذعان به اینکه مجموعه بوکتاب به حمایت مالی ندارد، تصریح کرد: اما در راستای جلب حمایت معنوی، از استانداری، صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس و اهالی رسانه می خواهیم که در راستای معرفی این مجموعه به مردم ما را یاری دهند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند