Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین خودروی برقی با پنل خورشیدی با نام دماوند به همت دانشجویان مهندسی مکانیک دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی با موفقیت تولید و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خودروی خورشیدی دماوند در محل دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی با حضور صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور وبا حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشجویان رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه مراحل طراحی تا ساخت این خودروی خورشیدی که ۶ ماه زمان برده، توسط سه دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مکانیک خودرو دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاه آملی به نام‌های مهدی میرابی، سیدمحمد سیدی و حسین قبادی ارفه ای و دو استاد راهنما انجام شده است.

ماشین این دانشجویان آمل با پنل‌های خورشیدی به عنوان موتور پوشانده شده و می‌تواند با نیروی انرژی خورشیدی که این صفحات ذخیره می‌کند و با حدود ۴ ساعت شارژ با حداکثر ۷۰ کیلومتر بر ساعت مسافت ۸۰ کیلومتری را پیمود.

وزن خودروی خورشیدی دانشجویان آملی ۱۲۰ کیلوگرم است و تا ۲۰۰ کیلوگرم بار را نیز می‌تواند حمل کند.

حشمت الله بهزادی، رئیس دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی در این باره گفت: این دانشگاه در راستای اهداف بلند دانشگاه فنی وحرفه‌ای و رسیدن به ساخت وتولید طرح‌های تولیدی، از ایده ارزشمند دانشجویان فعال وخلاق گروه مهندسی مکانیک خودرو با حمایت استادان این دانشکده در طراحی و تولید خودروی برقی حمایت همه جانبه داشته است.

بهزادی مطرح کرد: برای مراحل طراحی و ساخت این خودرو که از لوله‌های پلیمری بوده و سوخت مورد نیاز آن از انرژی الکتریکی است، حدود ۱۴ میلیون تومان هزینه شده که نیمی از آن توسط دانشکده و نیمی دیگر نیز توسط خود دانشجویان تأمین شده بود.

رئیس دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی با اشاره به اینکه تغییرات جزئی در مراحل طراحی و اصلاح استیل ظاهری خودرو در برنامه پیش بینی شده است، تاکید کرد: برای تولید انبوه نسل جدید خودرو‌های برقی وسبک وزن با شرکت‌های ایساکو و ایران خودرو صحبت‌هایی شده است.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که توسط این دانشکده با دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شده از سوی معاونت پژوهشی این دانشگاه به عنوان طرح مصوب پژوهشی مطرح وتصویب و حمایت کامل در تولید خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ،نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام نمایند.

کد خبر 6087567 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند