Web Analytics Made Easy - Statcounter

"باران شیخی" کودک هشت ساله که فروردین امسال در شهر مهاجران استان مرکزی ربوده شد در پیگیری امنیتی و اطلاعاتی گسترده نیروی انتظامی با دستگیری آدم ربایان در چابهار آزاد شد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، شامگاه شنبه 24 فروردین امسال آگهی گم شدن دختر هشت ساله‌ در فضای مجازی منتشر شد، باران شیخی دختر هشت ساله در شهر مهاجران شهرستان شازند صبح روز شنبه با قصد رفتن به مدرسه خود واقع در خیابان اطلسی1 شهرک مهاجران  که تنها 150 قدم از خانه‌شان فاصله داشت از منزل خارج و دیگر از او خبری نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اعلام کرد که خبر گمشدن باران ساعت 13 و 40 دقیقه روز شنبه 24 فروردین،‌ به مرکز فوریت های پلیس 110 گزارش شده است، پس از انتشار این خبر و بازخوردهای اجتماعی آن در کشور، مردم هم، به کمک پلیس و خانواده باران شیخی آمدند تا بتوانند دختر گمشده را به آغوش خانواده بازگردانند.

آغاز تماس‌های ربایندگان

24 ساعت از گمشدن باران گذشته بود که طی تماسی با خانواده باران خبر مفقودی باران به‌صورت کامل رد شد و مشخص شد که باران شیخی طعمه ربایندگانی است که به سبب اختلافات مالی با خانواده باران، او را دزدیده‌اند.

پلیس پس تائید این خبر دو تیم از کاراگاهان متخصص را برای جست‌وجوی باران مامور کردند، در تحقیقات پلیس مشخص شد که محل اختفای باران در مرزهای شرقی و استان سیستان و بلوچستان است.

30 فروردین ماه: باران در سلامت است

ایم در حالی بود که سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی 30 فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که باران در سلامت کامل است، گفت: امیدواریم  با اقداماتی که در حال انجام است، ظرف چند روز آینده شاهد بازگشت باران به  آغوش خانواده خواهیم بود. 

آقازاده افزود: شورای تامین و نیروی انتظامی در حال انجام اقدامات لازم هستند و امید است با هماهنگی و همکاری همه کسانی که با ناپدید شدن باران در ارتباط هستند، مشکل برطرف و باران به آغوش خانواده برگردد.

1 اردیبهشت ماه: نباید در مورد ناپدید شدن باران صحبت کرد

در همین حال، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز درباره آخرین وضعیت باران شیخی گفت: نباید تا پیدا شدن کامل باران و بازگشت او نزد خانواده‌اش، اطلاعات مربوط به این مسئله را بازگو کرد چرا که احتمال دارد هرگونه مصاحبه‌ای در این باره، فرایند پیدا شدن باران را پیچیده‌تر کند.

بی‌خبری‌ها از باران ادامه داشت تا این که تاریخ 12 اردیبهشت باران بار دیگر با خانواده تماس گرفت و خیال همه از سلامت دختر بچه آسوده شد و تحقیقات پلیس و تلاش خانواده شیخی نیز برای پیدا کردن باران ادامه داشت.

بروز شایعاتی در مورد گمشدن باران

روز شنبه 16 اردیبهشت دوباره باران با خانواده تماس گرفت و خبر از سلامت خود داد.شایعاتی درباره علت وقوع جرم وجود داشت، اما مهم‌ترین نکته برای اذهان عمومی سلامت دختر بچه هشت ساله بود.

 با عمیق‌تر شدن شایعات و طولانی شدن پیدا شدن باران، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی 16 اردیبهشت در جمع خبرنگاران حاضر و زوایای جدیدی از این پرونده را مطرح کرد.

16 اردیبهشت: دستگیری 2 فرد دخیل در پرونده

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تائید خبر تماس باران با خانواده افزود: موفق شده‌اند دو نفر از افراد دخیل در این پرونده را دستگیر کنند.

سردار عزیزی تصریح کرد: افراد دستگیر شده باران را برای انتقال به استان‌های شرقی، سوار بر ماشین کرده‌اند.

اراک| باران شیخی قربانی داد و ستد مالی قاچاقچیان مواد مخدر شده بودجدیدترین تصاویر از باران شیخی و باند ربایندگانجزئیات آزادسازی "باران شیخی" توسط پلیس چابهار / اعضای باند گروگانگیر ‌دائم مخفیگاه‌شان را تغییر می‌داد‌ندباران شیخی آزاد شد/دستگیری متهمان ‌در چابهار ‌آخرین خبرها از وضعیت باران شیخی دختربچه اراکی

16 اردیبهشت ماه: روایت یک مستندساز اجتماعی از وضعیت باران

خبر دستگیری دو نفر از ربایندگان، روزنه‌های امید را در مردم و رسانه ها تقویت کرد اما ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که شاهین صمدپور، مستندساز اجتماعی در پستی ابعاد جدیدی از این پرونده را آشکار کرده و گفته که ربایندگان باران شیخی گروهی قاچاقچی مواد مخدر هستند که در ازای آزادی باران 600 میلیون تومان را طلب کرده‌اند.

پست شاهین صمدپور صحه‌ای بر شایعات گذاشت، اما این موضوع سبب نشد تا از دل‌نگرانی‌های مردم برای پیداشدن باران هشت ساله کم شود.

17 اردیبهشت ماه: بازگشت باران در روز نخست رمضان

ساعتی از این موضوع نگذشته بود که عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک در گفت‌وگو با تسنیم خبر از پیدا شدن و رهاسازی باران از دست ربایندگان داد.

دادستان اراک افزود: در روند آزادسازی باران، باند این گروه رباینده، دستگیر شده‌اند.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی نیز با حاضر شدن در جمع اصحاب رسانه در این باره گفت: همان گونه که 20 روز پیش به مردم قول دادیم باران شیخی دختر 8 ساله‌ای که چند روز اسیر ربایندگان بود با تلاش نیروی انتظامی و شورای تامین استان، ساعتی پیش با دستگیری ربایندگان در سیستان و بلوچستان، آزاد شد.

آقازاده افزود: در این حادثه آدم‌ربایی، عمدتا مسائل مربوط به مواد مخدر و مسائل مالی بین قاچاقچیان آن بود، در واقع باران قربانی چنین داد و ستد ناموزون و نامناسبی بود که خوشبختانه با تلاش‌‌هایی که طی یک ماه اخیر انجام شد به آغوش خانواده برمی‌گردد.

گزارش از پریسا قشلاقی

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

امتداد - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سکه‌های حراجی شده در مرکز مبادله از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران،(تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی) ضرب بانک مرکزی هستند. همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آن‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.وی افزود: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

بالسینی ادامه داد: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

وی اظهار داشت: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است. دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش