Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:49:02 GMT

گزارشی از شهدای شاخصی که در ماه رمضان به شهادت رسیده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۷۵۹

گزارشی از شهدای شاخصی که در ماه رمضان به شهادت رسیده‌اند

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهادت بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از شهدای دوران دفاع مقدس در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: جای رشک و غبطه دارد که این شهدای ما با زبان روزه و در حال نماز به لقاءالله پیوستند.

به گزارش ایسنا، محبوب شهبازی با اشاره به توجه شهدا و ایثارگران به ماه مبارک رمضان بیان کرد: بررسی وصیت‌نامه شهدا نشان می‌دهد در این متون بر «روزه‌داری»، «تأکید به قرائت قرآن»، «دعا برای رزمندگان اسلام»، «آرزوی شهادت و پیروزی در ماه مبارک رمضان» و «استجابت دعا در ماه رمضان» به صورت ویژه تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره آداب روزه‌داری در بین ایثارگران و رزمندگان در جبهه‌ها، افزود: ماه مبارک رمضان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جلوه‌های زیبای ایثار و مقاومت را به نمایش گذاشت. شهادت زیباست و به ویژه اگر در شرایط خاصی اتفاق افتد زیباتر و دلنشین‌تر می‌شود. تصور کنید برخی از شهدای ما با زبان روزه و در حال نماز به لقاءالله پیوستند و چه سعادتی است که انسان‌ها اینگونه به دیدار حق تعالی بشتابند.


مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد با اشاره به برخی از شهدای شاخص ماه مبارک رمضان، گفت: شهید «حجت‌الاسلام سید علی اندرزگو»، شهید «حجت‌الاسلام عباس شیرازی»، شهید «سرلشکر عباس دوران»، شهید «حسین شهرام فر»، شهید «محمد نوژه» و شهید «سید علی لواسانی» در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند و البته شهید سید علی اندرزگو «نخستین شهید روزه‌دار نهضت امام (ره)» است که در روز دوم شهریور سال ۱۳۵۷، مصادف با نوزدهم ماه رمضان مورد اصابت ده‌ها گلوله ساواک قرار گرفت و به شهادت رسید./


شهبازی با بیان اینکه ۲۱۹ روحانی شهید در ماه مبارک رمضان در دوران دفاع مقدس شهید شدند، افزود: ۵۱۹۶ شهید در وصیتنامه خود به کلید واژاگان مرتبط با «روزه» و «روزه داری» اشاره کرده و یا توصیه‌هایی در این باره داشته‌اند ضمن اینکه عملیات رمضان، در تیر ماه ۱۳۶۱ مصادف با ۲۱ رمضان مقارن با شهادت مولای متقیان علی (ع) آغاز شد و تعدادی از شهدای روزه دار در این عملیات به شهادت رسیدند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد شهید دفاع مقدس روزه شهادت ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه زندگی شهدای تیم فوتبال آزادی سریال می‌شود، ابراز داشت: زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی داشته و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

وی جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی نظیر خواند و افزود: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه تهیه فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان در دستور کار است، ابراز داشت: این فیلم جز آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی در ادامه تصریح کرد: زندگینامه شهدای بین‌المللی استان نظیر شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز در این کنگره باید مورد توجه واقع شده و برای آن مستندات تهیه شود.

وی افزود: در برگزاری کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده شود.

کد خبر 6090280

دیگر خبرها

  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید