Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:05:17 GMT

مرکز ژنتیک پزشکی قانونی باید ارتقا پیدا کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۸۲۸

مرکز ژنتیک پزشکی قانونی باید ارتقا پیدا کند

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس پزشکی قانونی کشور که امروز (سه شنبه) برگزار شد، ضمن تبریک ماه رمضان اظهار کرد: مردم مجاهد، انقلابی و شهید پرور کشور تجربه جنگ‌های داخلی و جنگ خارجی که اذناب کشور به راه انداختند و هزاران نفر را ترور کردند و همچنین عملیات روانی و تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و تحریم‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن مردم را از چه چیزی می‌ترساند و امروز این مجاهدان را با کدام ناو می‌خواهد بترساند؟ افزود: دشمن با کدام تحریم  می‌خواهد این ملت را از پای درآورد؛ به قول خودشان می‌خواهند به این مردم تحریم شکننده‌ای را تحمیل کنند؛  امروز با کدام تبلیغ می‌خواهند آن‌ها را فریب دهند و بترسانند.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم افرادی که دیروز با جنگ‌های نیابتی به میدان می‌آمدند امروز به صورت مستقیم به میدان جنگ آمده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: اسرائیلی که ادعا می‌کرد می‌تواند در عرض ۶ روز چند کشور را نابود کند، امروز در برابر مردم غزه با وسعت کم در مانده است و می‌خواهد با ملت بزرگ ایران و جبهه بزرگ مقاومت منطقه مقابله کند!

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه این بلندگو‌ها که در منطقه صدای خودشان را بلند می‌کنند بدانند با چه ملتی رو به رو هستند، افزود: اگر کوچک ترین شلیکی به مردم ایران شود همین مردم تمام پایگاه های نظامی آمریکا را در سراسر جهان به آتش می کشند .

وی تاکید کرد: امروز نباید به اختلاف نظرها در کشور توجه کرد و البته باید یک روز به این اختلاف ها پایان داد.

اژه ای گفت: آمریکا بداند همه ملت ایران یک پارچه هستند و ما ۲۰ میلیون بسیجی نداریم، بلکه تمام ملت مقابل آنها می ایستند.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: در دفاع مقدس فقط صدام مقابل ایران نبود، بلکه تمام شرق و غرب مقابل ایران بودند؛ سلاح‌های میکروبی، شیمیایی و هواپیما‌هایی که تهران را هم بمباران کردند را چه کسی در اختیار صدام قرار داده بود؟ صدام حتی به مردم خودش هم رحم نکرد؛ اطلاعات را چه کسی به صدام می‌داد؟

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای تصریح کرد: بزرگان، دلاوران، مردم کوچه و بازار، شهید بهشتی و قدوسی را با ترور از ما گرفتند؛ اما این مردم آب دیده‌تر شده اند و تجربه‌ها بالاتر رفته است.

وی گفت: مگر فقط امروز است که سارقان به اموال ما در خارج از کشور دست اندازی می‌کنند؛ این روند برای امروز نیست و قرارداد‌هایی که در رژیم قبل با کشور‌ها بسته شد و قرار بود اجناسی را که پولش را گرفته بودند، تحویل دهند که این کار انجام نشد.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: بنده از طرف رئیس قوه قضاییه از ده سال فعالیت شجاعی در پزشکی قانونی تشکر می‌کنم، او سعی کرد که خدمات را ارتقا دهد، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و مسجدی باید خدمات را ارتقا دهد.

محسنی اژه‌ای گفت: سازمان پزشکی قانونی از ۸۰ سال قبل از یک اداره شروع به کار کرد و در دهه ۷۰ به یک سازمان تبدیل شد و خدمات بسیار بزرگی به کشور داده است؛ همه می‌دانیم نظر پزشکی قانونی در پرونده‌ها کمک می‌کنند و قوه قضاییه به نظر پزشکی قانونی را یک نظر تخصصی می‌داند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: برای تعیین دیه، قاضی بدون نظر پزشکی قانونی نمی‌تواند حکمی صادر کند و در مواردی برای اجرای حدود اگر پزشکی قانونی نظر ندهد قاضی نمی‌تواند حکم را اجرا کند.

اژه ای ادامه داد: در اجرای برخی مجازات‌ها نظر پزشکی قانونی مهم است؛ به عنوان مثال در اجرای حکم شلاق و زندان پزشکی قانونی نظر می‌دهد که مجرم می‌تواند تحمل اجرای حکم حبس و شلاق را داشته باشد.

وی اضافه کرد: مرکز ژنتیک پزشکی قانونی باید ارتقا پیدا کند و امروز خانواده شهیدی که منتظر فرزند خود است با آزمایش‌های ژنتیک می‌تواند فرزند خود را از بین شهدای تفحص شده پیدا کند.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس جدید پزشکی قانونی کشور گفت: تدبیری اتخاذ کنید که تمام کارکنان مجموعه به شما دسترسی آسان داشته باشند و از فناوری‌های نوین استفاده حداکثری کنید تا سرویس ارائه شده به مردم با کمترین هزینه و کمترین ارتباط افراد با هم انجام شود و استعلام‌های قوه قضائیه کمال صحت را داشته باشند.

وی گفت: بخشی از گلایه‌های مردم به قوه قضاییه ناشی از پزشکی قانونی است، زیرا فردی در حوادث دچار آسیب می‌شود و قاضی برای صدور حکم از پزشکی قانونی نظر کارشناسی می‌خواهد که طولانی شدن نظر پزشکی قانونی باعث اطاله دادرسی می‌شود.

اژه ای بیان کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت پزشکان خارج از سازمان پزشکی قانونی استفاده کنیم، زیرا سازمان پزشکی قانونی کشور کمبود‌هایی دارد و اگر بخواهیم تمام کار‌ها را با امکانات قوه قضائیه انجام دهیم پرونده‌ها طول می‌کشند.

وی افزود: کار در پزشکی قانونی سخت است، زیرا فردی که به یک پزشک در مطب مراجعه می‌کنند درد دارد، اما مدعی ندارد، اما افرادی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند مدعی هستند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در بخشی از مناطق کشور هنوز پزشکی قانونی نداریم، افزود: باید تلاش کنیم با توجه به فناوری جدید از امکانات استفاده کنیم و دستگاه‌ها را به روز کنیم، زیرا تشخیص‌های اولیه‌ها بسیار مهم است و اگر اشتباهی صورت گیرد ممکن است مشکلاتی اجتماعی و بعضا سیاسی ایجاد کند.

گفتنی است؛ با حکم رئیس قوه قضائیه عباس مسجدی آرانی جایگزین احمد شجاعی در پزشکی قانونی کشور شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران، جهانگیر رئیس سازمان زندان ها، سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جمال انصاری رئیس سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی پیکر شهدایی شد که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه هویت بیش از نیمی از ۲۹۲ جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تأکید کرد: ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند