Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:52:27 GMT

دختر کشتی‌گیری که سیل هم حریف اراده‌اش نشد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۹۰۲

دختر کشتی‌گیری که سیل هم حریف اراده‌اش نشد

در روستای سبحانیه سوسنگرد زندگی می‌کند و اگرچه سیل اخیر خوزستان هر آن‌چه از خانه و زمین زراعتی داشتند را با خود برد ولی این دختر کشتی‌گیر انگیزه و اراده‌اش را از دست نداد. "سرور" که فرزند بزرگ خانواده است، می‌خواهد مصمم‌تر از قبل برای موفقیت در این رشته تلاش کند تا به جایی برسد و کمک‌حال خانواده‌ای باشد که در وضعیت مالی مناسبی قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، بانوی کشتی‌گیر خوزستانی و اهل شهرستان سوسنگرد اگرچه در جریان سیل اخیر استان تمامی امکانات زندگی خود را از دست داد ولی با وجود تمام سختی‌ها، ورزش خود را ادامه داد و در رقابت‌های آلیش بانوان کشور نیز شرکت کرد و به همین دلیل مسوولان فدراسیون کشتی با اهدای مدال طلای نمادین از وی به عنوان "قهرمان واقعی" تقدیر کردند. در ادامه گفت‌وگو با این دختر ۱۷ ساله خوزستانی را می‌خوانید.

*خودتان را معرفی کنید.

من سرور سعیدی هستم و ۱۷ سال سن دارم. در حال حاضر دانش‌آموز رشته حسابداری هستم و امسال دیپلم می‌گیرم. ما در روستای سیل‌زده سبحانیه شهرستان سوسنگرد زندگی می‌کنیم.

*در جریان سیل اخیر در استان خوزستان، خانه و زندگی‌تان دچار مشکل شد و به همین دلیل به اردوگاه انتقال پیدا کردید ولی در همین شرایط تمرینات خود در رشته کشتی را ادامه دادی.

زمانی که خوزستان با وقوع سیل مواجه شد و خانه ما در روستای سبحانیه نیز به زیر آب رفت، ما به اردوگاه شهدای هویزه رفتیم و نزدیک به ۲۰ روز در چادر زندگی می‌کردیم ولی من هر زمان که تمرین داشتم از اردوگاه به ورزشگاه فجر سوسنگرد می‌رفتم و تمریناتم را ترک نکردم. البته خودم دیگر نمی‌خواستم در تمرینات شرکت کنم ولی پدرم اصرار داشت که باید به تمرین بروی.



*در آن شرایط سخت نبود که به تمرین بروی؟

بله سخت بود و اگرچه در جریان سیل خانه و زمین زراعتی مان را از دست دادیم ولی پدرم معتقد بود و هست که این مشکلات حل می‌شود و تو نباید تمرینات را رها کنی و باید به کارت ادامه دهی. حتی به او می‌گفتم در این شرایط من چگونه تمرین کنم و چه کسی من را به ورزشگاه ببرد و به اردوگاه برگرداند؟ که بازهم می‌گفت باید به فعالیتت در کشتی ادامه دهی. در هر صورت من برخی شب‌ها از اردوگاه به خانه عمو یا دایی‌ام که در شهر سوسنگرد و نزدیک ورزشگاه بود، می‌رفتم تا راحت‌تر در محل تمرین حاضر شوم.

* از اردوگاه تا ورزشگاهی که برای تمرین می‌رفتی، چقدر فاصله زمانی وجود داشت؟

۴۵ دقیقه در راه بودم. شاید باورتان نشود روزهایی که پول نداشتم و پیش از سیل در خانه خودمان زندگی می‌کردیم من این مسیر را مجبور بودم، پیاده بروم. البته این شرایط سخت من را دلسرد نکرد و باید به ورزش ادامه دهم.


*در مسابقات انتخابی کشتی آلیش خوزستان قهرمان شدی و مجوز حضور در رقابت‌های کشوری را به دست آوردی.

من در وزن ۶۵ کیلوگرم اول شدم و بر این اساس نیز نفرات اول هر وزن به عنوان تیم منتخب خوزستان در پیکارهای قهرمانی کشور تهران شرکت کردند. سطح مسابقات کشوری بسیار بالا بود و نفرات خوب ملی‌پوش در آن حضور داشتند.

*از عملکرد خودت در این رقابت‌ها راضی هستی؟

من ۱۷ سال دارم در حالی دیگر حریفانم، هم سن‌شان و هم تجربه‌شان از من خیلی بیشتر بود و حتی یکی از حریفان من عضو تیم‌ملی جودو بود و من کار سختی برابر آن‌ها داشتم. تیم خوزستان در حالی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد که به دلیل همین سیل، کشتی‌گیران تیم تمرین زیادی نداشتند و از آمادگی لازم برخوردار نبودیم. البته مسوولان فدراسیون کشتی به دلیل این‌که با وجود سیل در مسابقات شرکت کردم، با اهدای مدال طلای نمادین از من تقدیر کردند.

*پس سیل مانعی در راه رسیدن تو به اهدافت نشد.

خود من تنها با سه هفته تمرین در رقابت‌های استانی و کشوری شرکت کردم. نگذاشتم سیل مانع از رسیدن به اهدافی که در سر دارم بشود، ضمن این‌که انگیزه من را دوچندان کرد تا مصمم‌تر کار کنم و در هیچ شرایطی ناامید نشوم.


*هنوز در اردوگاه زندگی می‌کنید؟

ما به روستای سبحانیه برگشتیم ولی باتوجه به این‌که خانه ما یک متر زیر آب رفته است هنوز امکان زندگی در آن وجود ندارد و به همین دلیل در خانه همسایه‌مان مستقر هستیم. خانه ما نزدیک رودخانه است و سطح آن نیز از سایر خانه‌ها پایین‌تر است و به همین دلیل آب بیشتری وارد خانه ما شد.

*چه آینده‌ای را برای خودت در رشته کشتی متصور هستی؟

من می‌خواهم در آینده قهرمان ایران شوم و به تیم‌ملی برسم و بتوانم در رقابت‌های جهانی هم شرکت کنم. من فرزند بزرگ خانواده هستم و وضعیت مالی‌مان اصلاً خوب نیست و پدرم نیز کشاورز است. من می‌خواهم با موفقیت در کشتی به جایی برسم که بتوانم کمک حال خانواده‌ام باشم و شرایط زندگی‌مان بهتر شود.


*از اعضای خانواده‌ات تنها خود تو فعالیت ورزشی داری؟

پدر م در گذشته فوتبال بازی می‌کرد و باتوجه به این‌که خودش یک ورزشکار بوده، حالا بسیار دوست دارد که من به کارم در کشتی ادامه دهم. برخی اوقات به شوخی به پدرم می‌گویم که دیگر ورزش را ادامه نمی‌دهم که او بسیار ناراحت می‌شود و می‌گوید هیچ وقت پیش من چنین حرفی را نزن.

*حرف پایانی...

انتظار دارم که مسوولان هیات کشتی خوزستان به من که اکنون به خاطر سیل، خانه و زندگی‌ام تحت تاثیر قرار گرفته است، بیشتر رسیدگی کنند. من دو مربی دارم که هیچ کدام شغلی ندارند ولی به خاطر شرایط زندگی‌ام، هیچ پولی از من نمی‌گیرند. از آن‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم به جایی برسم که بتوانم زحمات این دو مربی را هم جبران کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشتی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان

«جزو ۱۰ کشور اول در رشد سرطان هستیم.» این جمله را قبل‌تر رئیس مرکز تحقیقات سرطان به خبرآنلاین گفته بود، بیماری‌ای که اگرچه این روز‌ها روش‌های زیادی برای درمان و کنترل آن وجود دارد، اما هیچکدام از این روش‌ها جای پیشگیری از ابتلا به سرطان را نمی‌گیرد، پیشگیری‌ای که شاید فقط لازم است تغییری در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم، حتی تغییراتی در خوردن چایی یا استفاده از مسواک، این‌ها نتیجه یک پژوهش ۲۰ ساله است، وقتی مردم یک نقطه از ایران بیشتر از هر جای دنیا به سرطان مبتلا می‌شدند یک تیم پژوهشی برای ۲۰ سال حدود ۵۰ هزار نفر از آن‌ها را زیر نظر گرفت تا سر نخ این کلاف به‌هم پیچیده پیدا شود؛ رضا ملک‌زاده، وزیر اسبق بهداشت، سرپرست آن تیم تحقیقاتی بود، او به خبرنگاران می‌گوید: «یک زمانی یک نقطه از ایران در دنیا بیشترین میزان شیوع سرطان‌ها را داشت، آن نقطه گنبد کاووس بود که سرطان مری در این شهر بیشتر از همه جای دنیا بود.»

به گزارش خبرآنلاین، ملک‌زاده ادامه می‌دهد: «همیشه علاقه داشتم دلیل این مسئله را متوجه شوم، بنابراین حدود ۲۰ سال در این نقطه از کشور و در ۳۶۴ روستا مطالعه خود روی حدود ۵۰ هزار نفر از افراد سالم شروع کردیم، مثلاً از این تعداد ۵۰۰ نفر از آن‌ها سرطان مری گرفتند و آن‌ها را با افرادی که به سرطان مبتلا نشدند مقایسه کردیم.»

وزیر اسبق بهداشت بیان می‌کند: «به این نتیجه رسیدیم که ابتلا این افراد به سرطان ۷ علت دارد، عدم مصرف سبزیجات، عدم مصرف میوه‌جات کافی، مصرف آب آب‌انبار، زندگی در خانه‌های تنگ و تاریکی که دود آن را گرفته بود، اصللاحاً به آن آلودگی درون خانه می‌گوییم آن‌ها با چوب و ذغال هم خانه را گرم می‌کردند و هم پخت و پز می‌کردند، بنابراین خانه پر از دود شده بود. مصرف چایی داغ یکی دیگر از دلایل بود، برخی‌ها چایی را در دمای ۶۵ الی ۷۰ درجه مصرف می‌کردند. مصرف تریاک و عدم مسواک زدن دندان‌ها از دیگر دلایل بود.»

ملک‌زاده می‌گوید: «در ۲۰ سال این ۷ علت را پیدا کردیم و برای این پژوهش جایزه بین‌المللی هم گرفتیم، جالب این‌که تاثیر تریاک و چایی داغ بر ابتلا به سرطان را برای اولین بار در دنیا ثابت کردیم، قبل‌تر گمان می‌کردند سیگار سرطان‌زا است، اما ما ثابت کردیم تریاک از سیگار سرطان‌زا‌تر است.»

جوان شدن سن ابتلا به سرطان

وزیر اسبق بهداشت درباره جوان شدن سن ابتلا به سرطان به خبرنگاران می‌گوید: «سرطان‌ها در همه دنیا وارد سن جوانی شده است، در ایران هم این اتفاق افتاده و افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا می‌شوند، دلیل آن هم تغییر سبک زندگی آدم‌ها است، غذا‌های فست فودی چیز‌هایی هستند که اگر آدم‌ها از سنین کودکی آن را مصرف کنند کمک می‌کند افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا شوند؛ بنابراین شیوه زندگی ما مدرن شده است لذا ما هم با مشکلات غیرمدرنیزاسیون مواجه هستیم و هم با مشکلات مدرن شدن جامعه.»

او بیان می‌کند: «علاوه بر تغییر سبک زندگی به‌ویژه در غذا خوردن، موارد دیگری هم وجود دارند که سبب ابتلا به سرطان می‌شود، مانند مصرف سیگار، مواد مخدر و آلودگی هوا که متاسفانه در شهر‌های بزرگ خطرات جدی برای ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد