Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که باید سال آینده تعداد کمتری دانش آموز اتباع داشته باشیم گفت: شنیده‌ایم که تعدادی اتباع افغانستان کشور ما را به دلیل چالش‌های ارزی ترک کرده‌اند که اگر خانواده خودشان را هم برده باشند طبیعی است که باید سال تحصیلی آینده شاهد کاهش تعداد دانش آموزان پناهنده افغانستانی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه سال تحصیلی جاری با چه تعداد دانش آموز اتباع به پایان رسید؟ اظهار کرد:‌ در سال تحصیلی جاری کاهشی در تعداد دانش آموزان در طول سال نداشتیم.

وی افزود: حدود ۴۷۰ هزار دانش آموز پناهنده داریم که در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که باید سال آینده تعداد کمتری دانش آموز اتباع داشته باشیم گفت: شنیده‌ایم که تعدادی اتباع افغانستان کشور ما را به دلیل چالش‌های ارزی ترک کرده‌اند که اگر خانواده خودشان را هم برده باشند طبیعی است که باید سال تحصیلی آینده شاهد کاهش تعداد دانش آموزان پناهنده افغانستانی باشیم.

کریمی ادامه داد: البته استراتژی ما همانند سال‌های گذشته طبق دستور مقام معظم رهبری و تصمیم دولت خواهد بود و امکان تحصیل را برای همه کودکان لازم التعلیم اعم از مجوز دار و غیرمجوز دار فراهم می‌کنیم.

وی درباره وضعیت دانش آموزان اتباع در مناطق سیل‌زده نیز گفت: مدرسه ویژه اتباع در مناطق سیل زده نداشتیم، اما دانش آموزان پناهنده در مدارس عادی داشته‌ایم که کمیساریای عالی پناهندگان دارد حمایت‌هایی را برای این منظور انجام می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموز اتباع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با بیماران اتباع

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر 847544 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!