Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@06:13:54 GMT

آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجویان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۸۲۸۸

آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجویان ایرانی

وزیر علوم از آمادگی دانشگاه D۸ برای جذب دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان مراکز آموزش عالی داخل کشور نیز می‌توانند بر اساس روش و مقررات اعلام شده، در دانشگاه D۸ ادامه تحیل دهند.

دکتر منصور غلامی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص نقش دانشگاه بین‌المللی D۸ به بازگرداندن دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اشاره کرد و اظهار کرد: ما در حال حاضر آمادگی داریم درخواست تمامی دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، مدارک و مستندات آن‌ها در خصوص سوابق تحصیلی قانونی و مورد تأیید وزارت علوم است را برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های داخلی قبول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: اگر برخی از دانشجویان برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور را انتخاب می‌کنند به این دلیل نیست که ظرفیت پذیرش آن‌ها در دانشگاه‌های داخل کشور وجود نداشته است. در واقع آن‌ها به دلایل دیگری دانشگاه‌های خارج از کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. البته تعدادی از این دانشجویان نیز کسانی هستند که نتوانستند امتیاز لازم را برای ورود به برخی دانشگاه‌ها و یا رشته‌های خاص کسب کنند.

دکتر غلامی گفت: پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج در دانشگاه‌های داخلی آئین‌نامه خاص خود را دارد و دانشجویان بر اساس این آئین‌نامه پذیرش می‌شوند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه D۸ به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی نیز آئین‌نامه و ضوابط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارد و بر این اساس آماده پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج است؛ بنابراین کسانی که متمایل به تحصیل در این دانشگاه باشند می‌توانند بر اساس ضوابط درخواست خود را ارسال کنند.

دکتر غلامی همچنین تاکید کرد: علاقمندان به تحصیل در داخل کشور نیز می‌توانند در دانشگاه D۸ پذیرش شوند، اما پذیرش آن‌ها باید متناسب با ضوابط و مقررات این دانشگاه صورت بگیرد و این ضوابط نیز از سوی دانشگاه اعلام می‌شود و دانشجویان باید با همان روش اعلام شده در دانشگاه جذب شوند.

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر رشته‌های آموزش عالی دنیا در دانشگاه D۸ دایر است، حتی برخی رشته‌های علوم پزشکی نیز با راه اندازی دانشکده پزشکی در این دانشگاه دایر خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه D8 دانشگاه d8 وزیر علوم دانشجویان شاغل در خارج دانشگاه تیم بی ترامپ باران شیخی مصادره الواح هخامنشی برجام خروج از ان پی تی ماده 26 برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا در بیانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی آمده است: «با ادامه‌ نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آن‌ها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند. »

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند